شاید شما هم اسم پیتزا کالزونه به گوش‌تان خورده باشد، پیتزایی که از نظر ظاهری با دیگر انواع پیتزا متفاوت است. در پیتزا کالزونه معمولا از گوشت استفاده می‌شود؛ اما برای تهیه این کالزونه لذیذ که در ادامه به معرفی طرز تهیه آن خواهیم پرداخت، شما به گوشت مرغ احتیاج دارید. اگر دوست دارید تنوعی در منوی غذایی خود داده و نسخه‌ای جدید از پیتزای مرغ را امتحان کنید، درادامه این مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Bhg،  بال کبابی  یا سوخاری  که با نام بوفالو وینگز هم شناخته می‌شود، یکی از خوراکی‌های محبوبی است که طرفداران بسیار دارد. البته بال تنها بخش جذاب و خوشمزه مرغ نیست، خوراکی خوش‌خوراک که می‌توان از آن به اشکال مختلف در طبخ انواع غذا و میان وعده‌های جذاب بهره برد. به‌عنوان نمونه چرا این بار کالزونه مرغ را امتحان نمی‌کنید؟ خوراکی که قطعا عاشق آن خواهید شد.

پیتزا کالزونه-724press.com

درتهیه این خوردنی جذاب هم از تکه‌های مرغ آغشته شده به سس تند و انواع پنیر استفاده می‌شود که داخل خمیری لطیف پیچیده می‌شوند؛ چیزی شبیه پیراشکی گوشتی که بسیاری از خانواده‌های ایرانی آن را به سبک و سلیقه شخصی خود طبخ می‌کنند. استفاده از مخلوط پنیر خامه‌ای، کرفس و پیازچه خرد شده باعث جذابیت هرچه بیشتر طعم این کالزونه می‌شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پیتزای سبزیجات با گل کلم و سس پستوی کدو

اگر وقت و حوصله کافی دارید، بهتر است خمیر مورد نیاز را خودتان آماده کنید تا طعم خانگی این غذا بهتر حس شود. بااین‌حال اگر به هر دلیل مشغله اجازه این کار را نمی‌دهد، همچنان می‌توانید از انواع خمیرهای آماده هم استفاده کنید. اما برای شروع بیایید ببینیم برای تهیه این میان وعده و پیش غذای دلپذیر به چه موادی احتیاج داریم؟ با ۷۲۴پرس همراه بمانید.

مواد لازم

پیتزا کالزونه با رویه ترد و برشته-724press.com

  • اسپری روغن
  • ۳ فنجان مرغ خرد یا ریش‌ریش  شده
  • ۱۲۰ گرم پنیر خامه‌ای  نرم شده
  • ۱/۳ پیمانه سس تند دلخواه
  • ۱/۴ پیمانه سس پنیر
  • یک چهارم پیمانه پیازچه خرد شده
  • ۱/۴ پیمانه کرفس ریز خرد شده
  • خمیر پیتزای خانگی یا آماده
  • یک عدد تخم مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده
  • یک و نیم قاشق چای‌خوری سبزیجات معطر خرد شده
  • ۱/۴ پیمانه سس سالاد آمریکایی یا سس رنچ
  • یک پیمانه پنیر بلوچیز رنده شده

طرز تهیه

تهیه پیتزا کالزونه با مرغ-724press.com

ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۴۵۰ درجه فارنهایت معادل ۲۳۰ درجه سانتگیراد تنظیم کنید.  دو سینی مخصوص فر را با اسپری روغن چرب کرده و کنار بگذارید. یک کاسه متوسط را انتخاب کرده و مرغ خرد شده را به همراه پنیر خامه‌ای، سس تند، سس رنچ، بلوچیز، پیازچه خرد شده و کرفس خرد شده را داخل آن ریخته و به اندازه‌ای بهم بزنید که به‌خوبی مخلوط شوند.

خمیر پیتزای خانگی را به شش قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت یک توپ کوچک فرم دهید. برای آماده کردن هر کالزونه ابتدا روی سطحی مسطح را آردپاشی کرده و یکی از این توپ‌های خمیری را با استفاده از وردنه پهن کنید تا به‌اندازه دلخواه برسد. حال نصف پیمانه از مخلوط مرغی که کنار گذاشته بودیم را روی نیمی از این خمیر دایره‌ای شکل پهن کنید؛ به‌طوری که کمی از لبه خمیر فاصله داشته باشد. حالا لبه خمیر را کمی با آب مرطوب کرده و نیمه دیگر خمیر را روی آن تا بزنید و با کمک انگشتان دست دو لبه خمیر را کمی فشرده کرده و درنهایت با استفاده از یک چنگال به ‌خوبی محکم کنید. مراقب باشید چیزی از مواد داخل کالزونه بیرون نزند و به اصطلاح خمیر به‌خوبی مهروموم شود.

نحوه آماده کردن پیتزا کالزونه-724press.com

بعد از آماده شدن هر کالزونه، آن را داخل سینی از قبل چرب شده بچینید و این کار را تاجایی ادامه دهید که همه ورقه‌های خمیری با مایه فیلینگ پر شده باشد. درنهایت تخم مرغ را داخل یک کاسه کوچک شکسته و  آن را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و به‌اندازه‌ای هم بزنید تا از حالت لختگی درآمده و یک دست شود. حالا با استفاده از یک براش مخصوص آشپزی مایه تخم مرغی را روی سطح خمیر بمالید و درنهایت پنیر پارمسان و پودر سبزیجات معطر یا هر ادویه دلخواه دیگر را روی سطح خمیر بپاشید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پیتزا با نان به سبک فرانسوی

سینی‌های فر را به مدت ۱۵ الی بیست دقیقه داخل فر بگذارید و گاهی آنها را جابجا کنید تا از همه طرف پخته شوند. برای اینکه متوجه شوید کی کالزونه شما آماده است کافی است با چنگال یا چاقو به‌آرامی روی سطح خمیر ضربه بزنید. اگر خمیر حالت پوک  مانند داشته و رنگ آن طلایی رنگ شد، کالزونه خوشمزه  شما آماده سرو است. سینی را از فر بیرون آورده و اجازه دهید کمی خنک شود. درنهایت می‌توانید کالزونه را با مقداری بلوچیز اضافه یا  هر نوع سس و دیپ دلخواه دیگری سرو کنید، نوش جان

کالزونه با مرغ ریش ریش شده و پیازچه خرد شده-724press.com

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظر شما در مورد این میان وعده لذیذ و جذاب چیست؟ فراموش نکنید نظر و تجربه خود را درمورد این بخش با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. سپاس