آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۶ تا پایان پنج‌شنبه‌، ۱۸ خرداد است. حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام این خبر افزود تعداد ثبت‌نام‌کنندگان تا ساعت ۸ چهارشنبه به بیش از ۹۷ هزار نفر رسیده است.

ظرفیت دانشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در دوره‌ی جدید ۱۶۲۱۰۸ نفر است. ۶۷ رشته در نظر گرفته شده که در ۴۷ رشته می‌توان بدون آزمون و صرفاً با توجه به وضعیت سوابق تحصیلی ثبت‌نام کرد و در ۲۰ رشته‌ی دیگر پذیرش از طریق آزمون صورت می‌گیرد.

حسین توکلی در ادامه خواستار توجه به اعلامیه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و مراجعه به وب‌سایت دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته‌محل‌های امتحانی شد.

هزینه‌ی ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۶ که به صورت اینترنتی انجام می‌شود، ۲۵ هزار تومان است. برای اطلاع‌رسانی بهتر سامانه‌ی پیامک کوتاه نیز راه‌اندازی شده و با پرداخت ۵۰۰ تومان هزینه می‌توان از خدمات آن استفاده کرد.

برای انتخاب رشته‌های تحصیلی سایر موسسات آموزش عالی که به صورت غیر دولتی و غیر انتفاعی فعالیت می‌کنند نیز هزینه‌ی ۵۱۰۰ تومان به صورت جداگانه پرداخت می‌شود.

زمان برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۶ روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ است. داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه می‌بایست از روز ۱۰ مرداد تا ۱۲ مرداد ۹۶ به وب‌سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.