خانم‌ها و آقایان بسیاری هستند که از آشپزی کردن لذت می‌برند. از امتحان کردن طعم‌های تازه و خلق مزه‌های جدید غرق شعف و شادی می‌شوند و لبخند رضایت دیگران حین مزه کردن دستپخت خود را لذت‌بخش می‌بینند. اما درکنار مهارت شما در آشپزی، استفاده از ابزار و لوازم آشپزخانه هم می‌تواند هم کار شما را آسان‌تر کند و هم آشپزی را از فرایندی خسته‌کننده، به‌تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کند. درمرور گجتی کاربردی برای آشپزخانه با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Yankodesign، رنده کردن انواع مواد غذایی بدون تردید کاری نیست که چندان لذت‌بخش باشد. از طرف درمقایسه با خرد کردن و برش زدن مواد غذایی نیاز به مهارت خاصی برای رنده کردن نیست و از طرف دیگر ابزار رایج برای این کار هم جذابیت چندانی ندارد.

رنده کردن چوب دارچین-724press.com

درواقع بسیاری از افراد فکر می‌کنند چرا برای افزودن کمی  رنده پوست لیمو به سالاد خودشان باید از یک ابزار بزرگ فلزی استفاده کنند؟  البته که نسخه‌های کوچک و مینیمال اگر به اندازه ابزارهای بزرگ کارآمد و قابل استفاده باشند، قعطا مرد توجه قرار می‌گیرند. حتما شما هم با انواع رنده‌های کوچک و حتی مسطح آشنایی دارید، ولی رنده‌ای که قصد معرفی آن در این مطلب را داریم چنان جذاب و دوست‌داشتنی است که مطمئنا شما را هم مجذوب خود خواهد کرد.

این رنده متفاوت به‌اندازه‌ای کوچک است که درست مثل اسباب بازی کف دست شما جا می‌گیرد. درواقع ابعاد و شکل شمایل آن در کنار کارایی، می‌تواند کمی سرگرمی را هم به عملیات پخت و پز و آشپزی اضافه کند. استفاده از آن بسیار ساده است، درنتیجه از این به بعد اضافه کردن کمی رنده پوست لیمو یا پرتقال  یا رنده کردن کمی پنیر روی پاستا کار چندان سختی نخواهد بود.

رنده کردن زنجبیل-724press.com

رنده‌های متداول اغلب از قطعات بزرگ فلزی ساخته شده‌اند که استفاده از آنها را کمی سخت می‌کند؛ مگر آنکه فرد استفاده کننده از مهارت کافی برخوردار باشد. از طرف دیگر این مدل رنده فضای بیشتری را هم اشغال می‌کند که به‌خصوص برای خانه‌های نقلی که فضای چندانی دراختیار ندارند، چندان جالب توجه نیست. درنهایت حتی رایج‌ترین انواع رنده هم دست‌وپا گیر بوده و اغلب به انگشتان یا ناخن صدمه می‌زنند که این امر به خصوص برای خانم‌ها چندان دلپذیر نیست.

مطلب مرتبط:  طراحی یک تخته برش آشپزخانه متفاوت که احتمال آسیب دیدگی را کاهش می‌دهد

اما در مقابل این رنده جذاب  که «ایروگامی» (irogami)   نام دارد، از همه نظر ساده اما کاربردی است و درواقع تعجب می‌کنید که چرا خیلی وقت پیش از این نوع رنده برای مصارف آشپزی خانگی ساخته نشده  است. به جای استفاده از چندین قطعه فلزی، در ساخت ایروگامی تنها از یک ورق تهیه شده از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده است که یک گوشه آن کمی به سمت عقب انحنا دارد. طراحی کلی رنده آن را شبیه به یک ورقه کاغذ  کرده و رنگ‌ها به کار رفته در ساخت آن هم باعث شده است که این رنده شبیه صفحات رنگارنگ دفترهای یادداشت به نظر برسد.

آویزان کردن رنده ایروگامی-724press.com

شاید به نظر برسد این انحنای ظریف بیشتر برای تزئین استفاده شده است، اما واقعا اینطور نیست و هدفی پشت طراحی آن وجود دارد. این بخش منحنی قرار است روی انگشت اشاره شما قرار گرفته و رنده را به خوبی کف دست شما ثابت نگه دارد.

درمقایسه با رنده‌های دست‌وپاگیر متداول که باید دسته‌های آن را محکم در دست بگیرید تا بتوانید به راحتی کار رنده کردن مواد غذایی رو انجام دهید، فرم قرار گرفتن ایروگامی کف دست شما به‌قدری سهل و آسان است که حس خوبی به شما می‌دهد. از طرف دیگر این انحنا کمک می‌کند تا رنده را روی سطوح میله مانند قرار دهید. اما   اگر از آویزان کردن آن  راضی نیستید هم نگران نباشید؛ چون همچنان سوراخی روی بخش منحنی این مینی رنده تعبیه شده است که می‌تواند آن را به قلاب آویزان کنید.

شکل ظاهری مینی رنده ایروگامی-724press.com

استفاده از ایروگامی مثل یک بازی است، به سادگی آن را کف دست محکم کرده و سپس چوب دارچین، لیمو یا یک تکه پنیر را به چپ و راست حرکت کرده و از تکه‌های ریز شده آن که روی ظرف غذای‌تان سقوط می‌کنند لذت ببرید. دیگر ویژگی جذاب ایروگامی اینجا خودش را نشان می‌دهد، چرا که سطح مسطح رنده فاقد سوراخ‌هایی است که تکه‌های غذا داخل آنها گیر کرده  یا پنهان شوند. درنتیجه تمیز کردن رنده هم کار آسان‌تری است. البته مسلم است که دستی که رنده را نگاه داشته است هم کمی کثیف خواهد شد که موقع آب کشی ایروگامی می‌توانید دستان خود را هم بشویید.

طیف رنگی رنده ایروگامی-724press.com

این رنده سالم با طراحی مبتکرانه و جذاب خود، هم اکنون در رنگ‌های گوناگونی به بازار عرضه شده است. استفاده از این رنگ‌ها شاید کمی غیرمتعارف بوده و ظاهر آن را شبیه دیگر ابزارهای نقره‌ای رنگ و براق آشپزخانه نکند، اما درعوض حال‌وهوایی شاد به محیط آشپزخانه می‌بخشد. اما فراتر از رنگ و سادگی، استفاده از این رنده چنان لذتی دراد که بعید است بتوانید از خریداری و استفاده  از آن چشم‌پوشی کنید.

درپایان نظر شما در مورد طراحی‌های متفاوت و خلاقانه ابزارآلات آشپزخانه چیست؟ آیا شما از مدل‌های قدیمی لذت می‌برید یا دوست دارید ایده‌های جدید، متفاوت و خلاقانه را امتحان کنید. ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات و دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید. سپاس