وقتی در سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سال قرار می‌گیریم با مسئولیت‌های جدیدی مواجه می‌شویم که تا پیش از این با آن‌ها بیگانه بوده‌ایم. شرایطی که از ما می‌خواهند برخیزیم و برای بهتر کردن اوضاع زندگی خود بجنگیم!

زمانی را به یاد دارید که بچه‌ بودید و آرزو داشتید که بزرگ‌تر شوید؟ و حالا وارد بخشی از زندگی خود شده‌اید  که یک فرد بالغ به حساب می‌آیید که صاحب شغل هستید، تعهداتی دارید و باید صورتحساب‌ها را به موقع پرداخت کنید. مطمئنا انتظار شما از این دوران این مسائل نبود؟ تمامی این واقعیت‌ها باعث می‌شود که افراد به هنگام قرار گرفتن در این برهه از زمان کمی احساس خستگی کنند که قطعا حس هیجان‌انگیزی نخواهد بود.

البته شما در این میان تنها نیستید. تقریبا تمام افراد در سنین بین بیست تا سی سال، چنین حالتی را در خود احساس می‌کنند که به آن بحران یک چهارم زندگی می‌گویند. در این شرایط ممکن است احساس کنید که در شغل یا روابط خود گیر افتاده‌اید! مطمئنا چنین حالتی بسیار گیج‌کننده و سخت است.

در ادامه به معرفی ۲۰ فیلمی می‌پردازیم که می‌تواند این احساسات بد را در این برهه از زمان کاهش داده یا حتی در شما ایجاد انگیزه کند:

۱. به سوی طبیعت وحشی «Into the Wild»

«وقتی چیزی در زندگی می‌خواهی، فقط باید به سمت آن حرکت کنی تا آن را بگیری».

این فیلم، داستان واقعی مرد جوانی است که بحران یک چهارم زندگی خود را طی می‌کند. او خانه‌ی خود را ترک کرده و در جستجوی ماجراجویی به سمت طبیعت وحشی آلاسکا می‌رود.

۲. بخت پریشان «The Fault in Our Stars»

«جهان یک کارخانه‌ی رسیدن به آرزوها نیست».

داستان این فیلم درباره‌ی دو نوجوان مبتلا به سرطان است که عاشق یکدیگر شده‌اند. آن‌ها با خواندن یک کتاب مشترک با یکدیگر صمیمی شده و تصمیم به دیدار با نویسنده‌ی کتاب می‌گیرند.

۳. شلاق «Whiplash»

«من ترجیح می‌دهم، در ۳۴ سالگی مست و بیچاره بمیرم و دیگران در حین صرف شام درباره‌ی من بحث کنند تا این که وقتی بمیرم که یک پیرمرد ۹۰ ساله‌ی پولدار هستم و هیچ‌کس هم من را به خاطر نمی‌آورد».

فیلم شلاق داستان تلاش‌های پسر جوانی است که در درام زدن استعداد دارد و ‌به یک آکادمی معتبر موسیقی راه پیدا می‌کند. او رابطه‌ی پیچیده‌ای با مربی تهاجمی خود برقرار کرده و تلاش می‌کند تا توانایی خود را به او اثبات کند.

۴. ۵۰۰ روز سامر «500 Days of Summer»

«مردم تغییر می‌کنند. احساسات تغییر می‌کنند. این به آن معنی نیست که عشق واقعی نیست؛ بلکه به این معنا است که گاهی اوقات مردم رشد می‌کنند. وقتی آن‌ها رشد پیدا می‌کنند راه‌شان جدا می‌شود».

۵۰۰ روز سامر یک کمدی عاشقانه درباره دختری است که اعتقاد دارد عشق واقعی وجود ندارد و پسری که تمام عمرش را در انتظار یک عشق واقعی می‌گذراند. در واقع فیلم این پیام را یادآور می‌شود که هر چقدر هم موارد بدی در زندگی شما باشند، باز هم می‌توان اوضاع را بهتر کرد.

