مواد غذایی زیادی در اطراف ما قرار دارد که علی‌رغم در دسترس بودن و سادگی خواص فوق‌العاده‌ای در بهبود سلامت جسم و روان ما دارند. در این مطلب به معرفی تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

هر چیزی که می‌خورید، چه خوب چه بد، بر‌ روی بدن شما تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل نوع رژیم غذایی، برای سلامتی شما بسیار مهم است. شما در مورد تمام رژیم‌های غذایی شنیده‌اید؛ اما بسیاری از آنها فقط بر روی آنچه که شما نمی‌توانید بخورید متمرکز می‌شوند. در ادامه یک لیست کوتاه از غذاهای ساده که عملا با هر رژیم غذایی تطابق دارد، گردآوری کرده‌ایم. این شش غذا را که مزایای درمانی شگفت انگیزی دارند را بشناسید:


گریپ فروت

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و مقاوم به انسولین اغلب به گریپ فروت روی می‌آورند؛ زیرا این میوه به از دست‌ دادن وزن و تعادل سطح انسولین کمک می‌کند. همچنین گریپ فروت دارای مقادیر بسیار زیادی از سایر خواص درمانی (مانند آنتی‌اکسیدان) است که بدن را در برابر سرطان و دیگر بیماری‌ها محافظت می‌کند. اگر شما طعم تلخ/ ترش گریپ فروت را دوست ندارید، برای دریافت خواص مشابه، آن را آبگیری کرده یا به صورت سس استفاده کنید.

بادام‌

بیشتر آجیل‌‌ها به دلیل داشتن پروتئین به عنوان یک میان وعده سالم پیشنهاد می‌شوند؛ اما بادام‌ها به دلیل داشتن کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، ویتامین E و فیبر بیش از سایرین توصیه می‌شوند. شما می‌توانید بادام را به صورت تف داده مصرف کنید یا به غذاهای دیگر اضافه کنید.

عصاره استخوان

عصاره استخوان به دلیل خواص درمانی شگفت‌انگیز آن در میان افرادی که به سلامتی اهمیت می‌دهند، رواج دارد. این غذا به دلیل داشتن کلاژن و ژلاتین طبیعی، از استخوان‌ها و مفاصل محافظت می‌کند. روده را بهبود می‌دهد، باعث می‌شود جوان‌تر بنظر برسید، خواب بهتری داشته باشید و همچنین برای سیستم ایمنی بدن مفید است. می‌توانید عصاره استخوان را به عنوان نوشیدنی میل کرده یا به عنوان پایه برای سوپ استفاده کنید.

کلم پیچ

از نظر تغذیه‌ای، کلم‌ها یکی از بهترین انواع سبزیجات برای مصرف کردن، هستند. کلم منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و منبع عالی از آهن، کلسیم و فیبر است. کلم را می‌توان به سالاد اضافه یا آن را بخارپز کرده، جوشاند یا کبابی کرد. متداول‌ترین روش برای خوردن کلم بسیار ساده است: آن را خرد کنید و به سالاد سبزیجات خود اضافه کنید.

تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ، حاوی شش گرم پروتئین است و تنها ۷۰ واحد کالری دارد. تخم مرغ را به دلیل فراهم آوردن تمام مواد مغذی ضروری برای بدن، غالبا در صدر لیست غذاهای ممتاز ثبت می‌کنند. بهترین بخش این است که، تخم مرغ نسبتا ارزان بوده و به راحتی می‌توان آن را به رژیم غذایی خود اضافه کرد. بدون نگرانی به راحتی با تخم مرغ برای صبحانه خود املت درست کرده یا تخم مرغ را سرخ کرده و به ساندویچ خود اضافه کنید.

ماهی قزل‌آلا

ماهی به طور کلی سالم‌تر از گوشت گاو و مرغ در نظر گرفته می‌شود، اما ماهی قزل‌آلا در صدر لیست قرار دارد. ماهی قزل‌آلا به دلیل داشتن مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳، برای قلب بسیار غذای پر خاصیتی  است. ضمن این که مصرف ماهی قزل‌آلا ظاهر پوست وعملکرد چشم را بهبود می‌بخشد. از طرفی سرخ کردن ماهی یا کبابی کردن آن بسیار راحت و آسان است.

سیب

سیب یکی از آن مواردی است که اغلب در فروشگاه مواد غذایی به دلیل سالم بودن و هم خوشمزه بودن، در سبد خرید قرار می‌گیرد. هرچند ممکن است متوجه نشده باشید که سیب جزو غذاهای ارزشمند است. سیب شما را از آلزایمر، پارکینسون، دیابت، و سایر بیماری‌های ناتوان‌کننده محافظت می‌کند. بنابراین، مصرف یک سیب در روز شما را از دکتر دور نگه می‌دارد. این خواص در سیب قرمز شیرین و بیشتر در سیب سبز ترش یافت می‌شود.

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، شروع به اضافه کردن این مواد‌غذایی، به رژیم‌غذایی خود کنید. مطمئنا انرژی بیشتر و احساس بهتری خواهید داشت. یک قانون خوب را به خاطر داشته ‌باشید و آن، این است که غذاهای کامل فوق‌العاده بهتر از هر چیزی که فرآوری شده باشند، هستند. غذاهای ممتاز دیگری که توصیه می‌شود آن‌ها را هم مصرف کنید، زغال اخته، آووکادو، چغندر، نخود و خیار هستند.