لورنا نیکسون براون، بازیگر و تهیه کننده‌ی کانادایی ۲۶ ساله در سال ۲۰۱۵ متوجه شد که به بیماری سرطان تیرویید مبتلا شده است. او می‌گوید که پس از شنیدن این خبر بی‌حس شد چرا که حال عمومی او کاملا خوب بوده و ابتلا به چنین بیماری سختی به نظرش عجیب آمده است.

با این حال، معلوم شد که بیماری لورنا علامت سرطان تیرویید را در یک عکس سلفی از خود نشان داده است. توده‌ای در گردن لورنا دیده می‌شد که به نام Indy100 شناخته شده است و از علامت‌های این سرطان محسوب می‌شود.

لورنا پس از این که مادرش متوجه برآمدگی گردن او شد به پزشک مراجعه کرد و این بیماری در وی تشخیص داده شد. او می‌گوید:

احساس ضعف می‌کردم. باورم نمی‌شد، چون حال من واقعا خوب بود. هیچ وقت فکر نمی‌کردم سرطان چیزی شبیه این حالت باشد.

لورنا پس از عمل جراحی بهبود پیدا کرد. اکنون او در سلامت کامل به سر می‌برد و می‌خواهد همه بدانند که سرطان فقط به یک شکل خود را نشان نمی‌دهد.

بنا به گزارش انجمن سرطان آمریکا، علایم سرطان تیرویید شامل توده یا ورم در ناحیه‌ی گردن، درد جلوی گردن که گاهی اوقات تا گوش ادامه پیدا می‌کند، گرفتگی یا تغییرات صدا، مشکلات در قورت دادن غذا و تنفس و سرفه‌های ثابت غیر مرتبط با سرماخوردگی است. این بیماری در لورنا فقط یکی از علامت‌هایش را نشان داد. بنابراین چک کردن هر یک از این‌ها توسط پزشک ضروری است؛ حتی اگر فکر می‌کنید که چیز مهمی نیستند.

ماجرای لورنا پیام مهم دیگری هم برای ما داشت که مربوط به عکس او می‌شود. در تصویر دیگری این توده برداشته شده است. در واقع عکاسی به این طریق می‌تواند باعج نجات جان شما و دیگران شود! بنابراین چنانچه در عکس‌ها متوجه وجود توده در ناحیه‌ی گردن کسی شدید او را از علایم سرطان تیرویید آگاه کنید.