اگر اهل گشت و گذار و مسافرت کردن یا چادر زدن در دل طبیعت باشید، حتما می‌دانید که بسته‌بندی، جابجا کردن و نظات وسائل و ملزومات سفر تاچه‌اندازه مهم و البته وقت‌گیر است. اگر اهل خوردن غذا در فضای باز باشید، حتما از وسائل مناسب پیک نیک استفاده می‌کنید، اما آیا حمل، استفاده و شستشوی آنها را هم می‌پسندید؟ دراین مجال با ما همراه باشید تا یک ست جذاب کارد و چنگال را به شما معرفی کنیم که هم شیک و جذاب بوده و هم حافظ محیط زیست است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Yankodesign، پس از گذشت دوران سخت قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی  که در طی زمان شیوع ویروس کووید 19 شاهد آن بودیم، بالاخره مردم به آن اندازه احساس راحتی می‌کنند که سری به بیرون از منزل زده و دوباره لذت بودن در طبیعت و هوای آزاد را تجربه کنند.

وسایل پیک نیک با سبد مخصوص-724press.com

این مسئله ظاهرا چنان بخشی از مردم را تحت تأثیر قرار داده است که دست به کار شده و برای انجام سفرهای انتقامی برنامه‌ریزی می‌کنند! به‌عبارت بهتر آنها سعی دارند  تلافی این همه مدت خانه‌نشینی و انزوا را گرفته و حسابی خوش بگذارنند. شاید باید گفت این بهترین انتقام از پاندمی کرونا است؛ این که مردم  دوباره زندگی عادی را از سر گرفته و به طبیعت گردی و گذراندن وقت در خارج از محیط‌های بسته بپردازند.

اما صرف‌نظر از اینکه دلیل مسافرت چیست و مقصد کجا است، تهیه غذا یکی از دغدغه‌های همیشگی است که فکر انسان را درگیر خود می‌کند. همچنین تهیه کردن ملزومات مورد نیاز از جمله ظروف مناسب و دیگر لوازم مورد نیاز برای صرف غذا یکی دیگر از مسائلی است که همیشه به آن فکر می‌کنیم. شاید شما هم با من موافق باشید که  استفاده از قاشق، کارد و چنگال اولویت بسیاری از ما نیست. همیشه می‌توان به تعداد افراد خانواده پک‌های پلاستیکی تهیه کرد یا قاشق‌های فلزی را درکنار دیگر ملزومات سفر داخل بسته پیک نیک چید.

کارد و چنگال و قاشق پلاستیکی-724press.com

اما به هر حال قاشق‌ها حجیم هستن و کارد و چنگال هم سنگین و جاگیر است و حمل کردن کارد و چنگال شخصی حتی برای وعده‌های غذایی در محیط کار یا تحصیل هم کاری سخت و خسته کننده است. اما اگر بتوان یک مجموعه‌ی کامل از این لوازم را در اختیار داشت که هم سبک و شیک باشند و هم تمیز کردن آنها آسان باشد چطور؟ مجموعه‌ای مناسب زندگی امروزی که از دوام خوبی هم برخوردار باشد؟

مطلب  مرتبط:   مینی رنده، گجتی کاربردی برای استفاده در آشپزخانه

بیایید صادقانه به موضوع نگاه کنیم. ما اغلب دو مدل ظروف خاص را برای مصارف خارج از منزل انتخاب می‌کنیم: یکی ظروف فلزی معمولی که  حجیم بوده و معمولا باعث سنگین شدن کیف و کوله پشتی ما می‌شوند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. یکی هم ظروف و وسایل پلاستیکی که  وزن چندانی ندارند، اما در عوض دوام خوبی هم نداشته و برای مصرف  همه نوع خوراکی مناسب نیستند و ممکن است با کمترین فشار بشکنند و بی استفاده شوند.  از طرف دیگر هرچند ظاهر این کارد و چنگال‌های پلاستیکی دلچسب و براق است، اما فراموش نکنید آنها قاتلان خاموش این سیاره هستند که از بین رفتن‌شان در طبیعت ممکن است چندین قرن طول بکشد و درنتیجه استفاده آنها مقرون به صرفه نیست.

