از آنجایی که این روزها استفاده از هواپز بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و خانواده‌های ایرانی هم به خاطر مزایای این وسیله همچون کاهش مصرف روغن به استفاده از آن روی آورده‌اند، بد نیست روش‌ پخت انواع مواد خوراکی را با این وسیله مورد بررسی قرار دهیم. دراین مجال به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توان با ارفرایر ماهی سالمون یا قزل‌آلا را با کمترین میزان روغن برای سرو کردن آماده کرد. دراین مرور با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Bbcgoodfood،  پزشکان همواره توصیه می‌کنند که بهتر است افراد در طول هفته چند وعده ماهی مصرف کنند. باتوجه به اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت ماهی و همینطور امگا 3، مصرف ماهی می‌تواند باعث بهبود سلامت قلب و عروق فرد شود. 

برشته کردن ماهی داخل هواپز- 724press.com

از آنجایی که خانواده‌های ایرانی معمولا ماهی را سرخ می‌کنند، ممکن است نتوانند به اندازه مطلوب از خواص این ماده غذایی مفید و مغذی بهره ببرند. هواپز اما با مصرف میزان روغن بسیار پایین، می‌تواند ماهی برشته و ترد را برای شما آماده کند. برای این دستور تهیه شما به این مواد غذایی احتیاج دارید.

مواد لازم

  • ۱ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱ قاشق چای‌خوری فلفل
  • یک قاشق چای‌خوری گیاهان معطر مخلوط
  • ۱ قاشق چای‌خوری گرانول سیر به دلخواه
  • ۴ عدد فیله ماهی قزل‌آلا (شما می‌توانید از تکه‌های ۱۳۰ گرمی فیله ماهی استفاده کنید)
  • نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • سبزیجات فصلی پخته شده و همینطور غلاتی همچون برنج قهوه‌ای یا کینوا برای دورچین ماهی هنگام سرو

طرز تهیه

سالمون برشته با برشهای لیمو- 724press.com

درابتدا نمک، فلفل، مخلوط سبزیجات معطر و گرانول سیر را در داخل یک کاسه ریخته و مخلوط کنید. مخلوط را داخل یک ظرف تخت مناسب یا بشقاب ریخته و کنار بگذارید. هر طرف فیله ماهی را با کمی روغن زیتون چرب کرده و سپس داخل ظرف حاوی مخلوط ادویه‌ها بغلتانید تا هر دو طرف آن به مواد آغشته شود.

مطلب مرتبط:  جلوگیری از بیماری های قلبی با مصرف ماهی

تکه‌های فیله ماهی را روی   سبد داخل هواپز بچینید. دمای ارفرایر   را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و فیله های ماهی را به مدت هشت الی ده دقیقه بپزید. اگر از تکه‌های بزرگ‌تر سالمون یا قزل‌آلا استفاده کردید، مدت زمان پخت بیشتر می‌شود. دراین حالت بعد از گذشت ده دقیقه وضعیت فیله‌ها را بررسی کرده و در صورت نیاز هر بار به مدت یک الی دو دقیقه آن را بپزید و سپس دوباره بررسی کنید که آیا به زمان پخت بیشتری احتیاج هست یا خیر؟درنهایت ماهی‌های خوش رنگ و لعاب را به‌همراه سبزیجات پخته شده و غلات مورد نظر سرو کنید، نوش جان

سالمون با انواع سبزیجات و کلم بروکلی- 724press.com

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و تجربه‌های ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. سپاس