بعضی دردها ممکن است هر از گاهی برای افراد پیش بیاید و چون گذرا تلقی می‌شود، ممکن است که سریع به پزشک مراجعه نکنیم. در این میان راهکارهای ساده‌ای برای تسکین این نوع دردها وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

سردرد

۱. دراز بکشید و برای ۱۵ دقیقه کیسه‌ی یخ را بروی پیشانی قرار‌دهید.

۲. مخلوط آب‌سیر(یک حبه سیر) با یک قاشق عسل، باعث می شود سنسورهای مغزتان را ریکاوری شده و درد از بین برود.

۳. تکه‌های سیب‌زمینی را به مدت ۲ دقیقه بروی شقیقه‌های خود بگذارید.

۴. چای فلفل داروی بسیار قوی است برای درمان سردرد است. چای بابونه هم برای تسکین درد و ناراحتی بسیار خوب جواب می‌دهد.

۵. پیشانی خود را به صورت دورانی ماساژ دهید.

گرفتگی بینی

۱. استفاده از بخور اکالیپتوس: این‌ بخور باعث می شود خیلی سریع سینوس‌های شما باز شود و به راحتی نفس بکشید.

۲. ترکیبی از برگ‌‌بو، مریم‌گلی و دارچین را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در آب جوش بگذارید، این رایحه‌ی قوی به باز کردن بینی شما کمک می‌کند.

۳. مخلوط عسل و سرکه سیب: یک لیوان آب، دو قاشق غذاخوری سرکه‌سیب و دو قاشق غذاخوری عسل با هم مخلوط کنید. اجازه بدهید این مخلوط به مدت ۳ دقیقه بماند، سپس آن را میل کنید.

۴. بخور با آب گرم هم راهکار مناسبی برای رفع گرفتگی بینی است.

ورم پوست

۱. ۵۰۰ گرم آرد جو‌دوسر، به همراه یک لیتر آب را در حالی که آن‌ها را هم می‌زنید بجوشانید بعد از سرد شدن به محل ورم بمالید.

۲. مخلوطی از پودر مخمر آب‌جو با شیر، ماست، یا آب‌میوه را به محل مورد نظر بمالید. این مخلوط یک پاک ‌کننده‌ی طبیعی برای پوست به‌شمار می‌آید.

۳. آویشن را در یک کاسه آب‌جوش بگذارید تا سرد شود. سپس مناطق ‌‌‌آسیب‌دیده را به آن آغشته کنید. خارش و سوزش پوست را کاهش می‌دهد.

۴. چند قطره از روغن درخت چای را بروی یک اسفنج بریزید و ناحیه مورد نظر را به آرامی به آن آغشته کنید.

میگرن

۱. مقداری الکل بروی پوست موز بریزید و آن‌را به مدت ۳۰ دقیقه بروی پوست خود بگذارید. پوست ‌موز سموم را جذب کرده و به کاهش سردرد کمک می‌کند.

۲. خوردن روزی ۱۰۰ گرم بادام باعث آزاد شدن اندروفین می‌شود که به کاهش سردرد‌های وحشتناک کمک می‌کند.

۳. نوشیدن چای بابونه اثر آرامش‌بخش دارد. از بابونه قرن‌ها برای مبارزه با سردرهای شدید میگرنی استفاده ‌شده ‌است.

۴. کافئین باز کننده‌ی عروق است. خوردن یک فنجان قهوه بدون شکر تا حد زیادی سردردهای میگرنی شما را کاهش می دهد.

۵. کمپرس سرد و گرم: در یک اتاق تاریک به مدت ۱۰ دقیقه از کمپرس سرد و گرم در قسمت پیشانی خود استفاده کنید. این ‌کار به شل شدن عضلات سر و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

یبوست

۱. مخلوطی از بلغور جو دو سر به همراه آب و آبلیمو به درمان یبوست کمک می‌کند.

۲. روغن زیتون برای درمان یبوست خیلی خوب است، سعی کنید هروز با مقداری روغن زیتون به صورت دورانی شکم خود را ماساژ دهید.

۳. خوردن سیب بدون پوست به رفع یبوست کمک خواهد کرد.

۴. تنقیه گل ختمی یا نوشیدن چای گل ختمی هر روز قبل از صبحانه به تنظیم حرکات روده و مبارزه به یبوست کمک شایانی می‌کند.

۵. نوشیدن آب پرتقال و کیوی در حالت ناشتا، به علت دارا بودن فیبر، باعث تحریک روده شده و به هضم یبوست کمک می‌کند.

درد معده، سوء‌هاضمه، سوزش معده

۱. نوشیدن چای بابونه به شل شدن عضلات معده و کاهش درد آن کمک می‌کند.

۲. سوپ مرغ برای ناراحتی معده مفید است.  فقط لازم است چربی آن ‌را از روی سوپ بردارید و سوپ را با مقداری آبلیمو میل کنید.

