چینی‌ها همیشه چیز عجیب و غریبی در آستین خود دارند تا با آن دنیا را شگفت زده کنند. در این مطلب، به چیزهای عجیب و غریبی اشاره خواهیم کرد که فقط در کشوری مثل چین شاهد آن خواهید بود.

فروش کوسه و تمساح در فروشگاه‌ها

با وجود این که چینی‌ها فقط بخش‌هایی از گوشت این حیوانات را استفاده می‌کنند، اما بعضی فروشگاه‌ها آن‌ها را به صورت کامل و با دهان‌های باز در معرض فروش گذاشته‌اند!

پلیس‌ها به جای سگ، غاز دارند

در مناطق خاصی از کشور، پلیس چین غازها را جایگزین سگ‌ها کرده است. آن‌ها می‌گویند که پرندگان چشم‌اندازی بسیار عالی دارند و رفتار آن‌ها در حالت کلی تهاجمی است.

فروش خرچنگ زنده در دستگاه‌های فروش اتوماتیک

در ایستگاه‌های متروی چین، دستگاه‌های فروش اتوماتیکی نصب شده است که خرچنگ‌های زنده را در بسته بندی‌های پلاستیکی در دمای ثابت ۵ درجه سانتی‌گراد می‌فروشند.

وجود امدادگران ترافیک

چنانچه در ترافیک گیر کنید، می‌توانید به سرویس مخصوصی تماس بگیرید تا دو نفر را برای کمک به نزد شما بفرستد.یکی از آن‌ها از خودروی شما مراقبت می‌کند و دیگری شما را با موتورسیکلت به مقصد می‌رساند.

تی باکس: تقلیدی از استارباکس

تی‌باکس یک چای‌خانه‌ی زنجیره‌ای در چین است که به تقلید از استارباکس‌های آمریکا راه‌اندازی شده است. در این تی‌باکس‌ها، انواع چای‌های گرم و سرد سرو می‌شود.

نصب حفاظ مشبک برای جلوگیری از خودکشی کارمندان

گاهی اوقات شرکت حفاظ‌های مشبکی در مقابل ساختمان‌های خود نصب می‌کند تا از کارمندان خود در برابر خودکشی محافظت کنند!

ازدواج ارواح

بعضی از افراد اجساد را سرقت کرده و آن‌ها را به خانواده‌هایی که جوان مجردشان فوت شده است به قیمت چند هزار دلار می‌فروشند تا بین این دو جسد ازدواج صورت بگیرد!

هوای کنسرو شده

با توجه به سطح دود بالا در سراسر کشور، فروشگاه‌های چینی هوای تازه را با طعم‌های مختلف در داخل بطری می‌فروشند!

پرورش سوسک

در طب چینی حشرات پرورش داده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کار در چین به یک کسب و کار پر رونق تبدیل شده است که می‌توان پول زیادی از آن به دست آورد.

شهرهای ارواح

بازار مسکن در چین با چنان سرعتی پیش رفته است که منازل زیادی خالی از سکنه در سراسر کشور وجود دارند و همین امر حال و هوای شهرهای ارواح را ایجاد کرده است.

جنگل سنگی ۲۷۰ میلیون ساله

این جنگل یکی از میراث‌های جهانی ثبت شده در یونسکو است که سن آن ۲۷۰ میلیون سال برآورد شده است.

ساکنانی که حاضر به ساخت و ساز نیستند

اهالی خانه‌های میخی در چین حاضر به ترک خانه‌های خود نمی‌شوند؛ از این این رو کارگران مجبور شدند دست به ساختمان منازل آن‌ها نزنند.

مردمی که با پیژامه در عموم ظاهر می‌شوند

بر خلاف کشورهای دیگر، بعضی از مردم چین حتی زمانی که در خیابان‌ها هستند از پیژامه و لباس خواب استفاده می‌کنند.