چرا به دنبال رنگین کمان باشی، وقتی فقط و فقط به کمک یک ایده‌ی خلاقانه می‌توانی این جادوی رنگارنگ را به محل سکونتت دعوت کنی؟ این همان اتفاقای است که یک دهکده‌ی کوچک در کشور اندونزی را از این رو به آن رو کرده است.

«کامپونگ پلانگی» (Kampung Pelangi) دهکده‌ی کوچکی در کشور اندونزی است که با یک تغییر و تحول اساسی، ظاهری درخشان، رنگارنگ و سرشار از جذابیت به خود گرفته است.

یک مرکز اجتماعی در جاوه‌ی مرکزی دست به کار شده و با این نوآوری ظاهر خسته کننده و البته نه چندان دلچسب این روستا را تغییر داده است. این پروژه که به همت «سلمت ویدودوی» ۵۴ ساله (Salmet Widodo) آغاز شده، تاکنون در سه شهر دیگر این کشور نیز اجرا شده است که از نظر موقعیت به این دهکده شباهت داشتند. اکنون ۲۳۲ خانه‌ی واقع در این دهکده هر کدام به اثری هنری تبدیل شده‌اند و معابر باریکش به دنیایی از زندگی، جنب و جوش و طراوت پیوند خورده است.

ظاهراً صنعت گردشگری هم به این تغییرات واکنش مثبت نشان داده و این مناطق را بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند و همین مسئله باعث شده این مناطق که روزگاری با هیولای فقر دست و پنجه نرم می‌کردند، اکنون از رونق اقتصادی حاصله بهره‌مند شده و به فروش سوغاتی و مواد خوراکی بپردازند. از سوی دیگر چشم انداز فعلی این شهر مکانی ایده‌آل برای ثبت تصاویر زیبای اینستاگرامی است و این هم عامل دیگری برای جذابیت این نقاط به شمار می‌رود.

rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-10
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-11
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-12
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-14
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-15
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-2
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-29
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-3
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-6
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-7
rainbow-village-kampung-pelangi-indonesia-8