۳. بر روی ناحیه‌ی دردناک، ۱۵ دقیقه کمپرس آب گرم قرار دهید.

۴. دارچین، رازیانه، نعناع و ریحان  از هر کدام یک قاشق غذاخوری در نیم لیتر آب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس هر نیم‌ ساعت یک فنجان از این محلول میل کرده تا  به راحتی درد معده را فراموش کنید.

۵. مخلوط مقداری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را آرام آرام میل کنید. این نوشیدنی به عنوان یک آنتی‌اسید طبیعی کمک می‌کند و سوزش معده را تسکین می‌دهد.

سرفه، سرماخوردگی، آنفولانزا

۱. نوشیدن یک لیوان آب ‌پرتقال هروزر شانس ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را در شما کاهش می‌دهد.

۲. اکالیپتوس، ضدعفونی کننده و ضد ویروس است. ضمن این که برای کاهش سرفه و حتی مبارزه با برونشیت بسیار مناسب است.

۳. شربت عسل و لیمو برای درمان سرفه مفید است. دو فنجان آبلیمو را با ۷  قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به مدت یک ساعت و نیم اجازه بدهید تا آرام بجوشد. بعد از سرد شدن، هر ۱ ساعت به مقدار ۲ قاشق غذاخوری از آن را میل کنید و روز دوم هر ۳ ساعت ۱ قاشق غذاخوری از این شربت را بنوشید.

۴. نوشیدن روزانه‌ی یک فنجان سوپ‌ گرم در زمان ابتلا به آنفولانزا مفید خواهد بود. خواص ضدعفونی‌کننده و ضد التهاب آن، منجر به کاهش درد در نواحی گلو شده  و در روند بهبود شما موثر خواهد بود.

آکنه

۱. گلبرگ‌های گل‌ گلاب را در آب  قرار داده و از آن‌ها به مدت ۳۶ ساعت در یخچال نگهداری کنید. سپس کمی الکل به آن اضافه کنید و روزی یک بار بعد از حمام، یا قبل از خواب آن را به پوست خود بزنید.(محلول را در یخچال نگه دارید)

۲. مقداری پوست پرتقال را در یک کاسه آب داغ قرار دهید، بعد از سرد شدن آن‌ها را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار داده و  سپس ۳ قاشق‌چای‌خوری بلغور جو دوسر و ۲ قاشق‌چای‌خوری به آن ماست اضافه کنید. پوست‌تان را تمیز کنید و به مدت ۵ دقیقه آن را بروی پوست خود بگذارید.

۳. لیمو را به چای اضافه کرده و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه اجازه دهید بجوشد سپس روزی دو‌بار آن‌ را بنوشید. این راهکار برای سم زدایی پوست بسیار مفید است.

۴. ماسک عسل و دارچین را بروی جوش و آکنه‌های پوستی به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید.

۵. سرکه‌ی سیب به تنطیم چربی پوست و حذف سلول‌های مرده کمک می کند.

ریزش‌ مو

۱. آب پیاز یا سیر را مستقیم به پوست سرتان بزنید سپس بعد از ۲۰ دقیقه، سر را برای از بین بردن بوی سیر یا پیاز با آبلیمو شستشو بدهید.

۲. مخلوط آب‌هویچ و شیر نارگیل را به موهای خود بزنید. این کار به سالم‌تر و قوی‌تر شدن موهای شما کمک خواهد کرد.

۳. موهای خود را به سرکه‌ی سیب آغشته کرده و ماساژ دهید. این کار باعث تحریک گردش خون در پوست سر و فولیکول‌های موجود در موهای شما می‌شود. بعد ۱۰ دقیقه موهایتان را بشویید.

۴. ژل آلورا را از برگ‌های آن جدا کنید و در یک کاسه آب آن‌ها را حل کرده و سپس به موهای خود بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه موهای خود زا بشویید.

۵. چغندر را قطعه قطعه کرده و به مدت ده دقیقه در آب بجوشانید. بعد از خنک شدن آن را به مدت ۱۰ دقیقه به موها و پوست سرتان اعمال کنید. هفته‌ای ۲ الی ۳ مرتبه این کار را انجام دهید.

فشارخون بالا

۱. از ناحیه گردن تا زیر گوش را به صورت خیلی آرام با انگشتتان ماساژ دهید. همین کار را برای طرف دیگر و هر بار ۱۰ مرتبه انجام دهید.

۲. قسمت ابتدای استخوان فک، با نوک انگشتانتان با کمی فشار (نه آ‌‌‌ن‌قدر که باعث درد بشود) به مدت ۱ دقیقه در هر دو طرف ماساژ بدهید.

مشکلات کبد و کلیه

راه رفتن به صورت تائو( راه رفتن بروی زانو) به افرادی که مشکل کبد و کلیه دارند کمک می‌کند. در طب چینی این یک راهکار درماین بسیار عالی برای همه‌ی بیماری‌ها است. هروز به مدت ۱۵ دقیقه این ورزش را انجام دهید.