تن ماهی یکی از خوراکی‌های محبوب است که به صورت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آیا هیچ وقت به فکر درست کردن پاته ماهی تن افتاده‌اید؟ یک خوراکی خوشمزه که می‌تواند به‌عنوان یک میان وعده دلچسب یا شام سبک  سرو شود. درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما دستور تهیه یک پاته ماهی ساده و فوری را آموزش دهیم که می‌تواند انتخابی عالی برای مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی باشد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Simplyrecipes، شاید شما هم اسم پاته مرغ، پاته جگر یا حتی پاته سیب زمینی را شنیده باشید؛ خوراک‌هایی لذیذ که می‌توانند سفره شما را رنگین‌ و البته متنوع‌تر کنند. پاته ماهی یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌تواند جایی در فهرست برنامه غذایی روزانه شما داشته باشد. ضمن  آنکه شما به مواد زیادی برای تهیه کردن آن احتیاج ندارید و درنهایت خیلی سریع آماده سرو می‌شود.

پاته ماهی تن در کنار سس مایونز و برش لیمو- 724press.com

شما می‌توانید پس از آماده شدن پاته ماهی را با مقداری لیمو، کمی سس تارتار یا حتی سس مایونز سرو کنید. استفاده از یک سالاد ساده یا حتی کمی سالاد کلم در کنار این غذا می‌تواند هم باعث دلچسب‌تر شدن طعم آن شود و هم ارزش غذایی بیشتری به وعده شام یا ناهار شما بدهد. حسن دیگر تهیه کردن پاته ماهی تن این است که شما می‌توانید آنها را پس از پخته و آماده شدن، به مدت سه روز داخل یخچال نگهداری کرده و  آن را به صورت سرد سرو کنید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سالاد ماهی تن

حتی می‌توانید در زمان مناسب آنها را به مدت کوتاهی داخل فر یا مایکرویو گرم کنید تا آماده استفاده مجدد شود. همچنین می‌توانید پاته را بعد از آماده شدن اولیه و بدون سرخ شدن یا به صورت سرخ‌شده داخل  پلاستیک یا فویل پیچیده و برای مدتی در فریزر نگهداری کنید. به‌این ترتیب هر زمانی که دوست داشتید می‌توانید آنها را از فریزر بیرون آورده و بعد از یخ‌زدایی در یخچال گرم کنید.

پاته ماهی تن- 724press.com

نکته مهم بعدی این است که شما می‌توانید این پاته تن ماهی لذیذ را بدون گلوتن هم درست کنید. برای این کار کافی است به جای نان حجیم یا آرد از یک فنجان آرد ذرت استفاده کنید. فراموش نکنید آرد بادام هم می‌تواند دیگر گزینه شما برای تهیه پاته بدون گلوتن باشد. در انتخاب تن ماهی هم دقت کنید. انواع مختلفی از کنسرو ماهی تن در بازار وجود دارد، اما بهتر است برای تهیه پاتی ماهی از ماهی سالمون استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از کنسرو ماهی دلخواه مثل ماهی تن خوابیده در روغن زیتون یا تن ماهی با سبزیجات تازه استفاده کنید. این دیگر به سلیقه خودتان بستگی دارد.

اما بیایید ببینیم برای آماده کردن این خوراکی لذیذ به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم

پاته تن ماهی- 724press.com

  • یک عدد کنسرو ماهی- ریز  خرد شده یا ورقه شده به اضافه دو قاشق از روغن ماهی
  • یک تکه نان حجیم، قسمت‌های سفت نان را جدا کرده و  بخش نرم را خرد کنید- معادل یک فنجان یا پنجاه گرم
  • ۳    قاشق غذاخوری پیازچه، خرد شده
  • یک حبه سیر متوسط، ریز خرد شده
  • یک قاشق غذاخوری شوید تازه- خرد شده. می‌توانید از یک قاشق چایخوری شوید خشک هم استفاده کنید
  • ۳  قاشق غذاخوری فلفل دلمه‌ای سبز- خرد شده
  • یک قاشق غذاخوری آرد
  • یک عدد تخم مرغ بزرگ
  • نصف قاشق چای‌خوری پاپریکا شیرین
  • یک قاشق چای‌خوری رنده پوست لیمو
  • ۲  قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه
  • یک چهارم قاشق چایخوری نمک
  • مقداری پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر

طرز تهیه

تزئین پاته تن ماهی با سبزی تازه- 724press.com

برای درست کردن این پاته ماهی ابتدا باید همه مواد را با هم مخلوط کنید. پس یک کاسه بزرگ انتخاب کرده و ماهی تن را به همراه نان، پیازچه، سیر، شوید، فلفل دلمه، تخم مرغ، آرد، پاپریکا، رنده پوست لیمو و آب لیموی تازه، نمک و مقداری پودر فلفل سیاه را داخل آن ریخته و به خوبی مخلوط کنید.

در این قسمت از آموزش امروز ۷۲۴پرس، وقت درست کردن پاته‌ها است. یک سینی مناسب  را انتخاب و کف آن را کاغذ روغنی بپوشانید. یک گلوله از خمیر ماهی را برداشته و آن را به صورت یک دایره به ضخامت کمی بیشتر از یک سانت پهن کنید. با این میزان مایه پاته می‌توانید هشت عدد پاته درست کنید. سینی را بعد از آماده شدن داخل یخچال قرار دهید تا پاته‌ها خود را بگیرند و خنک شوند.

پس از سپری شدن این مدت یک تابه مناسب را روی شعله  متوسط به بالا قرار داده و داخل آن روغن زیتون بریزید. وقتی روغن گرم شد، پاته‌ها را داخل آن سرخ کنید.  صبر کنید یک طرف آن به رنگ قهوه‌ای مایل به طلایی دربیاید، سپس آن را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر هم سرخ شود. سرخ شدن هر طرف تقریبا سه الی چهار دقیقه زمان می‌برد. پاته ماهی شما آماده است، نوش جان

پاته برشته شدن تن ماهی- 724press.com

درپایان نظر شما در مورد این خوراکی ساده و خوشمزه چیست؟ شما با تن ماهی چه خوراک‌هایی آماده می‌کنید؟ اگر دستور تهیه خاصی دارید که همه را شیفته خود کرده است، فراموش نکنید آن را با ما و دیگر دوستان‌تان در 724press هم درمیان بگذارید. از این همراهی شما سپاسگزاریم.