مقاومت در برابر هر گونه نابرابری، تفکر یا قانونی می‌تواند عواقبی برای افراد داشته باشد؛ با این حال تاریخ شاهد ایستادگی افرادی است که تسلیم نشدند و راه خود را ادامه دادند.

سه شنبه شب گذشته، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا سعی داشت تا مانع ادامه‌ی سخنرانی الیزابت وارن شود. وارن تلاش می‌کرد تا نامه‌ای را در خصوص سناتور جف سشنز، فردی که توسط ترامپ به دادستانی کل ایالات متحده منصوب شده است، بخواند.

مک کانل با استناد به اصل نوزدهم قانون گفت: «هیچ سناتوری نباید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، کلماتی را بیان کند که صلاحیت و لیاقت سناتور یا سناتورهای دیگر را زیر سوال ببرد». سناتور استیو دینز ضمن موافقت با مک کانل اعلام کرد که وارن این قانون را نقض کرده است.

مک کانل گفت: «به وارن هشدار داده شد. با این حال او مقاومت کرد».

این اقدام موجب شد که هشتگی با عنوان ShePersisted# در توییتر جریان پیدا کند.

این کمپین به منظور احترام به مقاومت زنانی صورت گرفته است که سکوت را انتخاب نکرده‌اند تا کشورشان محل بهتری برای زندگی باشد. البته این فهرست جامع نیست، با این حال یک یادآوری در خصوص زنانی است که در طول تاریخ با مقاومت خود تاثیرات زیادی گذاشته‌اند.

۱. ایلهان عمر

عمر یک پناهنده‌ی سومالیایی بود که در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده موفق شد نماینده‌ی مینه سوتا شود. یک ماه پس از انتخاب وی، یک راننده‌ی تاکسی در واشنگتن او را تهدید به برداشتن حجابش کرده و ایلهان را داعشی نامید. در ماه اکتبر، او در مصاحبه‌ای با هافینگتون پست گفت: «دموکراسی ما بزرگ، اما شکننده است؛ به طوری که با وجود پیشرفت‌های زیاد، هنوز هم راه زیادی تا عملی شدن "عدالت برای همه" داریم».

۲. تامی داک ورث

سناتور تامی داک ورث دومین سناتور زن آسیایی-آمریکایی و اولین زن سناتوری است که در جنگ شرکت داشته است. او یک کهنه سرباز نشان‌دار است که توانست در انتخابات ۲۰۱۶، نماینده‌ی ایالت ایلینوی در مجلس سنا شود. هر چند که از رقیب جمهوری‌خواه خود لقب نژادپرستانه‌ی میراث تایلندی را دریافت کرد.

۳. رزا پارکس

رزا پارکس که به عنوان بانوی اول جنبش مقاومت شناخته شده است در سال ۱۹۵۵ از دادن صندلی‌اش در اتوبوس به یک مرد سفید پوست خودداری کرد و به همین علت بازداشت شد.با این حال این زن توانست نقش محوری در جنبش حقوق مدنی ایفا کند.

۴. وینونا لادوک

وینونا لادوک یک فعال اجتماعی سرخ‌پوست است که درباره‌ی خط لوله‌های سندپایپر و داکوتا اعتراض کرد. او همسر رالف نادر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ است و به صورت یک فعال محیط زیست در سازمان خود به نام Honor the Earth فعالیت می‌کند.

۵. روبی بریجز

روبی بریجز اولین کودک سیاه‌پوستی بود که در سال ۱۹۶۰ در لوییزیانا وارد مدرسه‌ی سفیدپوست‌ها شد.حضور او اعتراض سفیدپوستان را برانگیخت و از آن زمان تبدیل به یک فعال حقوق مدنی شد.

۶. لی لی لدبتر

لی لی لدبتر از کارفرمای خود برای برابری دستمزد شکایت کرد؛ چرا که حقوق همکاران مرد ۴۰ درصد بیشتر از حقوق زنان بود. از این رو باراک اوباما در اولین اقدام خود به عنوان رییس جمهور، قانون پرداخت عادلانه‌ی لیلی لدبتر را در سال ۲۰۰۹ امضا کرد.

۷. ملاله یوسف زی

در سال ۲۰۱۲ ملاله یوسف زی توسط طالبان در وطنش پاکستان مورد اصابت گلوله به سر قرار گرفت. ملاله در خصوص به دست آوردن حق تحصیل دختران تلاش کرده بود. او از تیراندازی جان سالم به در برد و توانست در ۱۷ سالگی جایزه‌ی صلح نوبل سال ۲۰۱۴ را از آن خود کند.

۸. سوزان بی آنتونی

سوزان بی آنتونی طرفدار به رسمیت شناخته شدن حق رای زنان در ایالات متحده بود و در سال ۱۸۷۲ به علت رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شد. او از پرداخت جریمه‌ی ۱۰۰ دلاری سر باز زد و به عنوان یک مبارز حقوق زنان شناخته شد. آنتونی در سال ۱۹۰۶ درگذشت و ۱۴ سال بعد در سال ۱۹۲۰ قانون اصلاح شده و حق رای زنان به رسمیت شناخته شد.

۹- آنجلا دیویس

آنجلا دیویس در سال ۱۹۷۰ به اتهام قتل و آدم ربایی بازداشت شد. او توسط هیئت منصفه‌ی دادگاه از این اتهامات تبرئه شده و به یکی از بانفوذترین فعالان سیاسی عصر حاضر تبدیل شده است. وی به تازگی در رویداد Women's March در واشنگتن سخنرانی کرده است.