بدن ما مجموعه‌ای از مکانیزم‌هایی است که هم زمان با یکدیگر اتفاق می‌افتند و در این میان نشانه‌هایی وجود دارد که به ما می‌گوید که جسم ما به کمک نیاز دارد و چنانچه بی‌تفاوت از کنار آن نشانه‌ها رد شویم می‌تواند به مشکلات جدی‌تر ختم شود.

در این مطلب، به معرفی نشانه‌هایی خواهیم پرداخت که باید همیشه به آن‌ها توجه داشته باشید:

بی خوابی، تحریک پذیری و گرفتگی ساق پا

علایم هشدار دهنده بدن

این علایم نشان‌گر این هستند که بدن شما به پتاسیم نیاز دارد. برای تامین این ماده‌ی حیاتی می‌توان مواد غذایی چون گوجه فرنگی، پرتقال، موز و اسفناج را به رژیم غذایی خود اضافه کرد.

پوست خشک

علایم هشدار دهنده بدن

خشکی پوست ممکن است در اثر کمبود ویتامین E باشد. بنابراین بایستی سبزیجات، روغن، آجیل و ماهی بیشتری مصرف کرد.

داشتن ذائقه‌ی شیرین

علایم هشدار دهنده بدن

اگر به طور ناگهانی احساس اشتهای زیادی به غذاهای شیرین پیدا کردید، ممکن است ناشی از استرس، افسردگی یا خستگی شما باشد. در واقع بدن شما خواهان گلوکز است. در این میان غذاهایی همچون شکلات تلخ و عسل می‌توانند علاوه بر تامین نیاز شما از اضافه وزن جلوگیری کنند.

میل به خوردن یخ

علایم هشدار دهنده بدن

اشتهای به خوردن یخ می‌تواند ناشی از کم خونی یا همان فقر آهن باشد. بهترین منابع آهن، گوشت گاو و تخم مرغ هستند. به هر حال چنانچه میل به خوردن یخ دارید و احساس کمبود انرژی می‌کنید بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

خونریزی لثه

علایم هشدار دهنده بدن

خونریزی ناگهانی یا مداوم لثه در هنگام مسواک زدن می‌تواند ناشی از کمبود ویتامین C باشد. با قرار دادن محصولاتی چون میوه‌های خانواده مرکبات، اسفناج، فلفل سبز و قرمز، گوجه فرنگی، کلم، گل کلم و کلم بروکلی در وعده‌های غذایی می‌توان ویتامین C بدن را تامین کرد.

شکنندگی مو و ناخن

علایم هشدار دهنده بدن

شکنندگی موها و ناخن‌ها به شما هشدار می‌دهد که بدن‌تان با کمبود ویتامین B روبرو است. در این شرایط نوشیدن شیر و مصرف جلبک دریایی! می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

حلقه‌های دور چشم

علایم هشدار دهنده بدن

ایجاد حلقه‌های دور چشم در افراد بالای ۵۰ سال طبیعی است. با این حال مشاهده‌ی این حلقه‌ها در یک فرد جوان‌تر می‌تواند ناشی از کلسترول بالای خون باشد. در این شرایط حتما باید با یک پزشک مشورت کنید.