اگر چه همه‌ی ما در اولین روز کاری خود وحشت زده هستیم و این مسئله امری طبیعی است اما در این میان اشتباهات پررنگ‌تری وجود دارد که کمی زنند جلوه می‌کند!

جدا از این که تا چه اندازه خود را برای انجام کار آماده کرده‌اید، بعضی رفتارها می‌توانند تاثیر بدی بر روی وجهه‌ی شما بگذارند. در ادامه به ۷ رفتار اشتباهی اشاره خواهیم کرد که بی تجربگی شما را در چشم بقیه دو چندان می‌کند.

۱. تا دیروقت بیرون بودن در شب قبل از کار

چنانچه شب قبل به منظور تفریح یا هر کار دیگری تا پاسی از شب از منزل بیرون رفته باشید، در روز اول کاری ممکن است جلب توجه کنید؛ چرا که هوشیاری کم‌تری داشته و قدرت پاسخ گویی تان هم کم‌تر است. پس به خاطر یک شب سرگرم کننده، سرنوشت کاری خود را در معرض خطر قرار ندهید؛ حتی اگر فکر می‌کنید که تاثیری بر کار شما نخواهد داشت.

۲. نخود هر آش شدن

حتی اگر فکر می‌کنید که قادر به انجام کار به خصوصی هستید، تا از چند و چون آن مطمئن نشدید اعلام آمادگی نکنید. در غیر این صورت، ممکن است که رییس شما فکر کند توانایی انجام خواسته‌های او را ندارید.

۳. پوشش نامناسب

نوع لباس پوشیدن شما در نخستین روز کاری می‌تواند بیان گر این باشد که شما به درد کار با این مجموعه می‌خورید یا برعکس، وصله‌ی ناجور هستید! قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که سبک و سیاق فعالیت شرکت چگونه است و خود را با آن هماهنگ کنید.

۴. منفی بودن

وقتی در روز اول کاری، خود را فردی با نگرش منفی نشان دهید قطعا همکاران‌تان احساس خوبی درباره‌ی شما نخواهند داشت. مراقب باشید که خود را منفی نشان ندهید. به همین منظور سعی کنید روز اولی به دنبال شکایت از کاستی‌های مجموعه نباشید!

۵. خود را بیش از حد مشتاق نشان دادن

حتی اگر هم خیلی مشتاق هتسید بدانید که همه‌ی ما از فردی که زیادی می‌خواهد سخت کوش باشد متنفر هستیم! پس قرار شما این باشد که به دنبال اجرای دستورات کاری خود باشید و تکاپوی بیش از حد نکنید.

۶. نپذیرفتن اشتباهات

همه‌ی ما وقتی از نقطه‌ای شروع به کار می‌کنیم دچار اشتباهاتی می‌شویم. پذیرفتن اشتباهات و اصلاح آن‌ها جزو خصیصه‌های کارکنان حرفه‌ای است. سعی کنید اشتباهات تازه واردها را نکنید و چنانچه انجام دادید، اشتباه خود را قبول کنید.

۷. بد دهان بودن

هیچ کس از فردی که هر چه به دهانش می‌آید، می‌گوید خوشش نمی‌آید. سعی کنید در محیط کار چنین فردی نباشید. مخصوصا در روز اول کار این ممنوعیت چند برابر است!