۵. درباره زمان «About Time»

« هر روز که از زندگی ما می‌گذرد، همه‌ی ما در حال تجربه‌ی سفر زمان هستیم. تمام کاری که می‌توانیم انجام دهیم آن است که از این سفر لذت ببریم».

داستان درباره‌ی مرد بیست و یک ساله‌ای است که بحران یک چهارم عمر خود را می‌گذراند. وقتی که او متوجه شد توانایی سفر در مجرای زمان را دارد، تصمیم می‌گیرد زندگی عاطفی خود را بهبود ببخشد.

۶. باغ ایالتی «Garden State»

«اگر نتوانید بخندید زندگی سخت‌تر از آن چه که می‌خواهید خواهد شد. پس چه کار کنید؟ بخندید! نمی‌گویم که گریه نمی‌کنم؛ اما لابه لایش هم می‌خندم».

باغ ایالتی فیلم فوق العاده‌ای است که در مواجهه با بحران یک چهارم زندگی به شما کمک خواهد کرد. داستان حول دو شخصیت بزرگسال می‌چرخد که به موضوع مرگ برخورد کرده و گذشته را واکاوی می‌کنند.

۷. شیطان پرادا می‌پوشد «The Devil Wears Prada»

«من عاشق کارم هستم. من عاشق کارم هستم. من عاشق کارم هستم».

اگر بحران یک چهارم زندگی خود را با استرس شغلی سپری می‌کنید، این فیلم برای شما فوق‌العاده خواهد بود. «شیطان پرادا می‌پوشد» داستان دختری است که شغل رویایی خود را پیدا کرده است و رییس خیلی سختگیری دارد.

۸. راه رفتن و صحبت کردن «Walking and Talking»

«چی می‌شد اگه هیچ وقت از کسی جدا نشیم؟»

«راه رفتن و صحبت کردن» داستانی در مورد تغییرات زندگی است و این که چطور گاهی دوستان نزدیک راه‌شان از همدیگر جدا می‌شود.

۹. تقریبا مشهور «Almost Famous»

«تو دوباره با اونا در سفر طولانی‌شون به سمت اعتدال ملاقات خواهی کرد».

فیلمی تقریبا مشهور در مورد خطراتی است که در مسیر رسیدن به خواسته‌ها وجود دارد. ویلیام ۱۶ ساله قصد دارد تا یک روزنامه‌نگار راک اند رول شود. او در این راه درس‌های زیادی از زندگی می‌آموزد.

۱۰. درباره الکس «About Alex»

«قضاوت هر رابطه‌ای را خراب می‌کند. حتی روابط صمیمی. اگر خوش‌شانس باشیم در مسیر خود به افرادی برخواهیم خورد که بدون سرزنش حرف‌های ما را گوش می‌دهند. ما به این آدم‌ها دوست می‌گوییم».

این فیلم، داستان گروهی از دوستان است که برای تعطیلات آخر هفته دور هم جمع شده‌اند. هدف آن‌ها حمایت از دوستی است که قصد خودکشی داشته اشت. این دور همی، از بسیاری از مسائل حل نشده‌ی قدیمی سر باز می‌کند.

۱۱. سواحل «Beaches»

«بدون وجود بهترین دوست کاری هم می‌شه انجام داد؟»

این فیلم داستان دو دوست صمیمی است که در مشکلاتی چون طلاق، بیماری و دیگر فقدان‌ها در دوران یک چهارم عمر از هم حمایت می‌کنند.

۱۲. فضای اداری «Office Space»

« امروز که تو اتاقک کارم نشسته بودم، متوجه شدم هر روز که شروع به کار کردم زندگیم از روز قبل بدتر شده. این یعنی این که هر روز بدترین روز زندگی منه».

این هم یک فیلم بسیار عالی در مورد کارمندی است که در یک شغل بی‌سرانجام دست و پا می‌زند و رییس وحشتناکی دارد!

