وقتی پای فصل زیبا و هزار رنگ پاییز و کدو تنبل در میان باشد، ناخودآگاه بسیاری از مردم به مراسمی همچون هالووین فکر می‌کنند. اما صرف‌نظر از حکاکی کردن روی کدو تنبل، می‌تواند از این ماده خوراکی و مغذی برای تهیه انواع خوراک‌های لذیذ و خوش رنگ و لعاب پاییزی هم بهره برد. دراین مجال با 724press همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان از گوشت مرغ و پوره کدو تنبل یک خوراک جذاب آماده کرد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Delish،  این روزها استفاده از گوشت مرغ متداول‌تر از گذشته است. اما وقتی مجبور باشید به صورت مرتب خوراک‌هایی تهیه شده از گوشت مرغ را مصرف کنید، شاید به تدریج خسته یا دلزده شوید. اینجا است که پیدا کردن راهی جدید برای خوردن مرغ می‌تواند به کاری چالش‌برانگیز تبدیل شود.

سرو کردن سینه مرغ با نودل- 724press.com

خوشبختانه گوشت مرغ قابلیت‌های زیادی دارد که باعث می‌شود بتوان از آن در تهیه انواع سوپ، خوراک و حتی غذاهای لذیذ و پرطرفدار فست فودی استفاده کرد. بدون ترددی مرغ سوخاری یکی از خوشایندترین راه‌ها برای اضافه کردن گوشت مرغ به برنامه رژیم غذایی روزانه است. درحالی‌که گروهی دیگر عاشق امتحان کردن طعم کتلت یا کباب مرغ هستند.

اما گاهی دلمان طعمی جدید و مزه‌ای فراموش نشدنی می‌خواهد. اینجا است که امتحان کردن روش‌ها و مواد جدید می‌توان راهگشا باشد. نمونه‌اش این دستور تهیه جذاب گوشت مرغ با کدو تنبل یا کدو حلوایی که با اضافه کردن ادویه طعمی بهشتی و با افزودن خامه و پنیر بافتی خامه‌ای و غلیظ پیدا می‌کند. البته این دستور تهیه بسیار متنوع است و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود مواد دلخواه را به خوراک نهایی اضافه کرده و به اصطلاح این غذا را براساس ذائقه خود شخصی سازی کنید. با ۷۲۴پرس همراه بمانید.

مواد لازم

مرغ در سس کره-724press.com

  • ۴ عدد سینه مرغ- پوست و استخوان‌های آن را جدا کرده و دور بریزید. این میزان سینه مرغ تقریبا یک کیلوگرم وزن دارد
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر
  • ۳ حبه سیر، ریز خرد شده یا در صورت تمایل می‌توانید سیر را رنده کنید
  • ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز خرد شده به اضافه مقداری برای تزئین نهایی
  • یک و نیم پیمانه آب مرغ کم نمک
  • ۳/۴ فنجان پوره کدو تنبل
  • نصف فنجان پنیر پارمسان رنده شده به اضافه مقداری برای سرو
  • یک چهارم فنجان خامه  غلیظ
  • آب نصف یک عدد لیموی تازه
  • نصف فنجان برگ ریحان تازه که به صورت نازک برش زده شده باشد

طرز تهیه

مرغ در سس قرمز و پنیر ورقه شده روی آن- 724press.com

در ابتدا سینه‌های مرغ بدون پوست و استخوان را به همراه یک قاشق چای‌خوری نمک و یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه تازه مزه‌دار کنید. حال یک ماهیتابه اندازه متوسط و سنگین را روی حرارت متوسط رو به بالا گذاشته و اجازه دهید گرم شود. سپس روغن زیتون را داخل تابه ریخته و سینه‌های مرغ را داخل آن بچینید و کمی تفت دهید تا رنگ‌شان طلایی شود. این مرحله حدود سه دقیقه طول می‌کشد. مرغ را داخل بشقاب ریخته و کنار بگذارید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه دو غذا با کدو تنبل

در این مرحله از آموزش ۷۲۴پرس، حرارت گاز را کم کرده و سیر را به همراه رب گوجه فرنگی و تکه‌های فلفل قرمز داخل تابه ریخته و به اندازه‌ای بهم بزنید که عطر سیر آزاد و رنگش طلایی شود که این مرحله تقریبا نیم دقیقه طول می‌کشد. سرعت این مرحله بیشتر به خاطر این است که تابه از قبل گرم شده و سرعت سرخ شدن سیر و رب گوجه زیاد است. حالا آب مرغ را به همراه پوره کدو تنبل، پنیر پارمسان، خامه غلیظ، آب لیموی تازه و نصف قاشق چای‌خوری نمک به مواد اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا سینه‌های مرغ را داخل تابه بچینید و حرارت را بیشتر کرده و اجازه دهید مواد به جوشیدن بیفتد.

خوراکم مرغ با سس خامه و سبزیجات- 724press.com

در این مرحله در تابه را گذاشته و اجازه دهید مواد به مدت پنج دقیقه بپزند. سپس در را کنار گذاشته و اجازه دهید مایه همچنان به پختن ادامه دهد. فقط هرازگاهی مواد را مخلوط کرده و اجازه دهید سینه‌های مرغ به خوبی بپزند و سس خوراک هم شروع به غلیظ شدن کند.

حالا نصف فنجان ریحان خرد شده را به مواد داخل تابه اضافه کرده و کمی از خوراک بچشید و در صورت لزوم نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید. درنهایت خوراک را داخل ظرف مخصوص سرو ریخته و روی آن را با مقداری ریحان ساطوری شده، پنیر پارمسان رنده شده و همینطور تکه‌هایی از فلفل قرمز تزئین کنید. نوش جان

نکته:

  • شما می‌توانید این خوراک را با ران مرغ هم درست کنید؛ این به ذائقه شما بستگی دارد
  • می‌توان خوراک مرغ و کدو تنبل را همراه با نان، نودل یا برنج سرو کرد

درپایان نظر شما در مورد این روش طبخ مرغ چیست؟ شما کدام روش را برای طبخ و آماده کردن تکه‌های مرغ بیشتر می‌پسندید؟ فراموش نکنید نظرات و تجربه‌های ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. ۷۲۴پرس دات کام پیشاپیش از این همکاری شما عزیزان قدردانی می‌کند.