سرویس اجتماعی

مهم‌ ترین اختراعاتی که صنعت گردشگری جهان را متحول کردند

مهم ترین اختراعات در صنعت گردشگری

۱۰. نقشه‌های آنلاین

نقشه های آنلاین

مسافر با کمک نقشه‌های آنلاین نه تنها می‌تواند از موقعیت مکانی‌اش سر در آورد، بلکه می‌تواند کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر را از فرودگاه به هتل، رستوران یا موزه پیدا کند.

۹. دوربین دیجیتال

دوربین دیجیتال

در مدت زمانی نه چندان دور، وقتی به مسافرت و مکان‌های خاص و دیدنی می‌رفتیم تعدادی عکس با دوربین‌های معمولی می‌گرفتیم. پس از بازگشت و ظاهر شدن عکس‌ها متوجه می‌شدیم که بعضی عکس‌ها خوب گرفته نشده‌اند و بعضی دیگر به وسیله‌ی نور خراب شده‌اند. در حالی که امروزه با کمک یک دوربین دیجیتال می‌توان به سرعت کیفیت عکس گرفته شده را برانداز کرد و از گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بد خلاص شد!

۷. سیستم Check-in آنلاین

سیستم Check-in

البته تمام شرکت‌های هواپیمایی از این فناوری استفاده نمی‌کنند. با این حال، اگر بخواهند در فضای رقابت پابرجا باقی بمانند مجبور به استفاده از سیستم آنلاین Check-in هستند. استفاده از این فناوری بسیار محبوبیت دارد؛ چرا که نیاز به معطل شدن در صف‌های طولانی و قرار گرفتن در جمعیت مسافران مضطرب و عصبی نیست! کافی است با کامپیوتر خود سالن انتظار خود را انتخاب کرده و سپس از کارت پرواز خود پرینت بگیرید.

۷. دستگاه GPS

دستگاه GPS

GPS یک ابزار کاملا کاربردی در داخل خودروها است و به شما اجازه می‌دهد که آزادانه در بین کوه‌ها مسیریابی کنید. تمام چیزی که به آن نیاز دارید، آدرس دقیق مکانی است که می‌خواهید به آنجا بروید. از اینجا به بعد GPS‌ بقیه‌ی کارها را انجام می‌دهد. این فناوری با در نظر گرفتن خیابان‌های یک طرفه و ترافیک، راحت‌ترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد. ضمن این که در صورت لزوم می‌تواند مسیر میان‌بر دیگری پیشنهاد دهد. علاوه بر این GPS‌ در خصوص گردش‌ها و سرعت بیش از حد به شما هشدار لازم را می‌دهد.

۶. دستگاه خودپرداز ATM

دستگاه خودپرداز ATM

با این امکان در هر نقطه‌ای از جهان متمدن، می‌توانید به حساب بانکی خود دسترسی پیدا کرده و پول نقد را بر اساس ارز محلی یا دلار، یورو و پوند دریافت کنید. این بدان معنا است که لازم نیست دیگر پشت در بانک منتظر بمانید تا باز شود و به صندوقدار آن بگویید که چقدر پول می‌خواهید از حساب خود برداشت کنید.

۵. گوشی‌های موبایل

گوشی های موبایل

دیگر برای برقراری تماس تلفنی در یک کشور خارجی، نیاز به سکه ندارید. هر لحظه که اراده کنید می‌توانید تلفن همراه خود را از جیب برداشته و تماس‌های لازم را برقرار کنید. البته این فناوری معایبی هم دارد! به عنوان مثال، ممکن است وقت و بی وقت با شما تماس گرفته شود تا جویای سلامتی‌تان در سفر شوند! هر چند که مزایای آن ارجحیت دارد.

۴. دسترسی به اینترنت

دسترسی به اینترنت

امروزه دسترسی به اینترنت از طریق اتاق هتل، کافی‌نت و دیگر نقاط شهرهای پیشرفته ممکن است. بنابراین شما می‌توانید به طور مداوم با بستگان و دوستان خود تماس برقرار کنید و حتی عکس‌های خود را از این سمت دنیا را به سمت دیگر بفرستید. ضمن این که می‌توانید در عرض چند دقیقه بلیت هواپیما خریده و اتاق هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

۳. مشاور سفر Trip- Advisor

Trip- Advisor به افرادی که نمی‌دانند که به کجا بروند و در کدام هتل اقامت کنند، کمک خواهد کرد. با این امکان، شما می‌توانید که نظر دیگر افراد را در خصوص مکان‌های جذاب و دیدنی سراسر جهان جویا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید. از این رو دیگر سواحل کثیف، هتل‌های بی کیفیت و رستوران‌های افتضاح را انتخاب نخواهید کرد. در هیچ جای دیگری مثل Trip- Advisor نمیتوانید اطلاعاتی در خصوص بدترین‌ها به دست آورید!

۲. رزرو آنلاین سفر

رزرو آنلاین سفر

این مورد واقعا در صنعت گردشگری انقلاب ایجاد کرد! چرا که شخص خودتان می‌تواند با اختیار کامل برنامه‌ی رزرو پرواز، هتل و همین طور تغییر این برنامه‌ها را انجام دهد! از این رو مسافران دیگر به آژانس‌های گردشگری وابسته نیستند. به این‌ترتیب همان‌طور که در اتاق خواب خود نشسته‌اید می‌توانید برنامه‌ی خرید بلیت‌های موزه، نمایشگاه، تئاتر و کنسرت را بچینید.

۱. چمدان‌های چرخ دار

چمدان‌های چرخ دار

جالب است که ساختار ساده‌ی این چمدان‌ها توانسته است نوآوری‌هایی با تکنولوژی‌های بالا را پشت سر بگذارد. حقیقت این است که بیشتر مسافران بر این عقیده هستند که این اختراع بیش از هر فناوری دیگری سفرها را ساده کرده است.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید