آیا شما هم مدام احساس خستگی و فرسودگی می‌کنید و علت آن را نمی‌دانید؟ دلیل واضحش این است که ما عادت‌هایی در خود نهادینه کرده‌ایم که باعث تخلیه‌ی انرژی ما می‌شوند و هنوز نمی‌دانیم که چطور آن‌ها را کنار بگذاریم؟ راهکار این مسئله بسیار آسان است اما عملی کردن آن نیاز به اراده دارد.

در ادامه به بیان ۱۰ راهکاری خواهیم پرداخت که توسط دالایی لاما پیشنهاد شده است:

۱. بر سر قول خود بمانید

وعده‌هایی که نمی‌توانید عمل کنید، ندهید؛ چرا که در نهایت باعث خدشه دار شدن اعتبار شما خواهد شد؛ بنابراین اگر وعده‌ای می‌دهید به آن بچسبید.

۲. از افراد سمی دوری کنید

بسیاری از اوقات، قصدمان کمک به دیگران است؛ اما در نهایت چیزی که دریافت می‌کنیم شکایت و انرژی‌های منفی است. اطراف خود را با افراد مثبت پر کنید و از انسان‌های سمی دوری کنید.

۳. صورتحساب‌های خود را به موقع بپردازید

سعی کنید شعار زندگی شما این باشد: «به هیچ کس هیچ چیز بدهکار نباشید!» بنابراین بدهی‌های خود را در زمان مورد نظر پرداخت کنید. با دیگران همان طور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود.

۴. یاد بگیرید که ببخشید

چنانچه انتخاب کنیم که زندگی ما بر مبنای نبخشیدن باشد در واقع رنج را انتخاب کرده‌ایم. به جای آن که درون‌تان را با نفرت مسموم کنید، ببخشید و بگذرید. مهم نیست که دیگران لیاقت این بخشش را دارند یا نه مهم این است که شما سزاوار داشتن آرامش هستید. در این حالت احساس می‌کنید که بار سنگینی از سینه‌ی شما به زمین گذاشته شده است.

۵. بر انجام کارهایی که دوست دارید تمرکز کنید

گاهی اوقات مجبور به انجام کارهایی هستیم که از انجام آن‌ها هیچ لذتی نمی‌بریم. بنابراین خوب است که در صورت امکان، بخشی از زمان خود را صرف انجام کارهایی که دوست داریم بکنیم.

۶. برای هر هدف زمان بگذاریم

زمانی را برای کار و زمانی را برای استراحت قرار دهید. فراموش نکنید هر دوی آن‌ها به یک اندازه در زندگی شما مهم و ضروری هستند.

۷. به هم ریخته نباشید... نونوار کنید

اگر می‌خواهید زندگی شما جریان داشته باشد خود را در شلوغی و در هم برهمی گیر نیاندازید. از مرتب کردن اتاق خواب‌تان شروع کنید و به چیدمان وسایل داخل کمدهای خود نظم دهید. منزل شما انعکاسی از انرژی شما است و به هم ریختگی‌های دور و بر، جریان طبیعی زندگی‌تان را مسدود می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید ذهن بازی داشته باشید، به فضای پیرامون خود نظم بدهبد.

۸. با سختی‌ها رو در رو شوید

مشکلات خود را کتمان نکنید. اگر موضوعی شما را اذیت می‌کند آن را بیان کرده و در صدد رفع آن برآیید. منتظر نمانید تا راه حلی از آسمان سقوط کند. در این شرایط فقط باید به اطراف خود توجه کنید.

۹. مواظب سلامت تان باشید

حتی درخشان‌ترین ذهن دنیا بدون سلامت جسم و روح، کارآیی خوبی نخواهد داشت. بنابراین زمانی از روز را صرف مراقبت از بدن کنید.

۱۰. به زندگی اجازه‌ی جریان دهید

شما بخشی از هستی و هستی هم بخشی از شما است. از جنگیدن با زندگی دست بکشید و به خود اجازه دهید تا در مسیر جریان قرار بگیرید. فقط به خاطر داشته باشید که شما تنها کسی هستید که هدایت گر قایق زندگی خود هستید.