هر زن (و صد البته هر مردی!) اسرار و نقاط ضعف خاص خود را دارد. به هر حال، وقتی یک چهره در سطح ملی یا حتی جهانی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، طبیعی است که اسرار او بیش از سایر افراد جلب توجه می‌کند. به خصوص اگر این شخص بانوی اول یک کشور باشد.

در این مطلب، ۷۲۴ پرس به نقل از برایت ساید به رازهای عجیب ۱۰ زنی می‌پردازد که روزگاری بانوی کشور خود بوده یا هستند!

ژاکلین کندی

ایالات متحده آمریکا

در زمان ریاست جمهوری کندی، سیگار کشیدن عادت رایجی بین زنان بود. با این وجود، این عمل از نظر عرف پسندیده محسوب نمی‌شد. به همین دلیل ژاکلین کندی که عشق زیادی به سیگار کشیدن داشت، مجبور بود در خفا آن را انجام دهد. حتی عکاسان کاخ سفید اجازه نداشتند که از ژاکلین با سیگار بین انگشتان عکس بگیرند!

پرنسس دایانا

انگلستان

تا به امروز خیلی‌ها بر این باور هستند که پرنسس دایانا، نخستین همسر شاهزاده چارلز، زنی کمال و تمام بوده است. در حالی که درصد کمی از افراد این واقعیت را می‌دانند که این زن زیبا نسبت به بدن خود بسیار ظالم بود! چرا که دایانا از نوعی بیماری پرخوری رنج می‌برد که به نام «بیماری مخفی» یا «اثر دایانا» مشهور شده است.

مری تاد لینکلن

ایالات متحده آمریکا

مری تاد لینکلن در یک خانواده ثروتمند متولد شده بود و بنابراین هیچ تصوری از پول و محدودیت بودجه و مسائل مالی نداشت! از این رو به دنبال اهداف لذت جویانه‌اش شروع به نوسازی کاخ سفید و خرید تجهیزات گران‌قیمت کرد و از هیچ اسرافی فرو گذار نکرد.

نتیجه آن شد که وی نتوانست هزینه‌های خود را کنترل کند و در نهایت پس از این که بودجه برای تامین نیازهای ارتش فراهم نشد، درگیر یک رسوایی بزرگ شد!

ایملدا مارکوس

فیلیپین

ایملدا مارکوس، بیوه‌ی دهمین رئیس جمهور از فیلیپین، یکی دیگر از زنانی بود که ید طولایی در ولخرجی و هزینه‌های عجیب و غریب داشت. هم وطنانش به وی لقب «پروانه‌ی فولادی» داده بودند. مارکوس اعتیاد شدید به خرید کردن داشت بدون این که توجهی به بودجه‌ی کشور داشته باشد.

هنگامی که رییس جمهور و همسرش طی یک کودتای نظامی مجبور به فرار شدند، در آپارتمان ایملدا در داخل کاخ بیش از ۱۰۰۰ جفت کفش گران‌قیمت پیدا شد.

نانسی ریگان

ایالات متحده آمریکا

یکی از نزدیک‌ترین مشاوران رونالد ریگان، همسرش نانسی بود. در سال ۱۹۸۱، پس از ترور نافرجام ریگان، نانسی بیش از گذشته نگران سلامت شوهرش شد.

با این حال، عده‌ی کمی از این افراد بر این باور هستند که نانسی از طریق کیهان و کائنات! به همسرش ریگان مشاوره می‌داد. در واقع، بانوی اول ایالات متحده مجذوب طالع‌بینی شده بود و به طور منظم، منجم شخصی خود را ملاقات می‌کرد.

هلن تفت

ایالات متحده آمریکا

هلن همسر ویلیام هوارد تفت، رئیس جمهوری آمریکا بود. دوران اقامت وی در کاخ سفید همراه با ممنوعیت الکل در این کشور همراه بود. وی با بی توجهی به این قانون، در مهمانی‌های خود از انواع نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کرد.

کارلا برونی

فرانسه

کارلا برونی، همسر بیست و سومین رییس جمهور فرانسه یعنی نیکولا سارکوزی است. داستان عاشقانه‌ی آن‌ها روند سریعی داشت و بلافاصله به ازدواج ختم شد.

با این حال کارلا اعتراف کرده بود که داشتن چند شریک عاطفی را به ازدواج سنتی ترجیح می‌دهد. بنا بر مصاحبه‌های وی، از توجه هم زمان چند شخص نسبت به خودش لذت می‌برد و عشق به یک نفر در او بیشتر از سه هفته ادامه پیدا نمی‌کند!

ریچل جکسون

ایالات متحده آمریکا

ریچل، همسر هفتمین رییس جمهور ایالات متحده، اندرو جکسون بود. این زوج در سال ۱۷۹۴ با یکدیگر ازدواج کردند.

حقیقت تکان دهنده که بعدا معلوم شد این بود که ریچل همسر دیگری غیر از اندرو هم دارد! در واقع، وی با این که با جکسون ازدواج کرده بود اما از شوهر اولش لوییس رابردز طلاق نگرفته بود.

برنادت شیراک

فرانسه

برنادت شیراک، همسر ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه، بدون شک سزاوار دریافت لقب یک زن بسیار صبور است. خونسردی او همواره فراتر از شایستگی یک بانوی اول بوده است.

وی نهایت تلاش خود را کرد تا بر روی روابط نامشروع همسرش سرپوش بگذارد. او با این که از هوس بازی‌های همسرش مطلع بود اما به مدت طولانی وانمود کرد که هیچ اتفاقی نیفتاده است. با این حال، در سال‌های اخیر اسرار خانوادگی شیراک‌ها در بین عموم فاش شد.

ملکه رانیا عبدالله

اردن

رانیا همسر عبدالله دوم، پادشاه اردن است. او همیشه جذاب به نظر می‌رسد و متناسب با موقعیتش رفتار می‌کند.

با این حال وی یک نقطه ضعف دارد و آن این است که عادت به پوشیدن کفش‌های طلایی تزئین شده با سنگ‌های قیمتی دارد. از این رو، متوسط وزن یک جفت از کفش‌های او ۴۰۸ گرم است و به نظر نمی‌رسد که ملکه از این موضوع احساس ناراحتی کند.