منگوله‌های پوستی همان دانه‌های گوشتی هستند که ناگهان از پوست شما در آمده و شما را وسوسه می‌کنند که آن‌ها را از پوست خود جدا کنید.

 متخصصین پوست به این برجستگی‌ها آکروچوردن یا تگ‌های پوستی می‌گویند. خوشبختانه این منگوله‌ها کاملا بی‌ضرر هستند اما به هر حال وجود آن‌ها آزاردهنده است.

بروس کتز، یک متخصص پوست در نیویورک می‌گوید:

منگوله‌های پوستی معمولا در اطرف گردن، زیر بغل یا کشاله‌ی ران شکل می‌گیرند و تصور می‌شود که در اثر مالش پارچه‌ی لباس با پوست ایجاد شوند.

البته منگوله‌های پوستی را می‌توان ناشی از عوامل ژنتیکی هم دانست. وجود این منگوله‌ها در افراد بسیار چاق شایع‌تر است.

 ممکن است پوست افراد فقط دارای یک منگوله یا چند منگوله کنار هم یا جدا از هم باشد. چنانچه شما هم دارای این منگوله‌های پوستی هستید، خود را تنها احساس نکنید! این منگوله‌ها بر روی پوست یک چهارم افراد در بعضی نقاط بدن رشد می‌کنند و از سن ۵۰ سال به بعد شکل‌گیری ان‌ها مرسوم‌تر می‌شود. با وجود بی ضرر بودن، در صورت تحریک آن‌ها با کارهایی چون خاراندن یا خراش دادن پوست، ملتهب شده و حتی دچار خونریزی هم می‌شوند.

دکتر کتز هشدار می‌دهد، در حالی که خیلی از روش‌های اینترنتی حذف این منگوله‌ها به وسیله‌ی خودتان را پیشنهاد می‌دهد، اما برداشتن آن‌ها کار شما نیست! چرا که باز کردن آن‌ها توسط خودتان خطر زخمی شدن و عفونت را به دنبال دارد.

خوشبختانه از شر این منگوله‌ها به راحتی می‌توان خلاص شد. متخصصین پوست در مطب‌های خود پس از بی‌حسی موضعی اقدام به برداشتن آن‌ها با قیچی‌های مخصوص می‌کنند. انجماد و گرم کردن هم از دیگر راهکارهای مرسوم محسوب می‌شود.

فرآیند برداشتن این منگوله‌ها ناراحتی چندانی ایجاد نمی‌کند و بلافاصله پس از حذف آن‌ها می‌توانید فعالیت‌های روزانه‌ی خود را در پیش بگیرید. پس از برداشتن منگوله‌های پوستی هیچ رد و اثری باقی نمی‌ماند و دوباره هم رشد نمی‌کنند. هر چند که همیشه احتمال در آمدن آن‌ها در دیگر نقاط بدن وجود دارد.

چنانچه این منگوله‌ها شما را اذیت نمی کنید، شما هم آن‌ها را اذیت نکنید و بی خیال‌شان شوید. با این حال چنانچه متوجه تغییرات قابل توجه در ان‌ها شدید، حتما با یک متخصص پوست در میان بگذارید.