ژله بستنی جزو دسرهای رنگ و لعاب داری است که می‌تواند جلوه‌ی خاصی به سفره‌ی شما به خصوص در مراسم مهمانی بدهد. بسته به شکل ژله‌ بستنی مورد نظر زمان تهیه‌ی آن می‌تواند کوتاه یا طولانی باشد.

ژله بستنی در قالب های کوچک

در مدل اولی که پیشنهاد می‌دهیم، برای درست كردن ژله بستنی، كافی است چند بسته ژله با طعم‌های مختلف را تهیه کرده و هر بسته را با يك ليوان سرخالی آب جوش حل كنيد. بعد از خنك شدن، ژله‌ی حل شده در آب را با يك ليوان سرخالی بستنی مخلوط كنيد.

مخلوط ژله و بستنی را در داخل ظرف پیرکس قرار داده و داخل یخچال قرار دهید تا به مدت ۴۵ دقیقه ببندد. سپس با قالب‌هایی که در دسترس دارید ژله بستنی را به شکل‌های دل‌خواه در آورید.

چنانچه تمایلی به استفاده از قالب‌های کوچک ندارید، می‌توانید ژله بستنی را به صورت چند لایه تهیه کنید:

ژله بستنی چند لایه

بستنی وانیلی را در ظرف بریزید تا کمی نرم شود. سپس یک بسته پودر ژله را مشابه حالت قبل در یک لیوان آب جوش به خوبی حل کنید.

وقتی پودر ژله حل شد، بستنی را به ژله اضافه کنید و مخلوطی یکنواخت ایجاد کنید. سپس مخلوط را در قالب مورد نظرتان ریخته و در یخچال به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از ۴۵ دقیقه دوباره مرحله بالا را تکرار کنید منتها این بار از ژلهای استفاده کنید که رنگ روشنتری داشته باشد تا خود را بهتر نشان دهد.

سپس دوباره مواد آماده شده را روی ژله‌ی قبلی بگذارید تا خود را بگیرد برای این که ژله‌ی زیرین به هم نریزد سریع مخلوط را در یخچال بگذارید. برای شکل گیری لایه‌های رنگی دیگر همین مراحل را تکرار کنید و در نهایت دو ساعت برای بستن کل ژله بستنی صبر کنید.