اگر  اهل درست کردن انواع کیک و شیرینی باشید، قطعا تجربه درست کردن انواع پای را هم دارید. درست کردن یک پای خوشمزه و لذیذ نیازمند آماده کردن خمیر پای ترد و لطیف است و بعد از آن باید بدانید برای مایه فیلینگ از چه موادی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید. در این مرور با ما همراه باشید تا یک پای کرم نارگیل خوشمزه به سبک خانگی را  به شما معرفی کنیم که در شمار انواع بسیار خوشمزه و لذیذ این نوع شیرینی قرار دارد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Sallysbakingaddiction، در تهیه این نوع پای کرم نارگیل شاهد خمیر پای ترد و لذیذ هستیم که با مایه غلیظ و خامه‌ای با طعم نارگیل پر شده و درنهایت روی آن را با تکه‌هایی از نارگیل ترد و برشته تزئین کرده‌اند. دراین روش شما باید ابتدا خمیر پای را درحالی که هنوز خالی است داخل فر بپزید و سپس داخل یخچال خنک کنید. بعد از آن می‌توانید آن را با مایه فیلینگ پر کرده و با خامه زده تزئین کنید.

پای کرم نارگیل- 724press.com

مواد لازم

  • یک عدد پای آماده پخته نشده
  • ۴    عدد زرده تخم مرغ بزرگ
  • یک چهارم فنجان معادل سی گرم نشاسته ذرت
  • یک قوطی شیر نارگیل پرچرب
  • یک فنجان معادل  ۲۴۰  میلی‌لیتر شیرخامه یا شیر هاف اند هاف
  • ۲/۳    فنجان معادل  ۱۳۰  گرم شکر گرانول
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک
  • یک فنجان معادل هشتاد گرم پودر نارگیل شیرین
  • ۲    قاشق غذاخوری معادل  ۲۸ گرم کره بدون نمک- نرم شده و به دمای اتاق رسیده
  • یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل خالص
  • نصف قاشق چای‌خوری عصاره نارگیل (اختیاری)

مواد لازم برای تهیه خامه زده شده

  • یک و نیم فنجان معادل  ۳۶۰ میلی‌لیتر خامه غلیظ سرد یا خامه فرم گرفته
  • ۳    قاشق غذاخوری معادل  ۲۰ گرم شکر مخصوص شیرینی پزی یا شکر گرانول
  • ۳/۴    قاشق چای‌خوری عصاره وانیل خالص
  • مقداری چیپس نارگیل، تراشه‌های نارگیل شیرین نشده یا نارگیل شیرین خرد شده به دلخواه

طرز تهیه

پای پر شده با کرم نارگیل- 724press.com

برای شروع بهتر است کار را با آماده کردن خمیر پای شروع کنید. اگر با طرز تهیه این خمیر آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را مرور کنید که طرز تهیه یکی از بهترین انواع خمیر پای را به شما آموزش می‌دهد. بهتر است خمیر پای را از شب قبل آماده کرده و اجازه دهید حداقل به مدت دو ساعت داخل یخچال مانده و خنک شود و سپس در زمان آماده کردن این شیرینی جذاب خمیر را از یخچال خارج کرده و بپزید.

مطلب مرتبط:   طرز تهیه پای هلو با خامه ترش

اما برای آماده کردن این پای ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی  ۳۷۵ درجه فارنهایت معادل  ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. حالا خمیر پای را داخل قالب مورد نظر خود پهن کرده و با چنگال کف خمیر را سوراخ کنید تا پف نکند. قالب را داخل فر گذاشته و اجازه دهید پای بپزد. پس از پخت، قالب را از فر خارج کرده و کنار بگذارید و اجازه دهید پای خنک شود. شما حتی می‌توانید این کار را از سه روز قبل انجام دهید و پای را بعد از پختن به خوبی پوشانده و داخل یخچال قرار دهید و درنهایت در زمان سرو پای کرم نارگیل آن را با مواد میانی پر کنید.

برای درست کردن مواد میانی لازم است ابتدا زرده تخم مرغ را به همراه نشاسته ذرت داخل یک کاسه ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا یک دست شود. مایه را کنار بگذارید. در ادامه یک قابلمه متوسط را روی حرارت قرار داده و شیر نارگیل را به همراه شیرخامه، شکر گرانول و نمک داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید گرم شده و با هم مخلوط شوند. هرازگاهی مایع را هم بزنید تا زمانی که به جوشیدن بیفتد.