۱۳. ویل هانتینگ خوب «Good Will Hunting»

« شما لحظه‌های بدی هم خواهید داشت؛ اما همین باعث می‌شود که به خودتان بیایید و حواس خود را به چیزهای خوب دور و بر هم معطوف کنید».

در این فیلم مت دامون نقش یک نابغه‌ی ریاضی را بازی می‌کند که سرایدار دانشگاه MIT بوده و گرفتار بحران یک چهارم زندگی شده است.

۱۴. فارغ التحصیل «The Graduate»

«من بازی کردن را دوست را دارم؛ اما قوانین بازی برایم معنایی ندارند. این بایدها و نبایدها را آدم‌های مزخرف از خودشان در آورده‌اند».

این فیلم بحران یک چهارم زندگی را به شکلی کلاسیک به تصویر می‌کشد. بن توانسته است که تحصیلات دانشگاهی خود را با رتبه‌ی اول به اتمام برساند. اما بعد از این باید چه کار کند؟

۱۵. واقعیت گزنده است «Reality Bites»

«به دنیای احساسات پخته خوش اومدی».

چند دوست از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و با دنیای بزرگسالی روبرو می‌شوند. آن‌ها در حالی که بحران یک چهارم زندگی خود را سپری می‌کنند به دنبال عشق و کار هستند.

۱۶. گریس شگفت‌انگیز «Amazing Grace»

«...ما خیلی جوان هستیم که غیرممکن‌ها را بفهمیم. به همین دلیل است که آن‌ها را شدنی خواهیم کرد».

گریس شگفت انگیز داستان مرد جوانی است که در برابر تجارت برده در بریتانیا مبارزه می‌کند. داستان این فیلم روایت سال‌های سخت و دردناک و همراه با افسردگی کسی است که می‌خواهد به اهداف زندگی خود برسد.

۱۷. زندگی مخفی والتر مینی «The Secret Life of Walter Mitty»

«وقتی می‌خوای دنیا رو ببینی، چیزای خطرناکی برات پیش میاد. همین طور وقتی بخوای پشت دیوارها رو ببینی، دیگران را پیدا کنی و احساساتت رو بشناسی. هدف زندگی همینه».

در این فیلم، بن استیلر نقش مردی را بازی می‌کند که سخت‌کوشانه در حرفه‌ی خود سالیان سال کار می‌کند. وقتی در آستانه‌ی از دست دادن شغل خود قرار می‌گیرد، در یک مسیر ماجراجویانه قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند تا خود را پیدا کند.

۱۸. مردم، مکان،اوضاع «People Places Things»

"آره من حالم خوبه. به تازگی زندگی بدی داشتم. کم کم باهاش کنار میام».

مردم، مکان، اوضاع داستان مردی است که به تازگی طلاق گرفته و تلاش می‌کند تا با به دست آوردن دوباره‌ی همسر خود، تعادل زندگی‌اش را دوباره برقرار کند.

۱۹. بزرگسال جوان «Adult Young»

«بعضی مواقع برای مداوا شدن، باید کمی صدمه دید».

یک زن جوان که به تازگی از همسر خود جدا شده است، به زادگاهش بر می‌گردد. اوضاع آن طور که او می‌خواهد پیش نمی‌رود و او باید یاد بگیرد که با تغییرات چطور مقابله کند.

۲۰. دفترچه‌ای با خطوط نقره‌ای «Silver Linings Playbook»

« اگر ابرها هم جلوی خورشید را بگیرند، همیشه یک پرتوی نقره‌ای وجود دارد که ادامه دادن زندگی را به ما یادآوری کند».

این فیلم، داستان مردی است که از همسر خود جدا شده و پس از صرف مدتی در یک مرکز روان‌درمانی، به همراه پدر و مادرش به منزل بر می‌گردد. او مجبور است تا یاد بگیرد چگونه احساسات خود را نسبت به همسر سابق و دختری که تازه ملاقات کرده است، کنترل کند.