اگر در یک رابطه‌ی عاطفی قرار دارید، خوب می‌دانید که گرفتن دستان طرف مقابل (به شرط محرمیت و رعایت شئون!) چه احساس فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. شاید به جزئیات این موضوع توجه نکرده باشید اما نوع گرفتن دست شریک عاطفی، بعضی اسرار را در مورد کیفیت رابطه‌ی شما برملا می‌کند. در ادامه روش‌های مختلف گرفتن دست‌ها و برداشت‌هایی که از هر کدام می‌توان کرد، معرفی می‌کنیم.نوع دست گرفتن شما کدام یک از این‌ها است؟

گرفتن کف دستان در حالت رو به پایین

این حالت گرفتن دستان به معنی اتحاد شما دو نفر است و ارتباطی به هیجان ناشی از شور عشق ندارد. ضمن این که کسی که کف دستش در زیر کف دست دیگری قرار دارد، دارای شخصیت قوی‌تر بوده و ابتکار عمل و قاطعیت بیشتری هم دارد.

انگشتان درهم تنیده!

انگشتان در هم تنیده می‌تواند نماد عشق و شور و ارتباط قوی بین دو نفر باشد. در چنین حالتی، برای هر دوی شما محکم و ثابت گرفتن دست طرف مقابل اهمیت دارد. چنانچه دست یکی از دو طرف شل‌تر باشد، می‌تواند نشانه‌ی خوبی محسوب نشود!

دست گرفتن یک انگشته

این نوع دست گرفتن نشانه‌ی آن است که هر دوی شما استقلال خود را در اولویت قرار داده‌اید. چنین زوج‌هایی می‌دانند که چطور باید به فضا و حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند. یکی دیگر از نشانه‌های این نوع دست گرفتن می‌تواند این باشد که دو نفر سعی دارند دوستی خود را در یک حالت معمولی حفظ کنند.

گرفتن دست با دو دست!

این حالتی تقویتی! نشان می‌دهد که همه چیز بین شما دو نفر جدی است! متاسفانه این حالت یک معنای بد می‌تواند داشته باشد و آن این است که رابطه‌ی شما به شکل یک مالکیت دیوانه‌وار پیش می‌رود.

گرفتن بازو

این حالت مربوط به زمانی است که یک زوج در مناسبت‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنند. با این حال چنانچه یک زوج به صورت مداوم به این حالت دستان یکدیگر را بگیرند می‌تواند به این معنا باشد که به دنبال محافظت از هم هستند یا این که در ارتباط‌‌‌شان احساس ناامنی می‌کنند.

گرفتن انگشتان و کشیدن دست

این حالت نشان می‌دهد که دو طرف در رابطه، موضع برابر ندارند. کسی که دست را رو به جلو می‌کشد سعی دارد سهم بیشتری در تصمیم گیری‌ها داشته باشد. علاوه بر این، چنین حالتی می‌تواند بیان گر این واقعیت باشد که یکی از دو طرف از این رابطه ناراضی است.

نگرفتن دست‌ها

چنانچه شریک عاطفی شما تمایلی به گرفتن دست شما نداشته باشد ممکن است این طور برداشت شود که تعلق خاطری به شما ندارد. با این حال معانی دیگری هم می‌توان برداشت کرد. برای مثال ممکن است نگرفتن دست‌ها به علنت کم‌رویی یا حفظ حریم خصوصی باشد. بنابراین سریع بر اساس چنین مشاهداتی قضاوت و نتیجه گیری نکنید. احتمالا در این حالت جایی برای نگرانی وجود ندارد.