با نزدیک شدن ایام نوروز و شروع خریدهای مخصوص عید، خانواده‌ها بخشی از بودجه‌ی خود را به خریدن لباس اختصاص می‌دهند. مانتو یکی از پوشش‌های رایج دختران و خانم‌های ایرانی است. «راهنمای خرید مانتو برای نوروز ۹۶» سعی دارد به شما در خرید مانتو کمک کند. با ۷۲۴ پرس همراه باشید. 

در میان خریدهای نوروزی، مانتو یکی از اصلی‌ترین موارد مد نظر برای خانم‌ها است. در انتخاب مانتو نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید تجربه‌ی بهتری از خرید خود داشته باشید:

مانتو را برای کجا می‌خواهید؟

گاهی نیت ما از خرید مانتوی جدید استفاده از آن در مجالس مهمانی است. گاهی می‌خواهیم مانتوی جدید را در محیط کار بپوشیم. در مواقعی هم ممکن است که از مانتو در محیط منزل در مواقعی که میزبان هستیم استفاده کنیم. بسته به این که مانتو را برای کجا بخواهیم، ملاک‌های انتخاب ما فرق خواهد کرد. برای مثال مانتویی که برای محیط کار می‌خواهیم طبیعتا باید ساده‌تر بوده و رنگ سنگین‌تری داشته باشد. در صورتی که مانتوی مهمانی می‌تواند حالت کار شده‌تری داشته باشد. مانتوی مخصوص منزل هم در حین شیک بودن می‌تواند طوری باشد که با پوشیدن آن احساس راحتی کنید و نگران نخ‌کش شدن پارچه‌ی آن نباشید.

مانتوی کوتاه یا مانتوی بلند؟

این مورد بستگی به اندام شما دارد. برای خانم‌های کوتاه قامت به هیچ عنوان مانتوهای کوتاه پیشنهاد نمی‌شود؛ چرا که قد آن‌ها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. سعی کنید از مانتوهای کوتاه‌تر برای محیط‌های طبیعت‌گردی یا مواقع میزبانی استفاده کنید و مانتوی محیط مهمانی یا کار خود را بلندتر انتخاب کنید. غیر از اندازه‌ی مانتو، مدل آن‌هم مهم است. چنانچه لاغر و باریک‌اندام هستید، مانتوهای راسته شما را نحیف‌تر نشان می‌دهد؛ حال آن که مانتوهای فون یا چین‌دار شکل بهتری به ظاهر اندام شما خواهند داد. از طرفی چنانچه اندام درشت‌تری دارید، مانتوهای راسته‌تر شما را جمع و جورتر نشان می‌دهند.

برای مانتو چه رنگی بهتر است؟

این هم بستگی به موارد زیادی دارد. همه‌ی ما می‌دانیم که رنگ‌های تیره هیکل را باریک‌تر و رنگ‌های روشن اندام را درشت‌تر نشان می‌دهند. گاهی اوقات قصد دارید از خرید خود به صورت بلند مدت استفاده کنید و در مهمانی‌های زیادی آن را بپوشید. در این حالت دنبال یک مدل خاص و به یادماندنی نباشید! معمولا خانم‌ها دوست ندارند که لباس آن‌ها از نظر جمع تکراری شود. در این شرایط یک مانتوی ساده کمک می‌کند که لباس شما چندان در خاطره‌ها نماند. در مواقعی هم ممکن است که هدف شما پوشیدن مانتو در یک مراسم خاص باشد. در این شرایط می‌توانید از رنگ‌ها و مدل‌های خاص‌تر استفاده کنید تا جذابیت آن بهتر نمایان شود.

خیلی به دنبال مد نباشید

نه این که مد چیز بدی نباشد؛ اما بعضی اوقات به شرش گیر می‌کنید. این که رنگ و مدل مانتوی خود را در خیابان به تن بقیه ببینید در طولانی‌مدت خوشایند نیست و باعث می‌شود که لباس‌تان دل شما را بزند. از طرفی لباس‌های مد در ابتدا با قیمتی بیش از قیمت واقعی عرضه می‌شوند و از لحاظ اقتصادی چندان مقرون به صرفه نیستند.

در گالری زیر مدل‌هایی از مانتوهای شیک و خوش‌دوز نوروز ۹۶ نشان داده شده‌اند:

manto1
manto10
manto11
manto12
manto13
manto14
manto2
manto3
manto4
manto5
manto6
manto7
manto8