آماندا سعب، یک فعال اجتماعی و وبلاگ نویس ساکن در دیترویت است که با اشتراک وعده‌های غذایی، به افراد کمک می‌کند تا دین او را بهتر بشناسند.

سعب اولین زن مسلمانی است که در مسابقه‌ی تلویزیونی MasterChef در شبکه فاکس روسری بر سر داشت. او مهمانانی را به منزل خود دعوت می‌کند و ضمن پذیرایی از آن‌ها با غذای خانگی به آن‌ها می‌گوید که زندگی یک مسلمان در ایالات متحده چگونه است.

این ایده زمانی به ذهن آماندا خطور کرد که وی پس از اتمام کارش مشغول تماشای اخبار بود. وی در وبلاگ خود نوشت که از تصورات منفی که درباره‌ی اسلام وجود دارد خسته شده است. از این رو تصمیم گرفت تا با روی بازتری از افراد دور و بر خود استقبال کند تا هر سوالی درباره‌ی اسلام دارند از او بپرسند.

سعب به همراه شوهرش حسین سعب تصمیم گرفتند تا گروه‌های کوچکی از همکاران، دوستان و حتی برخی غریبه‌ها را به منزل برای شام دعوت کنند.

وی در مصاحبه با شبکه‌ی NBC گفت:

در فرهنگ و مذهب ما مهمان نوازی و احترام و مهربانی با دیگران، جایگاه بسیار مهمی دارد. ما کار خود را با در نظر گرفتن یک نیاز اساسی که همان تغذیه است شروع کردیم؛ چرا که تغذیه فقط مربوط به جسم ما نیست و ذهن ما هم به تغذیه نیاز دارد.

در ضیافت شام این هفته، سعب و چند مهمان دیگر به صورت یک جمع صمیمی دور هم جمع شده بودند. بنا به پست فیسبوکی سعب شام او شامل ماهی سالمون، کره گیاهی، پاستای آلفردو با مرغ، مارچوبه، انجیر و سالاد مرکبات بود.

وی در فیسبوک از مهمانان خود که در این گفتگو شرکت کرده بودند تشکر کرد.

او نوشت:

از شنیدن نظرات و تجربه‌های شما واقعا لذت بردم و امیدوار هستم که با کمک هم جهانی را که می‌خواهیم، بسازیم.