سرویس اجتماعی

۹ اتفاق تصادفی که تاریخ را تغییر داد!

۹ اتفاق تصادفی که تاریخ را تغییر داد

اشتباه‌ ترجمه و بمب اتمی

اتفاقات تصادفی که تاریخ را تغییر داد

در سال ۱۹۴۵، ایالات متحده خواستار تسلیم ژاپن شد. در آن زمان، سوزوکی، نخست وزیر ژاپن نامه‌ای به‌ترومن، رییس جمهور وقت ایالات متحده نوشت که در آن از کلمه‌ی «mokusatsu» استفاده شده بود و‌ترجمه‌ی تقریبی آن این بود: «در مورد این موضوع فکر خواهیم کرد.»

اما مترجم این واژه را به «ما اهمیت نمی‌دهیم.» و سپس به «پیشنهاد شما ارزشی برای ما ندارد.» تغییر داد. بنابراین رییس جمهور فرمان بمباران اتمی ژاپن را صادر کرد!

تایتانیک و افسر دوم

اتفاقات تصادفی که تاریخ را تغییر داد

دیوید بلر، افسر دوم کشتی تایتانیک بود که قبل از حرکت کشتی به صورت تصادفی کلیدها در یک محفظه‌ی مخصوص دوربین‌های دوچشمی قرار داد و همین مسئله دید دوربین را محدود کرد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد دیدبان‌ها می‌توانستند کوه یخی که بر سر راه بود را ببیند و کشتی را نجات دهند.

سهل انگاری و پنی سیلین

اتفاقات تصادفی که تاریخ را تغییر داد

الکساندر فلمینگ محقق خیلی منظمی نبود. او یکی از ظرف‌های حاوی کشت باکتری‌های استافیلوکوک را به علت تعطیلات، دو هفته‌ای فراموش کرد. وقتی که برگشت، متوجه شد که قالب ظرف با باکتری‌های مرده پوشیده شده است.

به این‌ترتیب پنی سیلین کشف و پایه و اساس آنتی بیوتیک مدرن شد.

شهاب سنگ و مسیحیت

اتفاقات تصادفی که تاریخ را تغییر داد

حوادث جاده‌ی دمشق نقش بزرگی در مسیحیت داشت و احتمالا این وقایع با سقوط یک شهاب سنگ در ارتباط بود.

پولس (یکی از مبارزان مسیحیت) در راه دمشق نور درخشانی دید که باعث کور شدنش شد. او سه روز پس از ملاقات با حنانیا، بینایی خود را به دست آورد و پس از آن مسیحی شد. پائول آن حادثه را عملی از طرف خداوند دید و به همین دلیل به مسیحیت روی آورد.

سقوط دیوار برلین و حواس پرتی یک سیاستمدار

اتفاقات تصادفی که تاریخ را تغییر داد

در سال ۱۹۸۹، گونتر شابوسکی سیاستمدار آلمان شرقی در سخنرانی خود اعلام کرد که تمام محدودیت‌های مربوط به عبور از دیوار آلمان برداشته شده است. یک خبرنگار در جمع تاریخ دقیق این این رفع محدودیت را پرسید و شابوسکی جواب داد: «همین الآن.»

 مطبوعات بلافاصله حرف وی را انتشار دادند!به این‌ترتیب هزاران نفر از مردم خواستار عبور از دیوار برلین شدند. برای جلوگیری از شورش، دولت مجبور شد که دیوار را به کل بردارد! بنابراین، شابوسکی به صورت سهوی باعث از بین بردن یک مرز بزرگ شد!

بی دست و پایی یک دانشمند و شیشه‌ی نشکن

اتفاقات تصادفی که تاریخ را تغییر داد

در سال ۱۹۰۳، ادوارد بنهدیکتوس باعث شکستن شیشه‌ی دارو در آزمایشگاه شد. او با تعجب دید که شیشه خرد نشد. سپس به خاطر آورد که یک لایه‌ی نازک از نیترات سلولز بر روی دیواره‌ی شیشه از آزمایش قبل باقی مانده بود.

بنهدیکتوس با استفاده از این یافته، ایده‌ی ساخت شیشه‌های سه لایه را مطرح کرد که در خودروها برای حفاظت از رانندگان و مسافران آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ناپلئون و فرانسه

اتفاقات تصادفی که تاریخ را تغییر داد

جزیره‌ی کورس، محل تولد ناپلئون تنها یک سال قبل از تولد او به فرانسه داده شد و همین اتفاق سرنوشت ناپلئون را تغییر داد. به این‌ترتیب او به عنوان یک شهروند فرانسوی توانست به ناپلئون معروف تبدیل شود.

اشعه‌ی X

اتفاقات تصادفی که تاریخ را تغییر داد

در سال ۱۸۹۵، یک فیزیکدان آلمانی به نام ویلهلم رونتگن در طی آزمایشی به طور تصادفی دست خود را در مسیر تابش اشعه‌ی جدیدی قرار داد و در کمال تعجب دید تصویر استخوان‌های خود را به شکل واضحی می‌بیند. امروزه همه می‌دانیم که کشف او در دنیای پزشکی باعث انقلاب شد!

قسطنطنیه و دروازه‌های باز

اتفاقات تصادفی که تاریخ را تغییر داد

در سال ۱۴۵۳، قسطنطنیه پس از محاصره ی‌ترک‌ها سقوط کرد. این اتفاق به این دلیل افتاد که چند دروازه‌ی مخفی قفل نشده بودند. به این‌ترتیب‌ترک‌ها به آسانی توانستند وارد قسطنطنیه شوند و شهر را تصرف کنند.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید