در انیمیشن‌های تلویزیونی روستاهای زیبایی دیده‌ایم که پر از صحنه‌های بی‌نظیر و بافت‌های قدیمی هستند. حال آن که در واقعیت هم می‌توان چنین روستاهایی را مشاهد کرد. در ادامه به چند دهکده‌ی زیبای اروپا نگاهی خواهیم داشت.

مانارولا- ایتالیا

مانارولا یکی از معروف‌ترین دهکده‌های پنجگانه‌ی قدیمی «سینک تره» که شامل مجموعه‌ای از خانه‌هایی با رنگ‌های شاد رنگین‌کمانی است که با دیوارهایی از سنگ‌های سخت در امتداد ساحل مدیترانه کشیده شده‌اند. این دهکده‌ی ماهیگیری به نقاشی‌های آنتونیو دیسکاوارلوس مشهور است. نقاشی که عاشق این دهکده شد و قسمت زیادی از کارهای خود را به این منطقه اختصاص داد. هیچ خودرویی در مانارولا وجود ندارد، از چراغ های راهنمایی خبری نیست، در هیچ کجا صدای نا به هنجار ترمز و بوق ماشین‌ها را نخواهید شنید. می‌توانید تا این شهرکوچک رانندگی کنید، اما باید خودرو را در خارج از شهر پارک کنید و با پای پیاده  یا با اتوبوس وارد شهر شوید.

گارمیخ- پارتنکرچن، باواریا، آلمان

گارمیخ- پارتنکرچن دهکده‌ای اقامتی دلربایی در کوه‌های باواریا است که فاصله‌ی آن از مونیخ به وسیله‌ی قطار، ۸۰ دقیقه است. به دلیل مسابقات المپیک زمستانی سال ۱۹۳۶ دو دهکده‌ی رومی و توتنی مجبور به ترکیب شدند. این دهکده  از روزگاران قبل، خیابان‌های سنگفرش باریک و ساختمان های تاریخی به سبگ گاستاس با صحنه هایی معنوی و مذهبی زیبایی دارد.

پرتری، اسکاتلند

پرتری یکی از بزرگ‌ترین دهکده‌های جزیره‌ی اسکاتلند است. در مقابل بندر شلوغ و مرکز فرهنگی پررونق، این دهکده جمعیتی کمتر از ۲۵۰۰ نفر دارد. این دهکده یکی از بهترین مناطق برای بازدید جاذبه‌های نفس‌گیر و منحصر به فرد شامل صخره‌هایی مانند «پیرمرد ستور»، «کلیک راک» و قله‌های خارق‌العاده «کوارینگ» است.

رین، نروژ

رین یک روستای کوچک ماهیگیری است که در جزیره‌ی موسکنسویا در مجمع الجزایر لوقتن قرار دارد و جمعیت آن کمتر از ۳۰۰ نفر است. در نظرسنجی‌ها این روستا به عنوان زیباترین روستای نروژ شناخته شده است. بسیاری از کابین‌های ماهیگیران این منطقه تبدیل به مناظر زیبایی برای بازدیدکنندگان شده است که با دسترسی مستفیم به دریای نروژ وهمچنین آسمان شگفت‌انگیز شب و نورهای شمالی محسورکننده دید خارق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورند.

کلمار، فرانسه

کلمار، فرانسه‌ی قدیم در قرن نهم میلادی را به نمایش می‌دهد. از همان وقت تاکنون به واسطه‌ی آبراهه‌ای که میان خیابان‌های قرون وسطای آن کشیده شده است به ونیز کوچک شناخته می‌شود. این روستای آلزاسی که به خوبی محافظت شده است به پایتخت شراب خم شهرت دارد. این دهکده تحت تاثیر  فرهنگ آلمان و فرانسه بوده و شما می‌توانید در نانوایی‌های آن نان‌قندی و کراواسان خریداری کنید. همچنین در کولمار سبک‌های مختلف معماری از نئوباروک فرانسه تا گوتیک آلمان دیده می‌شود.

آنسی، فرانسه

آنسی یکی از زیباترین و رمانتیک‌ترین مناطق روی زمین است؛ حتی خیره‌کننده‌تر از کوه‌های آلپ فرانسه که آن را احاطه کرده است. این روستا فقط ۳۵.۴ کیلومتر با ژنو فاصله دارد. انسی به وسیله ی یک کانال کوچکی از آب‌های درخشان به دو نیم تقسیم شده است. تراس‌های جذابی که به کانال‌ها کشیده شده، احساس ونیز مانندی که به انسان القا می‌کند و همچنین قلعه‌ی قرون وسطای آن که قرن ۱۲ میلادی بر روی یکی از کانال ها ساخته شده است.

اسموگن، سوئد

اسموگن واقع بر ساحل غربی سوئد است و به علت دارا بودن جو دریایی آرام‌بخش و صحنه‌های کلبه‌های ماهیگران و قایق‌هایی که کنار آب ایستاده‌اند به عنوان زیباترین دهکده‌ی سوئد شناخته شده است. علاوه بر این‌ها جذابیت این دهکده به دلیل وجود مغازه‌ها و بوتیک‌های چوبی رو به دریا، دو چندان شده است.

کوشم، آلمان

کوشم با ظاهری افسانه‌ای، فلکلور و تاریخی غنی یکی از دل‌انگیزترین دهکده‌های آلمان است که در دره‌ی رودخانه‌ی موسل بین ایفل و هاندسروک قرار دارد. این دهکده با باغ‌های انگور شیب‌دار و روستاهای عجیب و حیرت‌آور احاطه شده است. خاک و همچنین شرایط اقلیمی دره‌ی مسل باعث کشت انگور شده و این فرصت را فراهم می‌آورد که در مسیر زیبای رودخانه طعم این  انگورها را بچشید.

دینانت، بلژیک

شهر دینانت، بین رودخانه‌ی میوس و ارگ شهر استقرار یافته و به واسطه‌ی معماری باشکوه و مناظر دیدنی بر فراز تپه، بسیار مورد توجه است. گذراندن روز برای بازدید از آبشارهای شهر و گرفتن میزی در کافه‌های محلی با دید زیبا به شهر می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌ها برای هر گردشگری باشد.

فولگندروس، یونان

دهکده‌ی فولگندروس در همسایگی سانترورینی است و هر دو منطقه معماری یکسانی دارند. ساختمان‌های سفید تزئین شده با گل‌هایی با رنگ‌های روشن، خیابان‌های سنگفرش شده و کلیساهای ارتودوکس یونانی با گنبدهای آبی درخشان. ساحل گسترده با موج‌های نیلگون، شما را به آبتنی کردن در این منطقه تشویق می‌کند.