هر کدام از ما ممکن است خواه ناخواه رفتارهایی از خود نشان دهیم که از نظر عموم چندان خوشایند به نظر نیاید. در این مطلب به شماری از این رفتارها اشاره خواهیم داشت.

هر شخصی می‌کوشد که فردی خوب، مهربان، دلسوز و غم‌خوار باشد، اما برای برخی از افراد همیشه چنین حالتی نیست. بسیاری از رفتارها یا عادات بد وجود دارد که باعث می‌شود فرد غیرجذاب و آزاردهنده به نظر برسد یا تبدیل به شخصی شود که هیچ‌کس نمی‌خواهد در کنار او باشد. تعداد کمی از این ویژگی‌های مضر، در ادامه‌ی بحث معرفی شده است و اگر فهمیدید که یکی از این کارها را انجام می‌دهید، در اولین فرصت آن را ترک کنید!


۱. خودشیفته‌ هستید

بسیاری از مردم بدون این که متوجه باشند، این کار را انجام می‌دهند. فقط روی خودتان متمرکز می‌شوید، تنها در مورد خود صحبت می‌کنید و اغلب اهمیتی نمی‌دهید که دیگران چه‌ چیز برای گفتن دارند. شما فکر می‌کنید تنها کسی هستید که مهم هستید. اگر چنین فردی هستید، زمان تغییر فرا رسیده‌ است. هیچ‌کس نمی‌خواهد با کسی که تنها به خود اهمیت می‌دهد، دوست باشد.


۲. به زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهید و باطن را نادیده می‌گیرید

زیبایی واقعی از درون قلب، جسم و روح شما نشات می‌گیرد؛ ظاهر فیزیکی شما چیزی نیست که برای بیشتر افراد قابل اهمیت باشد، اما اشخاص با رفتارهای غیرجذاب خیال می‌کنند که زیبایی بیرونی تمام چیزی است که اهمیت دارد. نگاهی در آینه بیاندازید – و عمیق به باطن خود نگاه کنید - امکان دارد دروغ‌های لایه‌ی درونی خود را ببینید. در این صورت شما یک فرد زشت خواهید‌ بود؛ مگر اینکه طرز فکر خود را تغییر دهید.


۳. همیشه در رقابت هستید

آیا شخصی هستید که می‌خواهید بهتر از هر کس دیگری باشید، بیشتر ببینید، بیشتر کاری را انجام دهید؟ اگر چنین است، یک فرد غیر جذاب هستید. باید بیشتر به دوستان خود اهمیت دهید و اجازه دهید که گاهی نوبت آن‌ها باشد. اگر دوست شما به ترس از ارتفاع خود غلبه کرده ‌باشد و ۱۰ فوت صعود کند، نگویید «فقط همین؟ من ۳۰ فوت صعود کرده‌ام»؛ درعوض بگویید «وای! چه عالی. من واقعا به تو افتخار می کنم».


۴. دوستان خود را به‌چشم دشمن می‌بینید

اشخاص غیرجذاب اغلب با دوستان خود در حال دعوا و مشاجره هستند. به جای عصبانی کردن یکدیگر، از دیگران مراقبت کنید؛ در صورتی که شما همیشه به آن‌ها پشت می‌کنید و از پشت به آن‌ها خنجر می‌زنید. دوستان شما، دشمنان‌تان نیستند؛ آن‌ها متحدان شما هستند.

۵. همیشه دغدغه دارید که آیا برای دیگران مهم هستید؟

هنگامی که مدام به دنبال تایید گرفتن و جلب توجه از دیگران هستید، خواه ناخواه جذابیت شما کم رنگ می‌شود.. برای مثال دو تن از دوستان نزدیک شما بدون این که از شما هم دعوت کنند، اوقاتی را با هم می‌گذرانند و این مسئله شما را آزار می‌دهد! در صورتی که آن‌ها هم هنوز هم دوست شما هستند و قرار نیست که زندگی آن‌ها بدون شما متوقف شود.


۶. خلق و خوی رئیس مآبانه دارید

در گروه دوستان، هرفردی آزادی عمل برابر دارد. اگر شما کسی هستید که همیشه تصمیم‌گیری می‌کنید، یا به طور مداوم دوست دارید مسئول باشید یا تلاش می‌کنید کنترل آنچه که دیگران انجام می دهند را دست بگیرید، قدم در راه غیر محبوب بودن گذاشته‌اید.


۷. رو راست نیستید

زمانی به یک دوست عالی یا فردی که همگان تمایل دارند در کنار او باشند، تبدیل می‌شوید که، صداقت داشته باشید. دروغ‌گوها در مورد همه چیز، حتی در مورد هر سوالی که از آن‌ها پرسیده می‌شود و همچنین احساس واقعی خود، دروغ می‌گویند. فراموش نکنید صداقت بهترین سیاست است.

۸. گستاخ هستید

اگر شما فردی هستید که با نظرات گستاخانه خود در جمع و ملا عام، اغلب با دوستان خود بی‌ادب، توهین‌آمیز، یا شرم‌آور رفتار می‌کنید، حتما این کار را ترک کنید چون مطمئنا شما کسی نخواهید‌ بود که اشخاص تمایل به هم‌نشینی با او را داشته باشند. به هر حال زمان‌هایی وجود دارد که شما با کسی هم عقیده نباشید یا چیزی را که در حال تماشا هستند، دوست نداشته باشید. با رفتار ناشایست فقط باعث می‌شوید توجه همگان به سمت شما جلب شود و آنچه را که خود می‌بینند، برداشت کنند؛ نه آنچه که شما می‌بینید.

۹. هنوز به دیگران وابسته بوده و در عین حال غیر قابل اعتماد هستید!

آیا هنگامی که دوستان شما برای کمک تماس می‌گیرند، آماده کمک هستید؟ یا اینکه همیشه وقت ندارید. اگر شما فردی هستید که هیچ‌کس نمی‌تواند روی کمک شما حساب باز کند، یا به طور مشابه، اگر شما همیشه خواستار کمک گرفتن از دیگران هستید و در عین حال هنگامی که آن‌ها به شما نیاز دارند، هرگز پیشنهاد کمک نمی‌دهید، این یک رفتار ناخوشایند در روابط دوستانه به حساب می‌آید.


۱۰. منفی‌گرا هستید

بدبینی یک وضعیت جذاب و دوست‌داشتنی نیست. اگر شما به طور مداوم همه چیز را در پایین‌ترین حد قرار می‌دهید یا شرایط موجود را منفی می‌بینید، سعی کنید نگرش خود را تغییر دهید. هیچ‌کس نمی‌خواهد دوست کسی باشد که به طور مداوم منفی‌نگر است.