طبیعی است که هر چه سن و سال ما بالاتر می‌رود به همان اندازه عاقل‌تر و باتجربه‌تر می‌شویم. چین و چروک هم پدیده‌‌ی ناخوشایندی است که با افزایش سن خود را نشان می‌دهد؛ اما راه‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد. در ادامه به معرفی ۷ راهکاری خواهیم پرداخت که با جلوگیری از ایجاد چین و چروک، مانع از پیر شدن سریع شما می‌شود.

قرار دادن بالش در زیر بازوها هنگام خواب

این راهکار مانع از ایجاد چین و چروک ناحیه‌ی سینه می‌شود. سخت‌ترین بخش این راه حل زمانی است که بخواهید به پشت بخوابید، اما در عرض چند هفته خواهید دید که وضعیت پوست شما بهبود پیدا می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که این حالت بازدهی خواب را به حداکثر می‌رساند. علاوه بر این شما را هم از کمر درد نجات خواهد داد.

قرار دادن اشیا در اطراف خود

ممکن است این راهکار عجیب به نظر برسد، اما بسیار در جلوگیری از ایجاد چین و چروک موثر است. در هنگام خواب وضعیت بدنی ما چندین بار تغییر می‌کند. در بعضی از وضعیت‌ها چندان راحت نیستیم و همین امر باعث شکل‌گیری چین و چروک خواهد شد.

سعی کنید اطراف خود را با اشیایی نظیر سبدهای لباس، کتاب یا دیگر اشیای غیر شکننده پر کنید.

زیر زانوی خود یک بالش قرار دهید

تفاوت بین سطوح پا و بدن باعث بهبود عملکرد جریان خون می‌شود.

قرار دادن بالش در زیر زانوها هم به جلوگیری از چین و چروک و هم درد و فشار زانوها کمک خواهد کرد. این حرکت، به خصوص برای افرادی که پیاده‌روی‌های طولانی دارند، مفید خواهد بود.

یک حوله زیر سر قرار دهید

سر شما هم باید استراحت راحتی داشته باشد. بهتر است که بالش زیر سر شما از نوع ارتوپدی باشد، اما اگر از این نوع بالش‌ها ندارید چند حوله‌ی تا شده‌ی معمولی هم مناسب خواهد بود.

تشک درستی انتخاب کنید

ممکن است که تشک‌های نرم راحت باشند، اما دانشمندان ثابت کرده‌اند که تشک‌های فنری برای ستون فقرات، گردش خون و پیشگیری از چین و چروک عالی هستند.

لباس زیر مناسب بپوشید

تنها تعداد کمی از زنان می‌دانند که تمام فروشگاه‌های لباس زیر «سینه‌بندهای ضد چروک» دارد که شبیه سینه‌بندهای ورزشی به نظر می‌رسد، اما از کتان نرم ساخته شده و لمس آن‌ها دلپذیر است.

این سینه بندها با داشتن خز مانع جذب کرم‌های مرطوب کننده شده و از پوست شما محافظت می‌کنند. هر روز نمی‌توانید این نوع سینه‌بند را بپوشید؛ اما استفاده از آن در زمان خواب بسیار خوب است.

مرطوب کننده همیشه مهم است

این راهکار واقعا که ساده است. این قانون را برای خود قرار دهید که هر روز صبح بعد از بیدار شدن و هر شب قبل از خوابیدن، بخش‌هایی از پوست خود را، کرم مرطوب کننده بزنید. مطالعات نشان داده است که ۹۰ درصد موارد چین و چروک به علت عدم وجود رطوبت پوست است.