بیمار شدن کودک تجربه‌ی بسیار سختی برای والدین او است. اگر علائم در زمان مناسب تشخیص داده شود، می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات اجتناب کرد. در این مطلب، ۷ نشانه‌ی مهمی که به ضعف و بیماری کودک منجر می‌شود را برای شما بازگو خواهیم کرد که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شوند.

 1. رشد خال گوشتی

اگر نقطه‌ای نامتقارن با رنگی غیرطبیعی و بزرگ (بیش از ۶ میلی‌متر) بر روی بدن کودک ظاهر شود یا خال‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند، شروع به رشد کنند، علائمی هستند که بایستی کودک را به نزد دکتر ببرید.

2. ریزش مو

اصولا منبع این قبیل مشکلات در داخل بدن نهفته هستند. دلیل آن ممکن است به خاطر کمبود ویتامین باشد. برای فهمیدن دلیل این مشکل لازم است که به نزد پزشک متخصص اطفال بروید.

3. نوسانات خلقی و رفتاری

کاهش ناگهانی اشتهای کودک، مشکلات خواب و یا کاهش حرکت و فعالیت کودک نشانه‌های مهمی هستند که باید حتما به نزد دکتر بروید.

4. افزایش اندازه‌‌ی سر کودک

فونتانل یا ملاج (بخشهایی از جمجمه نوزاد که پس از تولد هنوز استخوان کاملاً کلسیفیه نشده و نرم است) برای کودکان بسیار طبیعی است و به مرور زمان بسته می‌شود. اما نباید بیش‌ از حد رشد کند و بزرگ شود. اگر این اتفاق افتاد ممکن است نشانه‌ی یک بیماری باشد.

5. کاهش شنوایی

اگر کودک شما به درخواست‌هایی که از او می‌کنید واکنشی نشان نمی‌دهد و یا حتی زمانی که او را به اسم خودش صدا می‌کنید پاسخی نمی‌دهد، احتمالا دچار کاهش شنوایی شده است و باید او را نزد پزشک ببرید.

6. تشنگی مداوم

 درخواست‌های مکرر و مداوم برای نوشیدن می‌تواند نشانه‌ای از برخی مشکلات جدی باشد. در این صورت شما باید به نزد دکتر بروید.

7. خروپف با صدای بلند

خروپف با صدای آرام نشانه‌ی خطرناکی نیست. اما خروپف با صدای بلند می‌تواند به دلیل مشکلات تنفسی باشد. نادیده گرفتن این نشانه بسیار خطرناک است و ممکن است به دلیل عفونت نیز باشد.