کره‌ی جنوبی کشوری زیبا با فرهنگی غنی است. در این کشور، فلسفه‌ی تائوئیسم در کنار تکنولوژی مدرن حکومت می‌کند. مردم کره، بر خلاف علاقه‌شان به سبک زندگی غربی، بسیاری از سنت‌های مخصوص به خود را که برای خارجی‌ها غیر قابل فهم است، حفظ کرده‌اند.

در ادامه با غیر معمول‌ترین حقایقی که در این کشور وجود دارند آشنا خواهیم شد:

جراحی پلاستیک به طور باور نکردنی محبوبیت دارد

با توجه به بررسی‌های جامعه شناختی، از هر ۵ زن، یک نفر عمل جراحی پلاستیک انجام می‌دهد. عمل‌هایی از این قبیل در کره عادی محسوب می‌شوند. به طوری که اغلب والدین به عنوان هدیه‌ی فارغ التحصیلی به فرزندان خود هزینه‌ی عمل جراحی را پرداخت می‌کنند. سفید کردن پوست، محو کردن لکه‌های مادرزادی و تغییر شکل چشم‌ها از جمله عمل‌های محبوب در این کشور هستند. مردها نیز عمل‌های مشابهی انجام می‌دهند.

پیشنهادی: عوارض لیزر دایود

هزینه‌ی دندانپزشکی بسیار بالا است

در مورد بهداشت دهان و دندان، کره ای‌ها سنگ تمام می‌گذارند! آن‌ها پس از هر وعده‌ی خوراکی حتی قهوه هم دندان‌های خود را می‌شویند و اغلب آن‌ها همیشه همراه خود مسواک دارند. حتی در بعضی مکان‌ها، مسواک‌های مجانی در سرویس‌های بهداشتی قابل دسترس هستند.

بسیاری از کره‌ای‌ها بینایی ضعیفی دارند

بسیاری از کره ای‌ها از سنین کم از عینک و لنزهای تماسی استفاده می‌کنند. از این رو این طور تصور می‌شود که کره‌ای‌ها از ابتدای تولد ضعف بینایی دارند. ضمن این که این ضعف بینایی با مطالعه و خیره شدن مداوم بر صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی بدتر هم می‌شود. با این حال، این مشکل مانعی در رسیدن آن‌ها به دستاوردهای بزرگ نشده است. ایم دونگ هیون که تا کنون دو بار برنده‌ی المپیک در رشته‌ی تیراندازی با تیر و کمان شده است، بینایی‌اش معادل ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد عادی است.

همه از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند

زنان کره‌ای در مراقبت از پوست و موی خود حساسیت زیادی دارند و برای رسیدن به منظور از لوازم آرایشی زیادی استفاده می‌کنند. آن‌ها به سادگی راضی نمی شوند که بدون آرایش از منزل خارج شوند. کره ای‌های جوان اهمیت زیادی به ظاهر خود می‌دهند. به طوری که غیر ممکن است یک مرد کره‌ای را بدون مدل موی مرتب ببینید. خیلی وقت است که لوازم آرایشی کره‌ای به یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیا تبدیل شده است.

دامن‌های کوتاه در کره‌ی جنوبی محبوبیت دارد

شلوارک‌ها و دامن‌های کوتاه جزو مدهای همیشگی در کره هستند. به طوری که خیلی از زنان در محیط کار هم از این نوع پوشش استفاده می‌کنند. اما اوضاع از اول به این شکل نبوده است. از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۹، در زمان ریاست جمهوری پارک چونگ هی پوشیدن دامن‌هایی که ۲۰ سانتی متر بالاتر از زانو بودند ممنوع بود.امروزه، پوشیدن این نوع دامن کاملا طبیعی است.

تعداد معدودی کره‌ای تا به حال گوشت سگ خورده‌اند

بر خلاف آنچه در دنیا شایعه شده است فقط تعداد کمی از کره ای‌ها تا به حال گوشت سگ خورده‌اند. در حال حاضر جنبشی در کره شکل گرفته است که حاضر نیست این غذای سنتی را بخورد. چنین حرکتی در میان جوانان رواج بیشتری پیدا کرده چرا که آن‌ها سگ‌ها را بیشتر همراه خود می‌دانند تا این که یک وعده‌ی غذایی باشد. ضمن این که دولت هم مردم را تشویق به خوردن گوشت سگ نمی کند.

کره ای‌ها نوشیدنی زیادی مصرفی می‌کنند

کره ای‌ها نوشیدنی زیادی مصرف می‌کنند. نوشیدنی سریعا بر روی آن‌ها اثر می‌کند، اما هیچ گاه مشکلی ایجاد نمی‌شود.

کره ای‌ها عاشق غذا هستند

در هر شهر کره، انواع کافه‌ها و رستوران‌ها را می‌توان مشاهده کرد. نکته‌ی جالب دیگر این که کره ای‌ها در احوال‌پرسی خود به جای «حالت چطوره؟» می‌پرسند: «غذایی که خوردی خوب بود؟» نخوردن یک وعده‌ی غذایی نوعی گناه تلقی می‌شود! کیمچی، سنتی‌ترین غذای کره ای‌ها است که با چاشنی‌های ادویه داری چون ترشی سبزیجات و کلم چینی درست می‌شود.

