دوست دارید یک سوپ جدید را امتحان کنید که بافت و طعمی متفاوت دارد؟ از استفاد از گوشت مرغ در تهیه سوپ خسته شدید و به‌دنبال یک جایگزین مناسب می‌گردید؟ پیشنهاد ما به شما امتحان کردن این سوپ لذیذ و مغذی برنج و بوقلمون است که هم خیلی سریع آماده می‌شود و هم بسیار خوشمزه است. پس در مرور طرز تهیه این سوپ با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Loveandzest،  هنوز آنطور که باید و شاید حال‌وهوای فصل پاییز را درک نکردیم. البته بخش‌هایی از کشور این روزها درگیر بارش‌ باران هستند و هوا رو به سردی گذاشته است. بااین‌حال همچنان سوپ یکی از خوراک‌های محبوب فصل پاییز و زمستان است که هم شما را گرم می‌کند و هم جنبه درمانی داشته و  خوردن آن به   افراد مبتلا به  بیماری‌های شایع این زمان از سال  یعنی آنفولانزا و سرماخوردگی توصیه می‌شود.

سوپ بوقلمون با برنج- 724press.com

اما درمیان اینه دستورهای تهیه مختلف برای انواع سوپ، سخت است که انتخاب کنیم چه سوپی مناسب‌تر است. البته کمابیش همه از فواید مصرف سوپ مرغ برای درمان سرماخوردگی آگاهی داریم اما نظرتان در مورد یک جایگزین جذاب برای گوشت مرغ چیست؟  باور کنید سوپ برنج و بوقلمون چیزی از سوپ مرغ کم ندارد. مراحل آماده‌سازی آن آسان بوده و سرعت پخت و آماده شدن آن هم مناسب است.

فراموش نکنید که گوشت بوقلمون هم منبعی خوب از پروتئین بدون چربی‌های مضر و غنی از ویتامین B و کولین است. شما می‌توانید حتی از عصاره بوقلمون از قبل آماده شده هم درتهیه این سوپ بهره ببرید که طعم آن را دوچندان لذت بخش می‌کند. درنهایت این سوپ معجونی جذاب از طعم و بافتی باورنکردنی است که قطعا با یک بار امتحان مشتری دائمی آن می‌شوید.

مواد لازم

سوپ بوقلمون با تکه های گوشت بوقلمون- 724press.com

  • نصف قاشق غذاخوری کره بدون نمک
  • ۳/۴ پیمانه پیاز زرد خرد شده- اندازه کوچک
  • یک  پیمانه قارچ خرد شده
  • یک پیمانه هویج خرد شده
  • ۲ حبه سیر- خرد یا رنده شده
  • ۲ عدد برگ بو
  • یک  لیتر آب سبزیجات
  • یک پیمانه برنج
  • نیم کیلو گوشت سینه بوقلمون خام
  • پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • نمک
  • نصف پیمانه آب

طرز تهیه

سوپ بوقلمون با برنج و کرفس و هویج- 724press.com

ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و آن را روی اجاق قرار دهید. حرارت را روی متوسط تنظیم کرده و کره را داخل قابلمه بریزید. سیر خرد یا رنده شده را به همراه پیاز به کره اضافه کرده  و کمی تفت دهید. درصورت تمایل می‌توانید ابتدا پیاز را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ آن شفاف شود، سپس سیر را اضافه کرده و تا زمانی که عطر سیر بلند شود، به سرخ کردن ادامه دهید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سوپ بامیه

به محض بلند شدن عطر سیر، هویج و قارچ خرد شده را به مواد اضافه کنید و به‌اندازه سرخ کنید که بافت سبزیجات نرم شود. دراین مرحله برگ بو، آب سبزیجات و برنج را هم به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید. در قابلمه را گذاشته و اجازه دهید سوپ به جوشیدن بیفتد، حالا حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ برای مدتی به ‌آرامی بجوشد.

گوشت سینه بوقلمون را با فلفل و نمک مزه‌دار کرده و به سوپ اضافه کنید. در قابلمه را بردارید و اجازه دهید سوپ به مدت یک ساعت یا تا زمانی که بوقلمون و برنج کاملا پخته شوند، بپزد. البته می‌توانید قبل از اضافه کردن برنج، گوشت بوقلمون را اضافه کنید و پس از مدتی که گوشت کمی پخته شد، برنج را به مواد اضافه کنید. چون گفته می‌شود برنج به‌خاطر لعاب انداختن، مانع پخت گوشت می‌شود.

یک کاسه سوپ برنج- 724press.com

وقتی سوپ به اندازه کافی پخت و جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برگ بو را داخل سوپ بیندازید. دراین مرحله بوقلمون  پخته شده را هم از داخل سوپ بیرون آورده و گوشت را ریش‌ریش یا خرد کنید و دوباره داخل سوپ بریزید. نصف پیمانه آب را به سوپ اضافه کنید، البته اگر سوپ خیلی غلیظ است می‌توانید مقدار بیشتری آب اضافه کنید. قابلم را دوباره روی اجاق گذاشته و اجازه دهید کمی دیگر بجوشد.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سوپ مقوی زنجبیل برای درمان سرماخوردگی

درنهایت برگ بو را از داخل سوپ بیرون آورده و دور بریزید. از سوپ کمی بچشید و درصورت نیاز مقداری نمک و فلفل سیاه تازه به آن اضافه کنید تا طعم‌دار شود. سوپ لذیذ بوقلمون و برنج را گرم سرو کرده و از چشیدن طعم آن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید. نوش جان

نکته:

  • درصورت تمایل می‌توانید از سبزیجات دلخواه دیگری همچون کرفس، تره فرنگی یا کلم بروکلی هم درتهیه این سوپ استفاده کنید. این مسئله کاملا به سلیقه خود شما بستگی دارد.
  • به‌جای آب سبزیجات می‌توانید از آب مرغ یا عصاره بوقلمون هم درتهیه این سوپ بهره ببرید.

سوپ بوقلمون- 724press.com

درپایان از همراهی شما عزیزان با ۷۲۴پرس دات کام قدردانی می‌کنیم. امیدوارم از مرور این دستور تهیه لذت برده باشید. آیا شما هم تجربه درست کردن سوپ بوقلمون را دارید؟ شما برای تهیه سوپ بوقلمون از چه موادی استفاده می‌کنید؟ برای تهیه سوپ کدام یک را ترجیح می‌دهید، مرغ یا بوقلمون؟ فراموش نکنید تجربه نظر و ایده‌های خود را در مورد این بخش با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.