سرویس اجتماعی

۵ روش ساده‌ی آرامش بخش برای کسانی که از مدیتیشن متنفر هستند

روش های جایگزین مراقبه برای آرامش ذهن

این ۵ راهکار پیشنهادی کمک خواهد کرد که در میانه‌ی مشغله‌های روز، آرامش خاطر خود را پیدا کنید.

۱- پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی یکی از رایج‌ترین و موثرترین روش‌های دعوت به آرامش است. به این ترتیب با پیاده‌روی از محیط‌های کسل کننده‌ی اداری فاصله گرفته و هوای تازه را تنفس می‌کنید. در این میان تماشای روشنایی‌ها و شنیدن اصوات گوناگون را هم تجربه می‌کنید و بخشی از طبیعت روان شما در هنگام گرفتاری روان، درگیر خود خواهد کرد.

۲- یک کار هنری انجام دهید

چنانچه دست‌ها یا چشم‌های خلاقی دارید، در زمان فراغت از آن‌ها استفاده کنید. بر روی کاری تمرکز کنید که لزوما زمان زیادی طول نمی‌کشد. فعالیتی که شبیه به بازی باشد و ذهن شما را از نگرانی‌ها دور کند. مطالعات نشان داده‌اند که انجام یک کار هنری به آرام کردن سیستم عصبی شما کمک کرده و بخش‌های مختلف مغز را که در ارتباط با منطق و استدلال هستند، درگیر خواهد کرد.

۳- شروع به آواز خواندن کنید

زمانی که اضطراب فکر شما را به خود مشغول می‌کند، نمی توان ذهن را به راحتی جمع و جور کرد. زمزمه کردن با صدای بلند یا آواز خواندن با آهنگ‌های مورد علاقه، روش‌هایی هستند که شما را بر محیط اطراف‌تان مسلط می‌کنند. شنیدن صدای شخص برای خودش، به خودی خود آرامش‌بخش است با این حال به سراغ خواندن آوازهایی بروید که تاثیر موثرتری بر روی خلق و خوی شما خواهند گذاشت و و ریتم تنفس شما را تنظیم می‌کنند.

۴- نوشتن یادداشت‌های روزانه

بعضی‌ها توصیه می‌کنند که نوشتن افکار قبل از خواب نوعی تصفیه‌ی ذهن و یک راهکار فوق‌العاده برای درک احساسات درونی است. یادداشتهای روزانه‌ی قبل از خواب - به خصوص زمانی که ناراحت هستید - یک روش عالی برای سازمان‌دهی به مغز است بدون این که نیاز به مراقبه داشته باشید.

۵- حرکات کششی انجام دهید

گاهی اوقات حرکات کششی کمک می‌کند که بدن ما از احساس گرفتگی و خستگی نجات پیدا کند. هر زمان که اضطراب در بدن شکل می‌گیرد، کشش عضلات می‌تواند به آرام کردن آن کمک کند. با کشش عضلات، اسید لاکتیک آزاد شده و به دنبال آن تنش‌های روانی ما هم بر طرف خواهند شد.

 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید