اگرچه برخی معتقد هستند که مادران نقش مهمی در زندگی و رشد فرزندان دارند، اما چیزهایی وجود دارد که قطعا پدر بهتر انجام می‌دهد، مخصوصا در رابطه با فرزند پسر، خود این نقش پررنگ‌تر خواهد شد.

فقط فکر کنیم: پسر ابتدا تحت نظارت معلمان مهدکودک است و بعد به مدرسه می‌رود که ۹۰درصد معلمان‌شان زن خواهد بود. کودک به طور مداوم در رابطه با زنان است و فاقد آموزش و پرورش مردانه می‌شود.

در اینجا به ۷ نکته که پدران باید به فرزندان خود بیاموزند را عنوان می‌کنیم.

۱. اهمیت برد و باخت را برایش توضیح دهید

جدا از دوستان، پدر بهترین همراه برای کودک در مسابقات و بازی‌های مختلف است. این یک آموزش خوب برای تقویت ویژگی‌های مردانه است. از طریق این بازی‌ها، کودک طعم پیروزی را احساس خواهد کرد و متوجه خواهد شد که چقدر تلاش بری رسیدن به اهدافش لازم است. چنین بازی‌هایی بهترین فرصت برای پدر است که به پسر خود توضیح دهد که شکست‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند. اگر سقوط کنید باید بلند شوید و ادامه دهید و هیچ چیز شرم‌آوری در شکست وجود ندارد.

۲. به آن‌ها رفتار مناسب با بانوان را بیاموزید

مادر هم می‌تواند به پسرش بگوید که چطونه با یک زن باید رفتار کرد، اما تنها پدر قادر خواهد بود همه‌ی این موارد را از طریق رفتار خود به او نشان دهد. خیلی خوب می‌شود اگر پسر همه چیز در مورد رفتار با بانوان را از پدرش بیاموزد. این اشتباه است که از طریق دوستان و اینترنت این رفتار‌ها را بیاموزد. پسرتان را همراه خود ببرید و برای مادرش گل بخرید. با هم به مغازه بروید و با صندوقدار محترمانه صحبت کنید تا کودک بداند چگونه با زنان غریبه باید رفتار کرد.

۳. به آن‌ها مبارزه کردن را بیاموزید

پدر تنها کسی است که می‌تواند به درستی پسر خود را قوی و محکم بار بیاورد و ایستادن روی پای خود را به او بیاموزد. پدر می‌تواند به پسرش بیاموزد که چه زمانی باید مزاحمین را از خود دور کند و چه زمانی معقول‌تر است که بدون حرفی آرامش خود را حفظ کرده و آن‌ها را ترک کند. بنابراین او باید به پسرش توضیح داده و با رفتار خود نشان دهد که مهربانی دلیل بر ضعف نیست.

۴. به پسر خود کمک کنید تا دیدگاه مستقل خود را به دنیا داشته باشد

حتی لازم نیست در این زمینه کار خاصی انجام دهید. فقط وقتی صرف صحبت با او کنید. وقتی پای آموزش و پرورش کودک به میان می‌آید، والدین باید در یک جهت باشند اما از لحاظ دید به دنیا و فلسفه‌ی آن، نظرها متفاوت است. این امر بسیار طبیعی و معقول است. با کمک پدر، کودک می‌تواند نظریه‌ها و تجزیه تحلیل و شکل‌گیری پدیده‌ها و دیدگاه‌های خود را در مورد آن‌ها تشخیص دهد.

۵. اجازه دهید کودک شما احساسات جدید را تجربه کند

همه چیز از زمان نوزادی کودک شروع می‌شود. کودک حتی از شش ماهگی می‌تواند تفاوت بین ابراز محبت زن و مرد را تشخیص دهد. مادران محبت خود را با نوازش و با لطافت نشان می‌دهند، اما پدران ترجیح می‌دهند بازی‌های محرک با شخصیت مردانه‌ی خود مانند به هوا انداختن کودک یا چرخاندن آن‌ها در آغوش را داشته باشند. مادر‌ها معمولا با ذره‌ای ترس به بازی های پدر و کودک نگاه می‌کنند اما در این بازی‌ها، کودک مملو از احساسات بصری، شنوایی و لمسی می‌شود و تجربه‌های جدیدی را به دست می‌آورد.

۶. ترفند‌های مردانه را به آن‌ها بیاموزید

بعضی کارهایی که مردان انجام می‌دهند از نظر زنان مانند جادو است. کارهایی مثل آتش روشن کردن، چکش زدن به میخ، تعمیر کردن ماشین از جمله‌ی این جادگری‌های مردانه از دیدگاه زنان هستند! حتی اگر فرزند شما ۱۰۰ درصد در محیط شهر زندگی می‌کند، شکی نیست که مهارت آتش روشن کردن در آینده برای او مفید خواهد بود. در هر گروه و جمعی داشتن مهارت‌های بالا ۱۰۰ امتیاز به محبوبیت پسرتان اضافه می‌کند.

۷. به او کمک کنید تا وظایف خود را انجام دهد

مطمئنا این مسایل مربوط به بستن کراوات، تراشیدن ریش و اتو کردن پیراهن‌هایش است. اگرچه در حال حاضر پاسخ به هرگونه سوال را می‌توان در اینترنت یافت، اما یادگیری این کارها از طریق پدر خیلی بهتر خواهد بود. این پدر است که می‌تواند به پسرش بیاموزد که مردها هم می‌توانند آشپزی کنند. حداقل باری اینکه از گرسنه ماندن نترسد.