رنگ کردن مو یکی از اقداماتی است که به منظور زیباتر ساختن و جوان سازی چهره انجام می‌شود.  با این حال رنگ موهای شیمیایی جدا از اثر زیبا کننده‌ای که دارند آسیب‌هایی را هم به ساختار مو وارد می‌کنند.

این که در آینه نگاه کنیم و موهای خود را درخشان و سالم ببینیم، احساس خوبی در ما ایجاد می‌کند. با این حال، در بسیاری از مواقع برای این که ظاهر ایده آل‌تری پیدا کنیم کارهایی انجام می‌دهیم که تنها توهم زودگذری از زیبایی ایجاد کرده و آسیب‌هایی به سلامت ما وارد می‌کند.

در این مطلب، راهکارهای جدیدی را به شما کعرفی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند با استفاده از مواد گیاهی، موهای خود رنگ کرده و از نوعی زیبایی طبیعی برخوردار شوید. لازم است به این نکته توجه کنید که مقدار دقیق‌تر این مواد به طول مو و شدت مورد نظر رنگ بستگی دارد.

رنگ قهوه‌ای

 مواد لازم:

  • مریم گلی (خشک شده): ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری
  • رزماری: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

نحوه‌ی رنگ کردن:

این مواد را به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید که روی شعله به مدت ۴ دقیقه بجوشد. سپس اجازه دهید که مخلوط، حدود یک ساعت دم بکشد. موهای تمیز خود را چندین بار با این مخلوط آبکشی کنید. برای خشک کردن موهای‌تان هم می‌توانید از اسپری روزمره‌ی خود استفاده کنید. فرآیند آبکشی با این مخلوط را تا زمانی که به رنگ مورد علاقه‌ی خود برسید، ادامه دهید.

تنظیم اشباع رنگ:

برای اشباع‌تر کردن رنگ می‌توان به آن چاه سیاه هم اضافه کرد. چنانچه به جای رزماری از گیاه بابونه استفاده کنید،‌ هاله‌هایی از رنگ طلایی در موهای شما شکل می‌گیرد. برای ایجاد سایه‌های زیبای قهوه‌ای رنگ می‌توان از برگ و شاخه‌ی درخت لیمو استفاده کرد ضمن این که پوسته‌ی گردو هم تن قهوه‌ای رنگ را عمیق‌تر می‌کند.

رنگ تیره‌

قهوه در عین حال که می‌تواند باعث قوی‌تر و درخشان‌تر شدن موها شود، این قابلیت را دارد که موهای شما را به رنگ شکلاتی زیبا درآورد.

مواد لازم:

  • پودر قهوه: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • کاندیشنر مو: ۵ تا ۸ اونس (۱۴۰ تا ۲۲۵ گرم)

نحوه‌ی رنگ کردن:

یک فنجان قهوه‌ی غلیظ دم کرده و سپس در یخچال قرار دهید. مخلوط کاندیشنر و پودر قهوه را به قهوه‌ی سرد شده در یخچال اضافه کنید. این مخلوط را به موهای خشک خود زده و اجازه دهید که یک ساعت بر روی موها باقی بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید. برای ثابت نگه داشتن رنگ، از یک جوشانده‌ی قهوه پس از هر بار شستشو استفاده کنید.

تنظیم اشباع رنگ:

طول مدت قرار دادن مواد بر روی موها بر شدت رنگ شدن مو تاثیر می‌گذارد. برای این که مو ته مایه‌ی شرابی به خود بگیرد می‌توانید از کاکائو یا تمشک استفاده کنید. برای تیره‌تر کردن مو هم می‌توان از جوشانده‌ی درخت صنور یا پوسته‌ی بلوط استفاده کرد.

رنگ بلوند

مواد لازم:

  • گل بابونه: ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۳ قاشق غذاخوری
  • لیمو: نصف یا یک عدد

نحوه رنگ کردن:

گل بابونه را نیم ساعتی در آب جوشانده و دم کنید. عسل و آبلیمو را به مخلوط بابونه اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. سپس این مخلوط را در امتداد موهای خود بمالید. پس از آن، کیسه‌ی پلاستیکی بر روی موهای خود کشیده و با حوله سر خود را به مدت نیم ساعت ببندید. سپس با آب گرم موهای خود را شستشو دهید. پس از آن از کاندیشنر و روغن هم استفاده کنید.

تنظیم اشباع رنگ:

برای رسیدن به یک رنگ گرم و طلایی، می‌توانید از پودر ریشه‌ی ریواس استفاده کنید. برای براق‌تر کردن موهای‌تان هم استفاده از مخلوط زنجبیل و دارچین پیشنهاد می‌شود.

در پایان یادآور می‌شویم که رنگ طبیعی گاهی اوقات می‌تواند باعث خشک شدن موهای شما شود. با استفاده از آب آلوئه ورا و همچنین استفاده از روغن‌هایی چون کتان، زیتون، نارگیل، ارگان و کاملیا می‌توان مانع از خشک شدن موها در اثر رنگ شدن شد.