ست کارد و چنگال داخل محفظه مخصوص-724press.com

همین نکات باعث می‌شود سری کارد و چنگال S+   متمایز باشد؛ چون می‌تواند همه امکانات لازم را در اختیار شما قرار دهد، بدون آنکه حس گناه داشته باشید یا بابت جابجایی آنها سختی بکشید. به گزارش ۷۲۴پرس، این مجموعه با بهره‌گیری از پلیمرهای تقویت شده با الیاف شیشه یا «GFRP» ساخته شده‌اند. درنتیجه درعین اینکه سبک و بادوام هستند،  در بسته‌بندی مناسب با قابلیت استفاده مجدد قرار داشته و همچنین قابل بازیافت هستند.  یعنی لازم نیست از همان اولین استفاده نگران از بین رفتن و خراب شدن آنها باشید، چون این مجموعه برای مدتی طولانی همراه همیشگی شما خواهد بود.

محفظه مخصوص جای ست کارد  چنگال-724press.com

GFRP به دلیل سبکی خود به شهرت رسیده است، درعین حال استحکام خوبی دارد. این یعنی که کارد و چنگال شما  می‌تواند حتی سفت‌ترین قطعات گوشت را هم به راحتی ببرد، بدون آنکه نگران شکستن و از بین رفتن آن باشید. از طرف دیگر حمل و جابجایی آنها هم ساده است؛ یعنی شما می‌توانید هر تکه از این مجموعه را  به صورت فشرده‌تر هم  جابجا کنید. درواقع به لطف استفاده از فولاد ضد زنگ با درجه پزشکی  ۳۱۶ می‌تواند  قطعات را به سادگی از هم جدا و باز کرده و مجددا با چند بار پیچیدن آنها را از نو سر هم کنید. بااین‌حال بهتر است بدانید این اتصالات به‌اندازه‌ای بادوام و محکم است که حین استفاده نگرانی بابت تا یا خم شدن ناگهانی آنها نخواهید داشت.

بریدن گوشت با ست شیک کارد و چنگال فایبرگلاس-724press.com

تمیز کردن و شستشوی اکثر ظروف و ملزومات سفر دیگر دردسر همیشگی است. اگر از لوازم پلاستیکی استفاده  کنید هم درنهایت باید آنها را دور بریزید و در نتیجه در آلوده کردن این سیاره سهیم شوید. از طرف دیگر  حتی اگر نخواهید آنها را خیلی زود روانه سطل زباله کنید هم ممکن است به تدریج به دلیل آغشته شدن به انواع سس یا مواد  رنگی داخل مواد غذایی تغییر رنگ داده و جلوه خوبی نداشته باشند.

مطلب مرتبط:  طراحی یک تخته برش متفاوت که احتمال آسیب دیدگی را کاهش می‌دهد

این دیگر بخشی است که این سری کارد و چنگال را برجسته می‌کند، چرا که آنها در برابر بو گرفتن، لک شدن یا آسیب دیدن به دلیل حرارت مقاوم بوده و در برابر مواد اسیدی یا قلیایی هم مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.  این ابزار همه‌کاره هم به سادگی عملیات بریدن و برداشتن را انجام می‌دهد و هم شستشوی آسانی دارد. یعنی چه با استفاده از دست و چه به کمک ماشین ظرفشویی می‌توان آنها را دوباره مثل روز اول برق انداخت.

کارد و چنگال و چاپستیک-724press.com

اما این ست جذاب شامل چه چیزهایی است؟ درواقع این مجموعه شامل هرچیزی است که شما برای خوردن و لذت بردن از غذای خود به آن احتیاج دارید. از جمله این چیزها می‌توان به کارد دندانه‌دار، چنگال، قاشق و یک جفت چاپستیک اشاره کرد. حتی یک محفظه برای قرار دادن چاپستیک هم تعبیه شده است که می‌تواند کار حمل آنها را ساده‌تر کند، بدون آنکه نگران گم کردن آنها باشید.

ست کارد و چنگال شیک-724press.com

این محفظه یا کیف قابل حمل با ابعاد مناسب و رنگ یکسان  این امکان را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند که  بعد از هربار استفاده  دوباره این مجموعه را داخل آن گذاشته و برای استفاده بعدی کنار بگذارد. درنهایت استفاده از این مجموعه هم کار شما را ساده کرده و امکان لذت بردن هرچه بیشتر از هر وعده غذایی را به شما می‌دهد و هم به شما بابت ایفای نقش خود در حفاظت از محیط زیست و زیبایی‌های طبیعت حس خوبی می‌دهد.

ست کارد و چنگال فایبرگلاس-724press.com

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید. نظر شما در مورد این ست جذاب و امتیازات آن برای  لذت بردن از یک سفر راحت و دلچسب  چیست؟ شما کدام یک را ترجیح می‌دهید، استفاده از ظروف یک بار مصرف، ملزومات فلزی یا ایده‌های جدید و حافظ محیط زیست؟ خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.