فلفل دلمه‌ای در رنگ‌های مختلف در دسترس است؛ خوردنی جذاب که با عطر و طعم خوبش یکی از گزینه‌های مورد پسند برای تهیه کردن انواع خوراک‌های لذیذ است. اما آیا می‌دانستید کنسرو فلفل دلمه‌ای قرمز  کبابی چقدر محبوب است و می‌توان از آن در تهیه چه غذاهایی استفاده کرد؟ اگرچه نوع کنسروی و کارخانه‌ای فلفل کبابی هم وجود دارد، اما باور کنید هیچ چیز طعم فلفل قرمز کبابی خانگی را نمی‌دهد. درمرور طرز تهیه آن با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Bhg،  به احتمال زیاد زمانی که برای خرید به فروشگاه مراجع کرده‌اید در کنار انواع سبزیجات کنسور شده، فلفل دلمه‌ای کبابی را هم دیده‌اید که به صورت آماده در قفسه‌های فروشگاه ارائه می‌شود. از این نوع فلفل کبابی در تهیه انواع خوراک، پیتزا و ساندویچ‌های خوشمزه استفاده می‌شود. اضافه کردن آنها به هوموس و انواع سس‌های سالاد، طعم شیرین و دلچسبی می‌دهند.

فلفل قرمز کبابی در ساندویچ- 724press.com

فلفل‌ها کبابی و برشته شده اما اگر در منزل تهیه شود، طعم بهتری داشته و خواص آن هم بهتر حفظ می‌شود. دراین مرور با ما همراه باشید تا طرز تهیه  فلفل قرمز کبابی لذیذ را مرور کنیم که به‌سادگی در منزل تهیه می‌شود. اما برای شروع ببینم چطور می‌توان فلفل مناسبی را برای این دستور تهیه انتخاب کرد؟

شما می‌توانید از هر رنگ فلفل دلمه‌ای که دوست دارید، درتهیه این فلفل کبابی استفاده کنید. فقط این را درنظر داشته باشید که گوشت فلفل دلمه‌ای قرمز هم ضخامت کم‌تری دارد و هم طعم آن شیرین‌تر است. البته فلفل شیرین نارنجی و زرد هم می‌تواند انتخاب‌های مناسبی برای تهیه پیتزا، پاستا و  ساندویچ سوسیس باشند. فلفل دلمه‌ای سبز برشته و کبابی شده شیرینی کمتری داشته و درعوض طعم گیاهی آن بهتر قابل لمس است. این نوع فلفل برای تهیه ساندویچ استیک فیله مناسب‌تر است.

فلفل دلمه ای کبابی در روغن- 724press.com

این روش را می‌توانید با انواع دیگر فلفل شیرین هم امتحان کنید، مثلا فلفل کاپی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد چون از نظر طعم به فلفل دلمه‌ای شباهت دارد.

مواد لازم

  • ۶ عدد فلفل دلمه قرمز متوسط

طرز تهیه

فلفل قرمز نصف شده- 724press.com

ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی  ۴۲۵ درجه فارنهایت معادل ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و کف سینی فر را با فویل آلومینیومی می‌پوشانیم و سینی را کنار می‌گذارد.

فلفل دلمه‌ای‌ها را از وسط به  دو نیم تقسیم کرده و بخش  سفید داخلی را به همراه دانه‌های فلفل بریده و کنار می‌گذاریم. حالا فلفل‌های نصف شده را داخل سینی می‌چینیم. سینی را به مدت  ۲۰ الی  ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که فلفل‌ها حالت ذغالی پیدا کرده و بافت‌شان نرم شود داخل فر می‌پزیم. بعد از سپری شدن این مدت سینی را از فر خارج کرده و فلفل‌ها را داخل یک کیسه پلاستیکی یا داخل یک کاسه بزرگ گود گذاشته و روی آنها را با پوشش پلاستیکی می‌پوشانیم. این کار کمک می‌کند که بعدا پوست فلفل‌ها راحت‌تر جدا شوند.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سس ایتالیایی مارینارا در خانه

پانزده دقیقه صبر می‌کنیم تا فلفل‌ها به اندازه کافی خنک شوند، سپس درپوش پلاستیکی را برداشته و فلفل‌ها را از کاسه بیرون آورده و داخل ظرف می‌چینیم. دراین مرحله با استفاده از یک چاقوی تیز لبه‌های فلفل را کمی شکافته و سپس پوست فلفل را  به آرامی از سطح فلفل جدا کرده و دور می‌ریزیم. حالا فلفل‌ها را به صورت نوارهای باریک برش می‌زنیم. برش‌های فلفل را می‌توانید داخل یک ظرف دربسته ریخته و به مدت پنج روز داخل یخچال و تا سه ماه داخل فریزر نگهداری کنید.

روش استفاده از فلفل قرمز کبابی

غذا با فلفل قرمز- 724press.com

خب، روش‌های مختلفی برای استفاده از فلفل کبابی و برشته شده در فر وجود دارد. همانطور که گفتیم اضافه کردن آن به سالاد، ساندویچ و پاستا عالی است. می‌توانید آن را به انواع سوپ، سس و کاسرول هم اضافه کنید. اما دراینجا به برخی از دستورالعمل‌های رایجی که در آنها از فلفل دلمه‌ای قرمز کبابی استفاده می‌شود اشاره می‌کنیم.

  • اضافه کردن فلفل کبابی به دیپ خامه‌
  • اضافه کردن آن به سوپ فلفل  قرمز کبابی
  • می‌توانید فلفل کبابی را به یک ظرف پاستا و پنیر خانگی یا همان مک اند چیز اضافه کنید.
  • کمی از فلفل را به سس سالاد خانگی اضافه کنید و از طعم شیرین و بوی دودی آن لذت ببرید

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت ببرید. شما هم تجربه درست کردن فلفل قرمز کبابی را دارید؟ شما این نوع فلفل را به چه نوع خوراک‌هایی اضافه می‌کنید؟ ما مشتاق شنیدن نظر و تجربه‌های ارزشمند شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.