تظاهرکنندگان آمریکایی در خصوص اعتراض به قانون اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت مهاجرت شهروندان ۷ کشور مسلمان، کودکان خود را هم در این راهپیمایی با خود همراه کردند.

The74Million.org یک سایت آموزشی خبری غیر انتفاعی است که به ماجراهای مربوط به مدارس، معلمان، والدین و ۷۴ میلیون کودک آمریکایی اختصاص داده شده است.

معترضان در ایالت‌های شرقی ایالات متحده در بعد از ظهر شنبه شروع به تظاهرات کردند. اهالی واشنگتن دی سی به سمت فرودگاه بین‌المللی دالس راه افتادند و هم‌زمان ساکنان نیویورک هم راهی فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی JFK شدند. نمایش ویدیوهای زنده در فیسبوک و ارسال پست‌ها توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی، این حرکت اعتراضی به فرمان دونالد ترامپ را در خصوص ممنوع ساختن سفر شهروندان هفت کشور پوشش دادند.

در ابتدا تعداد تظاهرات کنندگان شمار اندکی بود که پس از مدتی به چند صد نفر رسید. سپس این تعداد به چند هزار نفر در سراسر کشور رسید و غرب آمریکا هم به ویژه در فرودگاه‌های بین‌المللی شیکاگو اهار و سان فرانسیسکو شاهد این تظاهرات خودجوش شد.

در عرض چند ساعت، شمار زیادی از اخبار تظاهرات‌ها در توییتر پیچید و افراد از فالورهای خود می‌خواستند که از این حرکت حمایت کنند. اگر چه تظاهرات روز شنبه از نظر سرعت فراگیری و خودجوشی مورد توجه بود، اما تظاهرات روز یکشنبه جمعیت بیشتری را همراه خود کرد. تمام نژادها، ملیت ها، گروه‌های سنی، دارندگان گواهی تولد و گرین کارت به خیابان‌های آمریکا آمدند.

ضمن این که عده‌ی زیادی خانوادگی در این تظاهرات حاضر شدند. در راهپیمایی‌های روز یکشنبه که به مقصد فرودگاه صورت می‌گرفت، پیاده روها مملو از کودکانی بود که والدین شان به منظور تعلیم مفاهیمی چون حقوق شهروندی، جامعه، و آزادی بیان آن‌ها را با خود همراه کرده بودند. چند کودک از تجربه‌ی مهاجرت خود به همراه پدر و مادر یا اعضای خانواده می‌گفتند و این که به اینجا آمده‌اند تا زندگی جدیدی را شروع کنند.

در تصاویر زیر کودکان و دانش آموزانی را می‌بینیم که در این تظاهرات پیام‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.