اگر شما احساس نیاز به اندکی الهام‌بخشی دارید، بد نیست برنامه‌های تد (TED) را تماشا کنید. تد خلاصه شده‌ی تکنولوژی سرگرمی طراحی (Technology Entertainment Design) است و در هر قسمت، گوینده‌ای ایده‌های خود را بازگو می‌کند که با داستان و از همه مهتر با تجربیات خود فرد در این زمینه همراه است.

برنامه‌های تد همیشه با اطلاعات جالب و داستان‌های موفقیت فرد است که شما می‌توانید آن‌ها را در زندگی خود لحاظ کنید. این برنامه‌ از آغاز کارش در سال ۱۹۸۴ بسیار محبوب شد و هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ برنامه‌ی سخنرانی وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین تماشا کنید.

برنامه‌های تد بسیار جالب و مفید هستند؛ اما شمار عظیم آن‌ها ممکن است کمی تهدیدآمیز باشند.

ما در اینجا ۵ تا از مهم‌ترین برنامه‌های تد را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند برای شما جالب و الهام‌بخش خواهد بود.

 

۱. بل پسی: ۵ راه برای کشتن رویاها

بل پسی یکی از کارآفرینان موفق است و در این برنامه‌ی تد این باورهای ساده‌ای که شما را در زندگی حرفه ای عقب نگه داشته است را می‌شکند. بل در ۵ مرحله به شما نشان می‌دهد که چیزهایی مانند جوانی و زن بودن و تحصیل نکردن در بهترین دانشگاه‌های دنیا، لزوما به این معنی نیست که شما موفق نخواهید بود.

شک داشتن به خود فقط تله‌ای است که شما را اسیر نگه می‌دارد. اگر شما از شک داشتن به خود در زندگی و حرفه رنج می‌برید حتما این برنامه برای شما مفید خواهد بود.

۲. سوزان کولانتونو: مشاوره‌ی شغلی‌ که احتمالا از آن مطلع نیستید

برای زنان مشکل است که در هر صنعتی کارهای بزرگ انجام دهند. بسیاری افراد فکر می‌کنند همه‌ی کارها را درست انجام می‌دهند؛ در صورتی که نتیجه‌ی درستی نمی‌بینند. سوزان همچنین مشکلی داشت که به آن غلبه کرد. او در برنامه‌ی تد خود، روش‌های ساده و روشنی برای کمک به پیشرفت زنان در شغل و حرفه‌شان بازگو کرد. هر کسی با هر جنسیتی می‌تواند روش‌های سوزان را در زندگی و در حرفه‌ی خود به کار ببرد.

۳. تونی رابینز: چرا انجام می‌دهیم، چه کار انجام می‌دهیم

 این احساس عیب‌ جویی از این که نمی‌دانیم که چرا و چطور کارهایمان را انجام دهیم، می‌تواند زندگی‌مان را تحت شعاع قرار بدهد.

در این برنامه‌ی تد، تونی رابینز سخنران مشهور، به بعضی از رفتارهای پایه اشاره می‌کند که باعث می‌شود ما سردرگم شویم. بعد از دیدن این برنامه شما درک بهتری از انگیزه‌ها و الهام بخشی‌ها خواهید داشت.

۴. شرلی سندبرگ: چرا ما مدیران زن کمی داریم؟

برنامه‌ی شرلی سندبرگ در تد، به دلایل خوبی، یکی از بالاترین آمار بازدید تد را داشته است.

در طول این برنامه مدیر ارشد فیس‌بوک راهنمایی‌های ارزشمندی برای زنانی که به دنبال رسیدن به موقعیت‌های بالا در حرفه‌ی خود هستند، ارائه می‌دهد. این برنامه بدون در نظر گرفتن جنسیت برای تمام افرادی که به دنبال راهکارها و ایدهای جدید برای شغل خود هستند، مناسب است.

۵. مگ جی: چرا سی سالگی یک بیست سالگی تازه نیست؟

مگ جی یک پیام ساده برای افراد جوانی دارد که در دهه‌ی بیست زندگی خود هستند: زمان‌تان را از دست ندهید و از دهه‌ی ۲۰ زندگی خود استفاده کنید تا زندگی‌تان را بفهمید به جای اینکه به هدف‌هایی برسید که در واقع بهترین ایده نیستند. اگر شما تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید و می‌خواهید روی پای خود باستید باید این برنامه را ببینید تا در زمان خود بهترین باشید و در سنین جوانی به موفقیت برسید. همچنین راهنمایی‌های خوبی برای موفقیت همه‌ی سنین ارائه می‌کند.

تماشای برنامه‌های تد راهی فوق‌العاده است که ذهن خود را آماده کنید تا با آرزو‌ها و آرمان‌های خود رو به رو شوید. دیدن مورد مشابه‌ای در زمینه‌ی شما و صحبت‌های فرد موفقی می‌تواند تاثیر زیادی بر انگیزه‌ی شما بگذارد. همانطور که در بالا دیدید تعداد زیادی از برنامه‌های تاثیرگذار تد وجود دارد که شما را تکان خواهد داد و الهامات زیادی را بر شما القا خواهد کرد. بنابراین بار دیگری که احتیاج به محرکی برای افزایش انگیزه‌ خود داشتید، به خاطر داشته باشید بعضی از برنامه‌های این فهرست را نگاه کنید.