با این که تهران شلوغ و پر سر و صدا است، اما باز هم تفریح‌گاه‌هایی دارد که بتوان ساعات آرامی را در آن سپری کرد. تعداد پارک‌های تهران قابل توجه بوده و چشم‌اندازهای خاص آن‌ها نمود بیشتری به این شهر بخشیده است. در این فهرست به معرفی بهترین پارک‌های برپا شده در پایتخت خواهیم پرداخت.

پارک جمشیدیه

بوستان جمشیدیه در دامنه‌ی البرز قرار دارد و در میان کوهنوردان و گروه‌های پیاده‌روی از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این پارک می‌توان به بخش کوهستانی صعود و بر فراز آن شهر را به صورت چشم‌اندازی پانوراما مشاهده کرد. هوای این منطقه تازه است و دور از هیاهوی تهران قرار دارد به همین دلیل زوج‌های جوان از ان استقبال بیشتری می‌کنند. نمای این پارک پس از اولین بارش برف زمستانی دیدن دارد. یک رستوران و یک چای‌خانه در مرکز این پارک ساخته شده است.

آدرس: از سمت نیاوران: خیابان امیدوار

پارک ملت

پارک ملت تهران فضای سبز گسترده‌ای را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و ارامش خاصی در فضای ان حکمفرما است. گردش دسته‌جمعی و اسکیت سواری در این پارک مرسوم است، اما می‌توانید به تنهایی قدم بزنید و دور و بر را هم تماشا کنید. پاییز پارک ملت هم حال و هوای دل نشینی دارد؛ مخصوصا زمانی که برگ‌های زرد و قرمز سطح زمین را پوشانده‌اند.

آدرس: خیابان ولیعصر

پارک آب و آتش

این پارک طی سال‌های اخیر در شما تهران افتتاح شد. چندین نمای آبی در پارک وجود دارد که فضا را برای بازی کودکان در هوای گرم ایده‌آل کرده است؛ ضمن این که ۴ مشعل آتش هم، شعله‌هایی را به صورت پراکنده به آسمان می‌فرستند. چند رستوران و کافه، تورهای بدمینتون و سالن آمفی تئاتر از جمله امکانات این پارک هستند. آب و آتش از طریق پل طبیعت به پارک جنگلی طالقانی متصل می‌شود.

آدرس: تقاطع مدرس-حقانی

پارک شهر

این پارک در همسایگی بازار بزرگ قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران و محلی عالی برای استراحت است. یک رستوران ممتاز سنتی در مرکز پارک دایر است و علاوه بر دریاچه، امکانات سرگرمی برای بازدیدکنندگان قرار داده است.

آدرس: خیابان خیام

پارک نهج‌البلاغه

پارک نهج‌البلاغه در قسمت غربی جاده‌ی کرج واقع شده است و یکی از بهترین آثار عمومی ایران در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود. رودخانه‌ی کوچکی در این پارک سرسبز جاری است. این پارک در ساعات شب مورد استقبال خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد و فضای کافی برای بساط پیک نیک و سایر بازی‌ها نظیر بدمینتون و تنیس را دارد. بلال‌های نمکی کباب شده بر روی آتش از جمله خوردنی‌های خوشمزه‌ی رایج در این پارک است.

آدرس: بزرگراه شهید همت