تزئین پای نارگیل با خامه و نارگیلهای برشته- 724press.com

دو دقیقه صبر کرده و سپس دما را کم کنید. حالا به اندازه نصف فنجان از آن را برداشته و به آرامی و به‌صورت پیوسته داخل ظرف حاوی مخلوط زرده تخم و نشاسته بریزید و همزمان مایه را هم بزنید تا یک دست شود. پس از آن می‌توانید این بار مخلوط زرده تخم را بازهم با جریانی آرام اما پیوسته داخل قابلمه بریزید و هم بزنید. زمانی که پودینگ  شروع به حباب زدن و غلیظ شدن کرد، کمی از قابلمه فاصله بگیرید تا احیانا زمان ترکیدن حباب‌ها دچار سوختگی نشوید. مایه پودینگ را به مدت یک و نیم دقیقه هم بزنید، سپس از روی حرارت برداشته و نارگیل را به همراه کره، وانیل و عصاره نارگیل داخل قابلمه ریخته و به‌اندازه‌ای هم بزنید که مود با هم مخلوط شوند.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پای بستنی و مارشمالو

حالا مایه میانی گرم را داخل پوسته آماده شده با خمیر پای که تازه از یخچال درآوردید و هنوز خنک است، بریزید. به گزارش ۷۲۴پرس، برای جلوگیری از رویه بستن مایه پودینگ مستقیما روی سطح آن را با پلاستیک پوشانده و آن را حداقل به مدت سه ساعت الی یک شب داخل یخچال قرار دهید تا سرد و غلیظ شود. پای را در این مرحله می‌تواند حتی تا یک روز هم داخل یخچال نگهداری کنید.

برای آماده کردن خامه فرم گرفته یک کاسه یا محفظه مخصوص همزن را انتخاب کرده و خامه غلیظ را به همراه شکر و عصاره وانیل داخل آن ریخته و با سرعت متوسط روبه‌بالا بهم بزنید تا خامه روی همزن فرمی شبیه قله بگیرد. برای رسیدن به این مرحله دست کم باید سه الی چهار دقیقه خامه را هم بزنید. سپس می‌توانید از آن برای تزئین نهایی روی دسر استفاده کنید. برای این کار خامه را داخل قیف ریخته و با سری دلخواه آن را به صورت نوار یا شکوفه‌های خامه روی سطح پای بریزید. درصورت تمایل می‌توانید با چیپس یا خرده‌های نارگیل اضافه روی پای را تزئین کنید. پای را می‌توان به مدت چند ساعت داخل یخچال گذاشته و بعد سرو کرد یا می‌توانید بلافاصله بعد از خامه کشی هم آن را میل کنید. همچنین می‌توانید باقیمانده پای را داخل ظرف در دار گذشته و تا پنج روز داخل یخچال نگهداری کنید. نوش جان

یک برش کیک نارگیل- 724press.com

نکات مهم

  • همانطور که در خلال مرور دستور تهیه این پای اشاره کردیم شما می‌توانید خمیر پای را از چند روز قبل آماده کرده و تا پنج روز در یخچال نگه دارید. خمیر پای را همچنین می‌توان تا سه ماه در فریزر نگهداری کرد.
  • راه‌های زیادی برای متوقف کردن مراحل پخت پای و نگهداری آن در یخچال یا فریزر وجود دارد. به جز نگهداری خمیر آماده پای شما می‌توانید حتی بعد از پر کردن پای با مایه فیلینگ هم آن را تا سه ماه در فریزر نگهداری کرده و در موقع نیاز و پیش از تزئین آن با خامه فرم گرفته، پای را داخل یخچال یا حتی روی کانتر آشپزخانه گذاشته و صبر کنید تا به‌تدریج ذوب شده و از حالت انجماد بیرون بیاید.
  • اگر نمی‌خواهید خمیر پای در هنگام پخت در فر از فرم و حالت اولیه خود خارج شود، ابتدا بخش داخلی آن را با کاغذ روغنی پوشانده و سپس مقداری لوبیای خشک داخل آن ریخته و بعد آن را داخل فر بپزید.
  • برای تهیه این چای شما به شیر نارگیل پرچرب که شیرین نباشد احتیاج دارید. فراموش نکنید شیر نارگیل به فرم کنسرو شده بسیار غلیظ بوده برای پخت و پز مناسب است و نمی‌توان آن را به‌عنوان نوشیدنی مصرف کرد. همچنین فراموش نکنید قبل از مصرف قوطی را خوب تکان دهید تا شیر حالت همگن داشته باشد.
  • معمولا برای تهیه خامه فرم گرفته از شکر گرانول استفاده می‌کنند، بااین‌حال بسیاری هم از عملکرد شکر یا پودر قنادی رضایت دارند. اگر فقط از چند قاشق غذاخوری شکر استفاده می‌کنید، فرقی ندارد کدام شکر را به خامه اضافه می‌کنید.
  • شما می‌توانید تکه‌های نارگیل خرد شده شیرین یا فاقد شیرینی را با خیال راحت در فر برشته کنید. برای این کار فر را روی دمای  ۳۰۰ درجه فارنهایت معادل  ۱۴۹ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و نارگیل‌ها را به مدت  ۶ الی هشت دقیقه یا تا زمانی که رنگ‌شان قهوه‌ای شود، بپزید.

پای نارگیل پر از کرم نارگیل و خامه زده شده- 724press.com

درپایان این مطلب امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظر شما در مورد انواع شیرینی پای چیست؟ آیا شما هم دوست دارید در منزل و مناسب ذائقه خود شیرینی درست کنید یا انواع آماده شده در قنادی‌ها را ترجیح می‌دهید. ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید. سپاس