زنی از ایالت تنسی امریکا، نزدیک بود بعد از یک عفونت نادر استرپتوکوکی گلو به کام مرگ فرو رود. وی به علت این عفونت چند انگشت دست و پای خود را از دست داد.

او گفت که بسیار خوش‌شانس بوده که فقط با از دست دادن چند انگشت دست و پا توانسته از مرگ رهایی یابد؛ چرا که هفته‌ی قبل داستانی مشابه را درمورد بیماری از میشیگان شنیده بود.

این زن که شبلی اسمیت نام دارد افزود:

شانس خیلی زیادی به من روی آورد وگرنه احتمال مرگ من بالا بود. من شروع به لرزیدن کردم و دچار تشنج شدم و لب‌هایم به رنگ آبی درآمد و سیاهی چشمانم رفت.

این زن با آمبولانس سریعا به بیمارستان منتقل شد. خانم اسمیت می‌دانست که به شوک سپتیک دچار خواهد شد. هنگامی که ارگان‌های بدن وی از کار افتاد و گلوی او شروع به مسدود شدن کرد، پزشکان او را بیهوش کردند.

پزشکان برای حفظ ارگان‌های بدن این زن، خون را از دست‌ها و پاهای او هدایت کردند. دکتر جفری کینگ، پزشک معالج خانم اسمیت گفت این بیماری بسیار نادر است و هر ساله فقط چند صد مورد در سرتاسر آمریکا گزارش می‌شود.

وی افزود:

در واقع این یکی از مهم‌ترین بیماری‌های خطرناک است که ما اینجا آن را به عنوان عفونت باکتریایی می‌شناسیم.

خانم اسمیت نیز تا قبل از اینکه پزشکان علت بیماری او را تعیین کنند، علائم معمولی از یک عفونت استرپتوکوکی را نداشت. در نتیجه به واسطه‌ی این درمان، جریان خون به چند انگشت دست و پای او کاهش یافت. او دو انگشت از پای چپ و انگشت اشاره‌ی دست چپ و همچنین یک بند از انگشت اشاره‌ی دست راست خود را از دست داد.

خانم اسمیت درباره‌ی انگشتان از دست رفته‌ی خود گفت:

در هر صورت باید با مشکلات دست و پنجه نرم کنم و می‌توانم خود را برای یک شروع دوباره آماده سازم.