دهه‌ها تحقیق برای پیدا کردن شواهد قابل توجهی که ویتامین‌ها و مکمل‌ها اثر مثبتی بگذارند با شکست مواجه شده است. با این حال قرص‌های جدید زرق و برق دارد و پودرهای مکمل در سال‌های اخیر با وعده‌ی سلامتی وارد بازار شده‌اند.

نام یکی از این قرص‌های تازه وارد ریتوال(Ritual) است که در جعبه‌های سفید و زرد روشن به دست شما می‌رسد. درون آن دوره‌ی یکماهه‌ی کپسول وجود دارد که اصلا شبیه قرص‌های ویتامین مادربزرگ‌تان نیست. هر کپسول، جنسی شیشه مانند و براق دارد که با دانه‌های کوچک شناور در روغن پر شده است.

با وجود این واقعیت که هر قرص عملا مانند یک اثر هنری است، اما این قرص‌ها تفاوت چندانی با قرص‌های ویتامین معمولی که مصرف کرده‌اید ندارند. آن‌ها حاوی مقداری کمتر از عناصر ویتامین‌های سنتی هستند که بدن ما به آن‌ها نیازی ندارد. اما حاوی مقادیر مساوی از منیزیم، ویتامین K، اسیدفولیک، ویتامین B12، آهن، بور، ویتامین E و ویتامین D است.

 Care/of یکی دیگر از  ویتامین‌هایی است که به تازگی طراحی شده است. این قرص‌ها در بسته‌بندی شبیه چایی کیسه‌ای قرار دارند که روی آن‌ها «سلام/ [نام شما]» پرینت شده‌ است. این قرص‌ها هم تفاوت چندانی با عناصر تشکیل دهنده‌ی قرص‌های ویتامین‌های معمولی ندارند.

اصلا مهم نیست که بسته‌بندی یا شعار‌های تبلیغاتی این گونه قرص‌ها چه باشد. فرمول تمام این قرص‌ها مشکلی مشترک دارد. ما نیازی به این گونه ویتامین‌‌ها نداریم که سالم بمانیم. در عوض باید مواد مغذی را از غذاها بگیریم.

کاترین پرایس در کتاب ویتامینیا می‌نویسد:

ما با استفاده از ویتامین‌ها بدن خود را در برابر هرچیزی که ممکن است (یا ممکن نیست) بخوریم، بیمه می‌کنیم. ویتامین‌ها می‌توانند ما را از شر مواد غذایی دیگر نجات دهند. اما باید بگویم ویتامین ها این توانایی را ندارند!!

تقریبا اگر دلیل این را از هر متخصص تغذیه، دکتر و متخصص بهداشت عمومی بپرسید، به احتمال زیاد تکرار خواهند کرد که برخی نسخه‌های متخصصین سلامت، برای دهه‌ها مصرف ویتامین‌ها را توصیه کرده‌اند.

اما ما نیاز داریم که غذاهای حقیقی را مصرف کنیم. میوه‌ها و سبزیجات را در حد اعتدال مصرف کنیم و نیز از غذاهای فراوری شده و نوشیدنی‌های حاوی قند بپرهیزیم. به عبارت خبرنگار و نویسنده‌ی غذای مشهور مایکل پولان، ما باید غذا بخوریم، اما نه زیاد و بیشتر از گیاهان مصرف کنیم.

یک دلیل دیگر برای خودداری از مصرف قرص‌های ویتامین و پودرهای مکمل این است که بعضی از آن‌ها بسیار مضر هستند. خیلی از مکمل‌ها خطر افزایش ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند و همچنین خیلی از این مکمل‌ها باعث افزایش خطر سنگ کلیه می‌شوند.

خانم پرایس در کتاب خود اشاره کرده است که این دانش درباره‌ی ویتامین‌ها به ما کمک می‌کند که چیزی جالب و توانمند را کشف کنیم. در حالی که تغذیه به خودی خود بسیار بیچیده است، پس باید تغذیه‌ای سالم و علمی و لذت‌بخش داشته باشیم.