تازمانیا خاتون ۲۸ ساله که در روستایی در آسام، شمال شرق هندوستان زندگی می‌کند، در یک بیمارستان دولتی دخترش را به دنیا آورد. اما با فهمیدن این پدیده‌ی نادر که قلب دخترش در خارج از بدنش می‌تپد بسیار شوکه شد.

بلافاصله نوزاد برای درمان آماده شد و پزشکان او را برای جراحی به بیمارستانی دیگر متنقل کردند.

اما والدین اون بسیار نگران زندگی او هستند. نگران جراحی نوزاد خود که پزشکان باید قلب او را به داخل قفسه‌ی سینه متنقل کنند. تازمانیا و همسر وی، جاهیرول ایسما ۲۹ ساله، کارگران روزمزدی هستند که با تولد نوزاد خود بسیار شوکه و بدحال شدند. آن‌ها می‌گویند که بسیار نگران اتفاقی که خواهد افتاد هستند و تنها امید برای نجات فرزندشان یک معجزه خواهد بود.

پزشکان پس از مراقبت‌های اولیه در بیمارستان، نوزاد را به یک مرکز تخصصی قلبی پیشرفته در شهری دیگر برای جراحی انتقال دادند. دکتر مانیرول ایسلام سرکار، که به مراقبت از این نوزاد در بیمارستان دولتی می‌پرداخت، گفت:

این نوزاد مشکلی به نام اکتوپیا کوردیس دارد که قلبش خارج از قفسه‌ی سینه قرار گرفته است.

ما تلاش خود را جهت زنده نگه‌داشتن نوزاد کردیم و سپس او را به یک مرکز تخصصی قلب فرستادیم که عمل بازگرداندن قلب به قفسه‌ی سینه با هزینه‌ی دولتی انجام شود. همه‌ی ما امیدوار هستیم که عمل با موفقیت انجام شود.

تازمانیا بی‌خبر از این شرایط خاص، دوران بارداری عادی‌ را سپری کرده‌ است. البته به علت شرایط مالی نامناسب، وی نتوانست تا در هنگام بارداری سونوگرافی یا مراقبت‌های پزشکی داشته باشد.

اکتوپیا کوردیس یک مشکل ژنتیکی است که در هر یک مورد از ۱۲۶۰۰۰ تولد رخ می‌دهد.