هر زنی تمایل دارد که ظاهر زیبایی داشته باشد با این حال راهکارهای ساده و در عین حال سالمی وجود دارد که می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند.

داشتن موهای زیبا

چنانچه موهای چربی دارید ، با نمک ساده‌ی موجود در آشپزخانه می‌توانید ظاهر زیبایی به آن ببخشید. برای این منظور، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری نمک را در ظرف شامپوی خود بریزید. به این ترتیب ریشه‌های موهای شما به مدت طولانی‌تری تمیز خواهند ماند.

داشتن ابروها و مژه‌های ضخیم

بطری‌های ریمل‌های قدیمی خود را دور نیندازید. آن‌ها را شسته و داخل آن‌ها مقداری روغن کرچک، ویتامین E و عصاره‌ی آلوئه ورا بریزید. سپس با استفاده از برس مخصوص ریمل و ابرو از این ترکیب استفاده کنید. به این ترتیب، به مدت یک ماه قبل از خواب این روش را امتحان کنید.

از بین بردن گودی زیر چشم

چنانچه قهوه دوست دارید، تفاله دانه‌های قهوه را دور نریزید. چرا که کمک خواهند کرد تا چشمان شما جان دوباره‌ای بگیرند! تفاله‌ی قهوه را با روغن نارگیل به نسبت ۱:۱ مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه به زیر چشمان خود بمالید. از این ماسک ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید.

داشتن اندامی مناسب

شما می‌توانید در منزل هم اقدام به ساخت یک ترکیب ضد سلولیت کنید. به این ترتیب، دو قاشق غذاخوری زنجبیل را به هم همراه ۵ قاشق غذاخوری گل رس آرایشی و ۱۰ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. این مخلوط را به مناطق مشکل‌دار (مانند شکم، پهلوها، باسن و بازوها) بمالید و دور آن را با پلاستیک بپیچید. پس از گذشت ۱ ساعت پلاستیک را باز کرده و دوش آب گرم بگیرید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

حذف موهای زاید پا

استفاده از شکر یکی از بهترین روش‌های حذف موهای زاید است. این روش درد کم‌تری دارد و پوست را تحریک نمی‌کند. ضمن این که می‌تواند موهای زیرپوستی را هم جدا کند. روش کار به این صورت است که ۱/۴ لیوان آب لیمو، ۲ لیوان شکر و ۱/۴ لیوان آب را مخلوط کنید. مخلوط فوق را روی حرارت ملایم قرار داده تا طلایی شود. پس از سرد شدن، ترکیب موم مانند حاصل را روی پاهای خود در خلاف جهت رویش موها بمالید. سپس موم را با کاغذ یا پارچه به صورت یک باره جدا کنید.

داشتن ناخن‌های زیبا و محکم

روغن نارگیل و عسل را به نسبت ۱:۱ مخلوط کرده و چند قطره روغن اسطوخودوس هم به آن اضافه کنید. ترکیب حاصل برای تقویت ناخن‌ها مفید خواهد بود. برای استفاده‌ی راحت‌تر از این مخلوط، آن را در یک ظزف مخصوص براق کننده‌ی ناخن قرار دهید.

حذف جوش‌های سر سیاه روی بینی

اگر جوش‌های سرسیاه روی بینی شما را کلافه کرده است می‌توانید یک ماسک ساده درست کنید. یک قاشق چایخوری آب گرم را به همراه یک قاشق غذاخوری آرد و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. با استفاده از یک پنبه یا یک تکه پارچه، این مخلوط را به بخش‌های مورد نظر صورت و بینی خود بمالید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید.

روشن کردن پوست زیر بغل

برای رفع تیرگی زیر بغل می‌توانید سیب زمینی خام را رنده کرده و به مدت نیم ساعت در قسمت زیر بغل بگذارید.

رفع آفتاب سوختگی

محلول حاوی جوش شیرین به تسکین پوست شما کمک کرده و آن را از شر آفتاب سوختگی خلاص می‌کند. از این ضماد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در نواحی دردناک استفاده کنید.

نرم شدن پوست پاشنه

برای نرم‌تر شدن پاشنه‌های پاهای خود از مخلوط ۲ فنجان آب گرم، نصف فنجان جوش شیرین و ۱ فنجان سرکه استفاده کنید. پاهای خود را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این محلول خیس کرده پس از خشک کردن با حوله، یک کرم مغذی روی آن بمالید.

داشتن پوست روشن صورت

ماسک‌های معروف سیاه مخصوص پوست صورت در منزل هم می‌توانند ساخته شوند. دو قاشق غذاخوری زغال فعال را با ۱.۵ قاشق غذاخوری ژل محلول در آب مخلوط کنید. ترکیب حاصل را داخل اجاق ماکروویو حرارت دهید تا به ژله تبدیل شود. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود گذاشته و سپس بردارید.

سفیدتر کردن دندان‌ها

توت فرنگی به سفیدتر کردن دندان‌های شما کمک خواهد کرد. یک قاشق چایخوری توت فرنگی له شده را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کرده و از این خمیر به جای خمیردندان دو بار در ماه استفاده کنید.

شاداب نگه داشتن صورت در طول روز

چنانچه می‌خواهید صورت شما تا پایان روز شاداب باقی بماند از اسپری آرامش‌بخش صورت استفاده کنید. برای تهیه‌ی این نوع اسپری می‌توانید ژل آلوئه ورا را به نسبت ۱:۳ با آب مخلوط کنید. مخلوط فوق را در یک بطری اسپری ریخته و در طول روز از آن استفاده کنید.

داشتن موهای خوش عطر

برای معطر ساختن موهای خود مقداری ازعطر یا ادکلن خود را روی برس مخصوص مو اسپری کرده و موهای خود را چند بار با آن شانه کنید.