هنر آشپزی هنری جذاب و سرگرم‌کننده است؛ بااین‌حال اگر دستی در این هنر داشته باشید قطعا می‌دانید که آشپزی فعالیتی وقت‌گیر است. درنتیجه همه از امتحان کردن روش‌هایی که سرعت کار را بالاتر برده و از اتلاف وقت جلوگیری کند، استقبال می‌کنند. دراین مجال روشی ساده را به شما معرفی می‌کنیم که به کار پوست گرفتن تعداد زیادی سیب زمینی پخته سرعت می‌بخشد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Simplyrecipes، سیب زمینی یکی از مواد خوراکی پر مصرفی است که به طرق مختلف در برنامه غذایی روزانه ما جایی را به خود اختصاص داده است. به‌همین دلیل همیشه ایده‌های جدید چه در مورد روش‌های مختلف درست کردن سیب زمینی یا نکات ریز خانه‌داری در مورد چگونگی نگهداری یا خرد کردن و پوست گرفتن سیب زمینی مورد توجه قرار دارند.

پوست گرفتن سیب زمینی- 724press.com

این بار به سراغ یک ایده جذاب برای پوست کردن سیب زمینی آب‌پز می‌رویم که زمانی در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه زیادی قرار گرفته بود. ایده‌ای که می‌تواند به خصوص زمانی که قصد درست کردن پوره سیب زمینی را داشته و فرصت چندانی در اختیار ندارید، بسیار مفید باشد.

مطلب مرتبط:  یک روش ساده برای خرد کردن گوجه های گیلاسی

دراین روش به جای اینکه ابتدا سیب زمینی را پوست گرفته و سپس آبپز کنید، با یک حرکت ساده پوست سیب زمینی را بعد از پختن جدا می‌کنید. برای این کار کافی است درست از قسمت وسط سیب زمینی برشی سطح را روی پوست سیب زمینی ایجاد کنید که به صورت دایره دور تا دور سیب زمینی می‌چرخد. شاید شما هم از این ایده اطلاع داشتید اما فکر کردید ایده مناسبی نیست و برای یک مرتبه هم که شده آن را امتحان نکرده باشید. پس این فرصت خوبی است که با برخی نکات در این مورد آشنا شوید تا این هک ساده خانه‌داری به کارتان بیاید.

ریختن سیب زمینی داخل آب- 724press.com

نکات مهم برای پوست کندن سیب زمینی پخته

  • این ایده فقط مناسب انواعی از سیب زمینی است که دارای پوستی ضخیم هستند. درمقابل از امتحان کردن آن روی انواع دیگر سیب زمینی که دارای پوستی نازک یا موم مانند هستند پرهیز کنید چون آنگونه که باید و شاید جواب نمی‌گیرید.
  • بهتر است برش ایجاد شده در قسمت میانی سیب زمینی تاحد امکان دقیق باشد. همچنین به جای ایجاد چند برش، تنها از یک برش کم عمق در اطراف سیب زمینی استفاده کنید. هرچه برش‌های بیشتری ایجاد کنید، بعدا باید قطعا بیشتری را پوست گرفته و زمان بیشتری را از دست بدهید.
  • مهم است که برش ایجاد شده تمیز و کم عمق باشد؛ درنتیجه زمانی که قصد دارید از پختن سیب زمینی اطمینان حاصل کنید زیاد به پوست آن صدمه وارد نکنید. لازم نیست چندین مرتبه چنگال را داخل سیب زمینی فرو کنید، یک خلال دندان هم می‌تواند همین کار را برای‌تان انجام دهد. اگر پوست سیب زمینی را بارها و بارها سوراخ کنید، هنگام پوست کندن نهایی به مشکل برخواهید خورد.
  • سیب زمینی را بعد از پختن بلافاصه از آب داغ داخل ظرفی پر از تکه‌های یخ و آب خنک بیندازید. اجازه دهید سیب زمینی به اندازه کافی در ظرف یخ باقی مانده و به‌اندازه‌ای خنک شود که بتوانید راحت آن را در دست بگیرد. حدود نیم الی یک دقیقه زمان برای این مرحله کافی است.اگر بخواهید بلافاصله کار پوست کندن سیب زمینی داغ را شروع کنید، به‌احتمال زیاد انگشتان خود را در معرض خطر سوختگی قرار خواهید داد.

اگر از این نکات پیروی کنید، قطعا از نتیجه عالی کار لذت خواهید برد، اینکه چگونه پوست سیب زمینی به راحتی در دست‌تان لغزیده و جدا می‌شود.

پوره سیب زمینی با کره- 724press.com

و درنهایت توجه داشته باشید که این ایده برای اوقاتی مناسب است که قرار است حجم قابل توجهی سیب زمینی را پوست کنده و آماده کنید. اگر تنها نیاز به یک الی دو عدد سیب زمینی پخته دارید، استفاده از این روش یا امتحان کردن همان روش‌های ساده همیشگی نتیجه چندان متفاوتی نخواهد داشت. این روش به‌ویژه برای درست کردن پوره سیب زمینی مؤثر است که خیلی زود از حرارت افتاده و سرد می‌شود.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. پیشاپیش از این همراهی شما عزیزان قدردانی می‌کنیم.