شاید شما هم شنیده باشید که یک خانم تنها چنانچه بخواهد در هتل یا مسافرخانه‌ اقامت داشته باشد باید به اماکن نیروی انتظامی مراجعه کرده و درخواست اجازه‌ی مکتوب کند. در حالی که مسئولان امر می‌گویند چنین قانونی ۲۰ سال پیش ملغی شده است!

به گزارش پایگاه خبری ۷۲۴، اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی در گذشته بخشنامه‌ای داشت که به موجب آن زنان تنها و بدون محارم باید برای اقامت در هتل یا مسافرخانه از اماکن، نامه دریافت کنند. در سال ۱۳۷۸ این بخشنامه لغو شده و با وجود گذشت نزدیک به دو دهه از آن، هنوز هم برخوردهای سلیقه‌ای در بعضی شهرها با مسافران زن صورت می‌گیرد و محدودیت‌هایی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

این درحالی است که رییس وقت اماکن عمومی نیروی انتظامی قبلا اعلام کرده بود:

هیچ هتل یا مرکز اقامتی حق ندارد برای پذیرش خانم‌ها درخواست نامه کتبی از اماکن کند و اصلا چنین چیزی وجود ندارد که هتل‌ها زنان را بدون نامه از اماکن نپذیرند.

ولی تیموری، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری هم  اظهار کرده بود:

 این بخشنامه سال‌ها قبل باطل شده و لزومی ندارد به آن در دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های جدید پرداخته شود. این برخوردهای سلیقه‌ای در برخی اماکن اقامتی نیز از «عدم آگاهی» ناشی می‌شود.

با این حال، هنوز هم خیلی از هتل‌ها و مراکز اقامتی برای پذیرش یک خانم تنها به عنوان مسافر از او درخواست اجازه‌نامه‌ی کتبی اماکن را می‌کنند و اماکن هم در این خصوص توضیحاتی مبنی بر لازم نبودن این نامه نمی‌دهد!