تماس فیزیکی کاملا مرسوم است

در بیشتر کشورها، وقتی دو مرد دست یکدیگر را می‌گیرند این معنا تلقی می‌شود که با یکدیگر رابطه‌ی نامتعارفی دارند. اما در کره‌ی جنوبی این طور نیست.

کره ای‌ها جوهر قرمز را بدشگون می‌دانند

در کره این طور جا افتاده است که اگر نام کسی را با رنگ قرمز بنویسید در آینده دچار مشکلات جدی خواهد شد. به طوری که حتی احتمال مرگ وی وجود دارد! برخی از مردم کره بر این باور هستند که جوهر قرمز باعث محافظت مردگان از شیاطین می‌شود؛ اما در مورد زنده‌ها عملکرد برعکس دارد!

کره ای‌ها توجه خاصی به حرکات بدن دارند

کره‌ای‌ها توجه ویژه‌ای به دست دادن دارند. به طوری که چند سال پیش، بیل گیتس در این خصوص به دردسر افتاد! وقتی گیتس با رییس جمهور کره ملاقات کرد، یک دستش را هنگام دست دادن در جیبش گذاشت. از نظر کره‌ای‌ها این رفتار نوعی بی‌توجهی شدید به طرف مقابل تلقی می‌شود!

تقریبا همه مشغول استفاده از یک گجت هستند

تمام کره ای‌ها گجت‌های مختلفی مثل لپ‌تاپ یا گوشی‌های همراه معمولی دارند. این مورد در خصوص بچه‌ها و بی خانمان‌ها هم صدق می‌کند. البته به لطف این عادت امکان دسترسی به وای فای رایگان در همه جای کره فراهم است.

ورزش سایبری در کره رسمیت دارد!

کره جنوبی مهد ورزش سایبری است. در آغاز دهه‌ی ۲۰۰۰ بازی‌های کامپیوتری در کره جنبه‌ی رقابت و مسابقه پیدا کردند. به طوری که بازیکنان این رقابت‌ها به ستارگانی تبدیل شدند که مردم دوست داشتند آن‌ها را از نزدیک ببینند. در کره این بازی‌ها ورزش واقعی محسوب می‌شود و تمرینات آن‌ها همراه با صدمات و بی‌خوابی‌های شبانه است!

کره ای‌ها فقط از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند

در کل تمام کره‌ای‌ها از اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر وب استفاده می‌کنند. آن‌ها حتی مرورگرهای دیگر را نمی‌شناسند و علاقه‌ای هم به استفاده از آن‌ها ندارند! به طوری که سایت‌های کره‌ای فقط بر اساس اینترنت اکسپلورر طراحی شده‌اند و اگر آن‌ها را با مرورگر دیگری باز کنید به خوبی کار نمی‌کنند. ضمن این که آن‌ها گوگلی مخصوص به خود را با آدرس www.naver.com دارند و اخبار و طیف وسیعی از خدمات را از طریق آن دریافت می‌کنند.

کره ای‌ها به شدت اهل مطالعه هستند

کره ای‌ها از اول صبح تا آخر شب مطالعه می‌کنند و فرقی نمی کند که در چه روزی از هفته باشند. آن‌ها حتی در تعطیلات هم وقت خود را صرف مطالعه‌ی اضافی می‌کنند. ضمن این که شغل تدریس در کره‌ی جنوبی از کلاس اجتماعی بالایی برخوردار است. به طوری که حقوق یک معلم معمولی ۲۵۰۰ دلار در ماه است که اگر در موسسات و آموزشگاه‌های خصوصی هم مشغول به کار شود می‌تواند تا میلیون‌ها دلار هم درآمد سالانه داشته باشد.

خدمت سربازی در کره اجباری است

طبق قانون کره، هر مردی در سن ۲۸ سالگی باید ۲۱ ماه آموزش نظامی ببیند. این قانون در مورد تمام اقشار جامعه اجرا می‌شود. معافیت از سربازی تنها در صورت افتخار آفرینی بین‌المللی امکان‌پذیر خواهد بود. به عنوان مثال، چند فوتبالیست کره‌ی جنوبی به علت کسب دستاوردهای ورزشی از خدمت در ارتش معاف شدند.

پرچم کره جنوبی معنای عمیق نمادین در خود دارد

سفید، رنگ ملی کره‌ی جنوبی است. آرم پرچم نشان از دیدگاه تائو دارد که جهان را به عنوان یک کل واحد در نظر می‌گیرد. سه خطی‌های هر گوشه هم معنای خاص خود را دارند. چنانچه از بالا در جهت عقربه‌های ساعت سه خطی‌ها را بررسی کنیم آن‌ها نمادهای آسمان/جنوب/تابستان/هوا، ماه/مغرب/پاییز/آب، زمین/شمال/زمستان/خاک و خورشید/مشرق/بهار هستند.