گاهی طبعیت با دست بردن در شاهکارهای نه چندان درخشان بشر، به آنها حال و هوایی دلچسب و دوست داشتنی می‌بخشد؛ نمونه‌اش زندانی مغروق در کشور استونی است که اگرچه یادگار دوران اشغال این کشور توسط شوروری است، اما امروزه به جاذبه‌ای گردشگری و فریبنده مبدل شده است.

ساکنان این زندان سابق اتحاد جماهیر شوروی شاید هرگز تصور نمی‌کردند که روزی این مکان مملو از خشونت تبدیل به چنین جای آرام، زیبا و خیال انگیزی شود. اما به تازگی گروه "Hilife" ویدیویی منتشر کرده است که این زندان را با حال و هوایی تازه و متفاوت به تصویر کشیده است؛ جایی که اسکیت بازان برفراز لایه‌ی یخی که این زندان مغروق را محصور کرده است، به اسکیت کردن پرداخته‌اند.

این زندان که با «Rummu» نام دارد، در کشور استونی واقع شده است. آبی که این زندان را در برگرفته، بسیار شفاف است و اکنون که به خاطر سرمای هوای یخ بسته است نیز، همچنان به وضوح هر آن چه در اعماقش وجود دارد را در معرض دید قرار داده است. البته ضخامت یخ در این منطقه آن قدرها زیاد نبود؛ اما هیچ چیز نمی‌توانست این ماجراجویان را از تجربه‌ی یک اسکیت سواری رویایی و متفاوت منصرف کند که از قضا بسیار هم سرگرم کننده از آب درآمد، چه برای اسیکت بازان و چه برای ما که تنها تماشاگر حرکات آنها هستیم.

در طول دورانی که کشور استونی در اشغال شوروی سابق بود، زندانیان این زندان ناگزیر از انجام کار اجباری در معدن سنگ و ماسه‌ای بودند که در همان نزدیکی واقع شده بود. اما بعد از پایان این دوره و استقلال کشور استونی در اوایل دهه‌ی نود میلادی، این زندان نیز تعطیل شد. آب‌های پمپ شده از معدن رفت رفته به سمت زندان سرازیر شده و در نهایت باعث غرق شدن بخشی از ساختمان آن شد. و اکنون این زندان که روزگاری شاهد آزار و اذیت زندانیان بود، امروزه به یک جاذبه‌ی گردشگری جالب و مکانی برای غواصی کردن و دیگر فعالیت‌های مهیج تبدیل شده است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به تماشای این ویدیوی جالب توجه و خیال انگیز بنشینید.