سرویس اجتماعی

اشتباهات رایج آرایش که شما را پیرتر نشان می‌دهند

اشتباهات رایج در آرایش

 چنانچه شیوه‌‌ی آرایش خود را با توجه به سن‌تان تغییر ندهید، ممکن است سن شما بالاتر از سن واقعی به نظر برسد. در این مطلب به معرفی رایج‌ترین اشتباهات خانم‌ها در آرایش پرداخته‌ایم که می‌تواند شما را پیرتر نشان دهد. با ما همراه باشید:

 زیرسازی اشتباه پوست

زیرسازی بد پوست

زیرسازی پوست اساس ظاهر هر چهره است اما با افزایش سن نوع این زیرسازی هم باید تغییر کند. شرکت آرایشی میبلین در این خصوص می‌گوید: «زیر سازی پوست بد نباشد کافی است اما هیچ چیز بهتر از یک زیرسازی خیلی خوب نیست.» اگر شما زیرسازی پوست را با سن خود تطابق ندهید، پوست شما ناهمگون دیده خواهد شد. از طرفی چنانچه زیرسازی شما خیلی سنگین باشد، خطوط ریز و چین‌های چهره برجسته‌تر دیده خواهند شد.  پیشنهاد می‌شود از مواد زیرسازی تا حدی استفاده کنید که بر روی پوست شما بلوکه نشوند. هر چه پوست شما خشک‌تر باشد، مواد پایه‌‌ی مایع بیشتر از مواد پودری مناسب آن خواهند بود.

سرخ کردن بیش از حد گونه‌ها

سرخ کردن بیش از حد گونه‌ها

در صورتی که هنوز در سنین دبیرستان هستید گونه‌های خود را مثل سیب سرخ کنید! ممکن است برای این که رژگونه‌‌ی شما خیلی پر رنگ نشود مقدار کمی از آن را استفاده کنید یا رنگ‌های دیگری را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود که از رنگ‌های خیلی سرخ یا قهوه‌ای برای رژگونه استفاده نکنید چرا که بسیار پر رنگ جلوه می‌کنند. . در عوض به دنبال رژگونه‌ای باشید که رنگ طبیعی‌تری داشته باشد. پس از آن مقدار کمی از رژگونه را بر مرکز گونه‌‌ی خود قرار داده و با رفت و برگشت چتکه، رنگ آن را به بالا و پایین (در حالت مورب!) در صورت خود پخش کنید.

مشکی کردن زیر چشم

مشکی کردن زیر چشم

مشکی کردن بیش از حد زیر چشم یکی از عواملی است که سن شما را بالاتر نشان می‌دهد. ضمن این که باعث می‌شود تا چشمان شما کوچک‌تر به نظر برسند و خطوط ریز اطراف چشم را واضح‌تر نشان داده و صورت شما را افتاده جلوه می‌دهد. در صورتی که برای جوان‌تر دیده شدن، لازم است چشمان شما روشن‌تر و درشت‌تر نمایان شوند. راه‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد. نخستین راهکار پیشنهادی این است که خط زیر چشم را غلیظ نکشید. دوم این که از خط چشم‌های ژله‌ای فقط برای پلک بالا استفاده کنید. می‌توان رنگ خط چشم پایین را روشن‌تر از رنگ خط چشم بالا انتخاب کرد. برای مثال خط چشم پایین قهوه‌ای و خط چشم بالایی مشکی باشد.

استفاده از کانسیلر بد

استفاده از کانسیلر بد

وقتی صحبت از کانسیلر می‌شود نمی‌توان به همه یک نسخه را پیشنهاد کرد. کانسیلر برای پوشاندن لکه‌ها و سیاهی زیر چشم فوق‌العاده است. با این حال چنانچه رنگ کانسیلر شما خوب نباشد و ضخامت کافی را بر روی پوست ایجاد نکند باعث می‌شود عیوب صورت شما بیش از پنهان شدن، برجسته خواهند شد. پوست زیر چشم هفت برابر نازک‌تر از پوست بقیه‌‌ی صورت است بنابراین لازم است که کانسیلر زیر چشم از نوع سبک استفاده شود. سعی کنید رنگ کانسیلر شما با سایه‌‌ی پوست‌تان مطابقت داشته باشد. اگر پوست شما لکه‌های گرد متمایل به بنفش دارد، کانسیلر زرد یا هلویی برای پوشش آن مناسب خواهد بود. استفاده از رنگ‌های خیلی روشن باعث می‌شوند که صورت شما خاکستری به نظر برسد.

استفاده از سایه‌های چشم براق

استفاده از سایه‌های چشم براق

شاید سایه‌های چشم براق واقعا جذاب به نظر بیایند اما واقعا می‌توانند سن شما را بالاتر نشان دهند. ضمن این که استفاده از این سایه‌ها باعث می‌شود تا چین و چروک و خطوط ریز زیر چشم واضح‌تر معلوم شوند. از این رو پیشنهاد می‌شود که با افزایش سن از سایه‌های مات‌تر استفاده کنید.

استفاده از رژ لب‌های بسیار تیره

استفاده از رژ لب‌های بسیار تیره

با بالا رفتن سن، لب‌های ما باریک‌تر می‌شوند. استفاده از رژ لب‌های تیره باعث می‌شود تا این باریکی بیشتر به چشم بیاید. ژان پینگ به عنوان یک گریمور می‌گوید:

من دوست دارم با خط لب شروع کنم و سپس با یک رنگ خنثی لب‌ها را از حالت طبیعی کمی پررنگ‌تر کنم. به این منظور پس از کشیدن خط لب از یک رژ رنگی براق استفاده می‌کنم. خیلی از خانم‌ها هنوز اصرار به استفاده از رژهای تیره دارند حال آن که رنگ‌های براق ظاهر جوان‌تری به چهره می‌بخشند.

تثبیت آرایش با پودر

تثبیت آرایش با پودر

 بارها توصیه شده است که استفاده از پودر بر روی کرم باعث ماندگاری آن خواهد شد. اما با افزایش سن، پوست شما چربی کم‌تری تولید می‌کند. هر چه پوست خشک‌تر شود بیشتر خطوط ریز را نشان می‌دهد. از این رو سعی کنید به جای پودر از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنید.

استفاده از سایه‌های رنگ روشن

استفاده از سایه های روشن

البته که استفاده از سایه‌های چشم روشن جالب به نظر می‌رسد. اما با رسیدن به یک سن خاص، این ایده چندان جذاب نیست و حتی ممکن است شما را پیرتر از سن واقعی نشان دهد. علاوه بر این، استفاده از سایه‌های روشن و رنگ‌هایی مانند بنفش و سبز باعث می‌شود که سن شما بیشتر از حد واقعی به نظر برسد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید