آشپزی کردن فعالیتی سرگرم کننده و جذاب است و همین امر باعث شده بسیار از مردم عاشق وقت صرف در محیط آشپزخانه باشند. با ما همراه باشید تا بدانیم کدام کشورها وقت بیشتری را برای تهیه‌ی غذا در منزل صرف می‌کنند.

صد البته همه‌ی ما روزهایی شلوغ در زندگی داشته‌ایم که هیچ وقت فرصتی برای فراهم کردن یک غذای خانگی در اختیارمان نبوده است. در حالیکه در روزهای دیگر به این افتخار کردیم که توانسته‌ایم یک غذای خوش طعم را برای جمع خانوادگی و یا حتی خودمان درست کنیم. امروزه پیشرفت صنایع غذایی از یک سو و تولید لوازم آشپزخانه مانند غذاساز، رنده و همزن برقی، مایکروویو و امثال آنها کمک شایانی به صرفه جویی در زمان کرده است.

اما اگرچه آشپزی و تهیه‌ی غذا در منزل کاری لذّت بخش است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، وجود زمان خالی برای این امر نیز دغدغه‌ی بسیاری از مردم است. موافق هستید که ما ایرانی‌ها وقت بسیاری را در منزل برای تهیه‌ی بعضی خوراک‌ها مثل خورش‌ و آش‌ها صرف می‌کنیم؟ مطمئن باشید در بسیاری از کشورها وضع به همین منوال است.

بر طبق بررسی یک موسسه‌ی پژوهشیِ فروشگاهی که بر روی یک جامعه‌ی آماری با بیش از ۲۷ هزار نفر در رده‌ی سنی بین ۱۵ تا ۶۰ سال و در ۲۲ کشور به منظور جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد «آشپزی کردن به عنوان یک سرگرمی توسط مردم» انجام گرفته است نتایج زیر  برای تعداد ساعت‌هایی که افراد طی یک هفته در آشپزخانه صرف می‌کنند بدست آمد:

هند ۱۳.۲ساعت، اوکراین ۱۳.۱ ساعت، آفریقای جنوبی ۹.۵ ساعت، اندونزی ۸.۳ ساعت ایتالیا ۷.۱ ساعت، اسپانیا ۶.۸ ساعت، روسیه ۶.۵ ساعت، کانادا ۶.۴ ساعت، استرالیا و هلند ۶.۱ ساعت، آرژانتین ۶ ساعت، بلژیک، بریتانیا و آمریکا ۵.۹ ساعت، چین، مکزیک و سوئد ۵.۸ ساعت، فرانسه ۵.۵ ساعت، آلمان ۵.۴ ساعت، برزیل ۵.۲ ساعت و در آخر کره‌ی جنوبی با ۳.۷ ساعت.

131209
59509d33f067c
Prato-Feito-Brazilian-Food
Spanish-Food
sweetandsourcabbage

شما چقدر به آشپزی به عنوان یک سرگرمی نگاه می‌کنید و چه میزان از وقت‌تان را برای آن در نظر می‌گیرید؟