معمولا خوردنی‌های خوشمزه چندان از لحاظ غذایی سالم محسوب نمی‌شوند؛ اما بادام‌ها در این میان جزو نوادر هستند! آن‌ها شامل مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و دیگر موادی هستند که بدن برای سالم بودن به آن‌ها احتیاج دارند. در ادامه به ۷ تغییر مثبتی اشاره خواهیم کردن که در صورت مصرف روزانه‌ی بادام خود را نشان خواهد داد.

کاهش کلسترول

بادام‌ها جزو موثرترین خوراکی‌هایی هستند که کلسترول‌های «بد» را کاهش می‌دهند. چنانچه کلسترول خون شما خیلی بالا است، تعداد بادام مصرفی خود را به ۲۰ تا ۳۰ عدد در روز افزایش دهید. وجود لکه‌های سفید در پلک پایین چشم، پا درد و خاکستری رنگ شدن موها از علایم اولیه‌ی کلسترول بالا هستند.

سلامت موها

بادام‌ها تقریبا حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز هستند و باعث تقویت رشد موهای شما می‌شوند؛ به طوری که ترکیبات منیزیم و روی، باعث رشد مو، ویتامین E باعث تقویت و ویتامین B باعث براق‌تر شدن آن می‌شود.

از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند

وجود آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های اشباع نشده، منیزیم و مس در بادام باعث تسکین قلب و رگ‌های خونی می‌شود. برای جلوگیری از بیماری‌های ایسکمیک قلب و دیگر مشکلات قلبی، خوردن بادام با پوسته توصیه می‌شود.

جلوگیری از چین و چروک پوست

منگنز قابل توجه موجود در بادام به تولید کلاژن که پروتئین مسئول حفظ تن پوست است، کمک می‌کند. ویتامین E هم یک آنتی‌اکسیدان است که به جنگ نشانه‌های پیری می‌رود.

فلور باکتریایی سالم

پوسته‌های بادام شامل پروبیوتیک‌هایی هستند که به رشد و تکثیر باکتری‌های خوب روده کمک می‌کنند. چنانچه با مشکلاتی مانند درد معده، بوی بد دهان، و سوء‌‌ هاضمه مواجه هستید خوردن ۳۰ تا ۳۵ عدد بادام در روز پیشنهاد می‌شود.

کاهش وزن

نتایج یک مطالعه‌ی علمی ثابت کرده است، افرادی که در رژیم غذایی خود بادام می‌خوردند، کربوهیدرات کم‌تری نسبت به سایرین مصرف می‌کنند. ضمن این که بادام با تنظیم سوخت و ساز بدن و توزیع ویتامین‌ها و فیبرها به کاهش وزن کمک می‌کند.

بهبود فعالیت مغز

مصرف منظم بادام به علت داشتن ویتامین E و اسیدهای چرب باعث بهبود عملکرد حافظه می‌شود. علاوه بر این خوردن بادام از پیر شدن مغز جلوگیری می‌کند.