کرم بروله جزو آن دسته از دسرها است که طرفداران بسیاری دارد. شاید به نظر برسد درست کردن این دسر در خانه کار چندان ساده‌ای نیست. اما باور کنید برای داشتن بهترین تجربه لازم نیست کرم بروله را در رستورانی شیک بخورید، درعوض با ما در مرور این دستور تهیه همراه باشد تا بهترین روش درست کردن کرم بروله در منزل را مرور کنیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Sallysbakingaddiction، این دستور تهیه بهترین و خامه‌ای‌ترین دستور تهیه کرم بروله است. درکنار آن با طعم اسپرسو و وانیل مزه دلپذیری پیدا کرده و در کمترین زمان ممکن آماده سرو است.

دسر کرم بروله با توت فرنگی- 724press.com

اگر شما هم از امتحان کردن یک دسر خوشمزه با بافتی نرمی و لطیف و مزه کردن همزمان یک لایه ترد و شکننده کاراملیزه شده لذت می‌برید، پیشنهاد می‌دهم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا یک دستور تهیه جذاب  را مرور کنیم که  نتیجه آن یک کرم بروله خوشمزه با طعم و بافتی فراموش نشدنی است.

مواد لازم

  • قالب مخصوص تهیه کرم بروله بیضی شکل (هشت عدد)
  • ۵    عدد زرده تخم مرغ بزرگ
  • ۳/۴    فنجان معادل  ۱۵۰ گرم شکر گرانول
  • ۳    فنجان معادل  ۷۲۰ میلی‌لیتر خامه غلیظ یا خامه فرم گرفته
  • نصف قاشق چای‌خوری پودر اسپرسو (اختیاری)
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک
  • یک و نیم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل خالص

طرز تهیه

کرم بروله با انواع توت- 724press.com

برای شروع ابتدا فر را روی دمای  ۳۲۵ درجه فارنهایت (۱۶۳ درجه سانتیگراد) تنظیم کنید تا گرم شود. زرده‌های تخم مرغ را به همراه نصف فنجان (صد گرم) شکر گرانول داخل کاسه ریخته و به‌خوبی هم بزنید و کنار بگذارید.  

حالا خامه غلیظ، پودر اسپرسو و نمک را داخل قابلمه‌ای متوسط ریخته و روی اجاق قرار دهید. شعله را روی درجه متوسط تنظیم کرده و صبر کنید تا مواد گرم شوند. به محض شروع به جوشیدن آن را از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. حالا نصف فنجان از این مایه خامه‌ای را همانطور که گرم است برداشته و به صورت آرام اما پیوسته به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید. 

مطلب مرتبط:  طرز تهیه دسر فوری پودینگ سیب

دراین مرحله مهم است که به صورت مداوم مخلوط را هم بزنید تا زرده‌ها حالت پخته به خود نگیرند. پس از اینکه مایه به‌خوبی مخلوط و یک دست شد، این بار مخلوط زرده تخم مرغ را به‌همین شکل به قابلمه حاوی خامه گرم اضافه کنید و هم بزنید.

کرم بروله با رویه کاراملی- 724press.com

قالب‌های مخصوص درست کردن کرم بروله را داخل یک تابه یا سینی فر گود و بزرگ بچینید. مایه کاستارد مانند را به مساوات داخل هر قالب بریزید؛ به‌طوری‌که تا لبه پر شود. حالا داخل تابه آب داغ بریزید (کمی بیش از یک سانت). حالا دستکش مخصوص را به دست کرده و تابه یا قالب را داخل فر گذاشته و اجازه دهید بپزد. کرم بروله را تاجایی بپزید که لبه‌های آن صاف شده اما مرکز آن هنوز کاملا پخته و سفت نشده باشد. زمان پخت به عمق قالب مخصوص کرم بروله شما دارد. به‌عنوان مثال برای قالبی که تقریبا دو سانت و نیم عمق دارد، تقریبا  ۳۵ دقیقه طول می‌کشد تا کرم بروله آماده شد. بهتر است بعد از گذشت نیم ساعت وضعیت دسر  را چک کنید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه کارامل مناسب تزئین کیک

پس از آماده شدن قالب را از فر خارج کرده و قالب‌های حاوی کرم بروله را روی توری سیمی قرار دهید و اجازه دهید حداقل به مدت یک ساعت خنک شود. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید بین چهار ساعت الی  ۲ روز داخل یخچال بماند. در زمان سرو باقیمانده شکر گرانول را به‌صورت یک لایه نازک روی سطح کاستردهای سرد ریخته و با استفاده از مشعل آشپزخانه حرارت دهید تا حالت کاراملی پیدا کند. بهتر است بلافاصله بعد از این مرحله کرم بروله را سرو کنید. می‌توانید بعد از این مرحله هم کرم بروله را تا یک ساعت داخل یخچال نگهداری کرده و بعد سرو کنید، دراین صورت آنطور که باید و شاید از تاپینگ کاراملیزه شده و ترد و کریسپی آن لذت نخواهید بود.

کرم بروله- 724press.com

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید. آیا تجربه درست کردن کرم بروله را در منزل دارید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، فوت کوزه‌گری شما برای سرو یک کرم بروله ایده‌آل چیست؟ خوشحال می‌شویم نظر و تجربه خود را در این زمینه با ما و  دیگر دوستان‌تان در 724press درمیان بگذارید. سپاس